Jenter på universitetet

Started by soprano, October 13, 2011, 18:03:44 PM

Previous topic - Next topic

soprano

Hei!

Er det noen av dere som har efraring med å komme i kontakt med fremmede jenter på universitet/høgskole? De fleste jentene der er mellom 19 og 30. Da sier det seg selv at det er mye fint å se på. Jeg MÅ prøve meg på noen før jeg blir gal!

Jeg sitter ofte i lesesalen og merker det at jeg ser på jenter i steden for å lese. Noen ganger må jeg dra hjem for å lese videre, så jeg slipper å ha så mange pene jenter i nærheten av meg ;)

En annen ting jeg har lagt merke til er at jentene på universitetet er utrolig opptatt med å lese pensum. De kan sitte i timesvis uten å se opp fra boka. Det virker som menn mye oftere ser opp fra boka og ser på jentene.

Tenk hvor gode karakterer jeg hadde fått med null seksualdrift!

soprano

Det universitetet jeg går på er av den akademiske typen. Ingen realfag, mange lesefag. Dvs. at det er en overflod av jenter der.

Jeg ser minst 100 pene jenter i løpet av et par timer der. Det er nesten for mye av det gode!

guffen

QuoteDet universitetet jeg går på er av den akademiske typen. Ingen realfag, mange lesefag.

Så realfag er ikke akademiske fag ?
Realfag har, i motsetning til nesten alle humanistiske og samfunnsvitenskapelige fag, en mangehundreårig akademisk tradisjon.  Forskjellen er at realfag, i tillegg til det akademiske,  kan brukes til noe fornuftig (les: bidra til verdiskapning og arbeidsplasser).


Når det gjelder ditt egentlige spørsmål: Hvordan komme i kontakt med jenter på Universitetet ?
Prat med alle (gutter og jenter) i pauser i forelesningen, i kantina, overalt. Delta på fester,  i foreninger, idrett, hva som helst. Vær sosial! Om det er en jente du får god kontakt med (kan forsåvidt også være en du bare prater med i "forbifarten"), be henne med på en kaffe. Så får du heller "prøve deg" på henne når du har hun på tomannshånd.


--- Realist

soprano

Quote from: guffen on October 13, 2011, 20:51:29 PM

Så realfag er ikke akademiske fag ?
Realfag har, i motsetning til nesten alle humanistiske og samfunnsvitenskapelige fag, en mangehundreårig akademisk tradisjon.  Forskjellen er at realfag, i tillegg til det akademiske,  kan brukes til noe fornuftig (les: bidra til verdiskapning og arbeidsplasser).

Ja, jeg tok visst feil. Slapp av litt da!

Ambrosia

Er enig i forslaget til guffen.
Studerer selv, og har vært borti endel halvhjerta forsøk på å få kontakt på skolen av type nistirr og håp at...usikker på akkurat hva de håper på (annet enn et litt brydd høflig smil)?, smile til meg litt på avstand sånn at jeg trodde det ikke var meg det var til for så å si høyt til kompisen sin: så overlegen hun var! når jeg går forbi, og en som stilte seg ved siden av bordet mitt mens jeg leste i pensumbok og sa hei. Jeg fikk ikke frem noe annet enn et litt brydd, spørrende smil og typen stod der litt og så ut som deer in headlights før han flykta ut av rommet. Og nei, jeg er ikke stolt av reaksjonen min, men han kunne jo ha sagt noe mer enn bare hei iallfall? :-[
De tok jo opp sjekking på dagtid på den siste 0330-podcasten, jeg likte også forslagene om f.eks å spørre om informasjon av type "vet du hvor x er", kan jo funke på uni spes om det er ei du ser med jevne mellomrom og vil bli kjent med?

Håper ikke jeg sporer av tråden nå med å snu spørsmålet rundt, men hva om man ser en søt gutt på universitet/høyskole? På min skole er ikke gutta så veldig flinke til å delta på sosiale aktiviteter...

Miss Føniks

Har de ikke studentkroer der du går?
Vet ikke om det er forksjell på Høgskole og Universitet, men her jeg går har vi student kroer me forksjellige temaer hver torsdag.
Veldig lett og bli kjent me nye folk på disse, uansett kjønn ;)
The Phoenix always rises from the asses

UDA

Quote from: soprano on October 13, 2011, 18:03:44 PM
Hei!

Er det noen av dere som har efraring med å komme i kontakt med fremmede jenter på universitet/høgskole? De fleste jentene der er mellom 19 og 30. Da sier det seg selv at det er mye fint å se på. Jeg MÅ prøve meg på noen før jeg blir gal!

Jeg sitter ofte i lesesalen og merker det at jeg ser på jenter i steden for å lese. Noen ganger må jeg dra hjem for å lese videre, så jeg slipper å ha så mange pene jenter i nærheten av meg ;)

Tenk hvor gode karakterer jeg hadde fått med null seksualdrift!

Du skulle valgt militærskole! Nesten bare gutter, og de jentene som er der ser mindre jentete ut i uniform. Altså.. jeg tror faktisk ikke jeg hadde klart å gå vanlig høgskole eller universitet - hold så vidt ut VGS.

