FB: Hvor mye interesse leser dere inn i facebook poster?

Started by VB, October 06, 2011, 15:43:27 PM

Previous topic - Next topic

VB

Jeg la til en dame paa facebook her om dagen som jeg motte forrige helg, alt er vel og bra med denne dama og vi skal motes igjen neste uke. Men noe hun gjorde fikk meg til aa tenke paa hvor mye jeg leser inn i hvordan folk oppforer seg paa facebook.

Tingen er at jeg la henne til, saa naar jeg sjekket facebook igjen et par timer senere saa hadde hun allerede lagt inn kommentarer paa 3 av mine bilder. Dette er noe jeg aldri gjor selv, pga at jeg for det forste ikke er noe storre fan av facebook for mer enn aa arrangere moter, men ogsaa fordi jeg synes det kan fort virke som man er veldig interessert og snokete (det betyr jo at man har sjekket gjennom fotoene til den andre personen, selv om alle gjor vel det :) ).

Jeg kommenterer selvfolgelig av og til paa nye bilder og poster som blir lagt ut, men naar jeg legger til nye folk kommenterer jeg aldri paa eksisterende ting de har postet. Og jeg kommenterer aldri paa noe en jente jeg dater/vil date poster for jeg i det minste har chattet med henne over facebook chat forst. Med denne jenta var min forste reaksjon at hun virket veldig interessert, for saa aa tenke litt over det og bestemme meg for aa ikke legge saa mye i det for jeg snakket med henne.

Saa sporsmaalet mitt er da, hva gjor dere og hvordan vil dere tolke det hvis noen gjor slike ting mot dere? (kommentere bilder, poster, etc... rett etter at dere har blitt venner)

VB

Quote from: kastanje on October 06, 2011, 16:08:43 PM
Enten så er hun veldig interessert - eller så er hun veldig aktiv på Facebook og følger ikke de samme normene som deg, og kommenterer villt på det meste.

Var ca det samme jeg tenkte, uansett var mer interessert i hvordan dere tolker slike ting og hva dere gjør enn en analyse av min situasjon :P

piken

Liker jeg en gutt forsøker jeg å være diskret med å kommentere på postene hans på facebook, i begynnelsen kommenterer jeg veldig lite og når jeg begynner å føle at jeg kjenner han kan jeg forsøke meg på å trykke "liker" og skrive en og annen morsom kommentar eller sende link til en youtube-video jeg synes er morsom. Men det tar en god stund før jeg blir varm i trøya og forsøker så godt jeg kan å ikke "avsløre" for mye av min interesse (alle hans venner kan jo se mine kommentarer) og å virke masete.

Det ville derfor føltes veldig unaturlig for meg å kommentere på profilbilder etc. med en gang jeg har lagt til noen som venn (med mindre jeg er 100% sikker på at det KUN er vennskap). Jeg ville også syntes det var rart om en gutt jeg flørter med skriver på mange av bildene mine, selv om jeg VET at de kikker. Siden jeg har både mamma, pappa og søsken på facebook er jeg veldig sensitiv for at folk jeg flørter med kommenterer - vår flørt er privat, ikke noe som facebook har noe med.

Men jeg legger jo merke til på facebook at folk har forskjellige terskler, både i forhold til å poste bilder, statuser etc, og det å kommentere på andres poster. Jeg mener det er greit å "spamme" de beste vennene sine litt, men ellers synes jeg man bør ligge lavt og ikke være FOR aktiv (særlig nå som plutselig alt du gjør kommer opp på siden).

Stanley

Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Stanley

Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.