Ihvertfall det jeg har merket med de fine seriøse studentene er at de faktisk er som alle andre mennesker. Jenter er også utrolig glad i gutter, og har sin egne skjulte sexualdrift som må komme fram i ny og ne. Så dra på fester! Det er alltid noen fine jenter der ;)

Så hjelper det veldig mye hvis de jentene allerede vet hvem du er. Snakk med så mange av dem som mulig! Småprat holder i massevis. Du kan jo også vise deg positivt fram ved å svare på spørsmål under leksjoner, bli med i ulike studentgrupper, osv. For hvis jentene allerede har fått et inntrykk av deg som en kul fyr skal det ikke mye flørting til for å finne det du leter etter :)

Når det er sagt har jeg også lagt merke til at en del av de mest seriøse jentene ofte syns det er veldig ålreit å ha noen å prate med. Avveksling fra lekselesing må til iblandt. En er faring på det området er at de jentene som ser mest reservert ut er de som mest hiver etter å finne en kul kar å koseprate med. Som kan få dem til å smile. Spesielt å le - noe som ikke skal så mye til etter en utrolig kjedelig forelsening.

Kjør på! Vær fryktløs, ha et godt humør, og drit i om det ikke funker hver gang. Som du selv sa: "Det er nesten for mange fine jenter der". Det dummeste du kan gjøre er ikke å prøve.


Ps. Når du først har jobbet litt med dette området skal du se at sexualdriften forvsinner litt og litt. Gogo good grades!
No brain, no pain - no pain, no gain

Femininist

Har kommet i kontakt med fremmede på bokhandelen "er denne boka bra?", "den boka har jeg, vil du kjøpe" osv. de fleste flinke studenter vil bli kjent med andre flinke studenter ;) Har faktisk blitt med folk jeg har møtt i bokhandelen og spist.

Quote from: guffen on October 13, 2011, 20:51:29 PM

Realfag har, i motsetning til nesten alle humanistiske og samfunnsvitenskapelige fag, en mangehundreårig akademisk tradisjon.  Forskjellen er at realfag, i tillegg til det akademiske,  kan brukes til noe fornuftig (les: bidra til verdiskapning og arbeidsplasser).

--- Realist


Wow! Er du seriøs nå?!
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Carebear

Quote from: Miss Føniks on October 14, 2011, 23:34:59 PM
Har de ikke studentkroer der du går?
Vet ikke om det er forksjell på Høgskole og Universitet, men her jeg går har vi student kroer me forksjellige temaer hver torsdag.
Veldig lett og bli kjent me nye folk på disse, uansett kjønn ;)

På uio har nesten hvert fakultet sin egen kjeller. Tipset mitt er å luffe litt rundt på de forskjellige kjellerne og bli kjent med folk på tvers av linja di. For det første er det en kult å ha venner av ulik faglig bakgrunn, og for det andre kan det være ekstremt lønnsomt når du blir eldre!
- Funshine Bear loves to play and tell jokes all the time, but sometimes forgets that there are times in life you must be serious.

[url="http://lolpics.se/pics/12317"]http://lolpics.se/pics/12317[/url].

soprano

Quote from: Miss Føniks on October 14, 2011, 23:34:59 PM
Har de ikke studentkroer der du går?
Vet ikke om det er forksjell på Høgskole og Universitet, men her jeg går har vi student kroer me forksjellige temaer hver torsdag.
Veldig lett og bli kjent me nye folk på disse, uansett kjønn ;)

Når du sier det så er det torsdagspils nå til uka :P

Jeg har også lagt merke til at det er utrolig mye lettere å få kontakt ved at man har noe til felles slik som at vi studerer det samme. Jentene er mye mer åpne da.

Av erfaring syns jeg at det er mye bedre hvis jeg "hooker" opp med en jente som jeg har ingen felles venner med. Jeg liker å holde jenta utenfor den vanlige omgangskretsen min. I hvert fall i starten.

Jeg vil gjerne vil lykkes med vilt fremmede jenter :-) Det er mulig jeg har et stort ego, men det blir ekstra utfordrende og spennende hvis jenta er en fremmed. Måten jeg tar initiativ på og flørter med henne på spiller en stor rolle for meg. Jeg får et deilig kick av å lykkes.




soprano

Quote from: UDA on October 15, 2011, 10:58:05 AM
Quote from: soprano on October 13, 2011, 18:03:44 PM
Hei!

Er det noen av dere som har efraring med å komme i kontakt med fremmede jenter på universitet/høgskole? De fleste jentene der er mellom 19 og 30. Da sier det seg selv at det er mye fint å se på. Jeg MÅ prøve meg på noen før jeg blir gal!

Jeg sitter ofte i lesesalen og merker det at jeg ser på jenter i steden for å lese. Noen ganger må jeg dra hjem for å lese videre, så jeg slipper å ha så mange pene jenter i nærheten av meg ;)

Tenk hvor gode karakterer jeg hadde fått med null seksualdrift!

Du skulle valgt militærskole! Nesten bare gutter, og de jentene som er der ser mindre jentete ut i uniform. Altså.. jeg tror faktisk ikke jeg hadde klart å gå vanlig høgskole eller universitet - hold så vidt ut VGS.

Ihvertfall det jeg har merket med de fine seriøse studentene er at de faktisk er som alle andre mennesker. Jenter er også utrolig glad i gutter, og har sin egne skjulte sexualdrift som må komme fram i ny og ne. Så dra på fester! Det er alltid noen fine jenter der ;)

Så hjelper det veldig mye hvis de jentene allerede vet hvem du er. Snakk med så mange av dem som mulig! Småprat holder i massevis. Du kan jo også vise deg positivt fram ved å svare på spørsmål under leksjoner, bli med i ulike studentgrupper, osv. For hvis jentene allerede har fått et inntrykk av deg som en kul fyr skal det ikke mye flørting til for å finne det du leter etter :)

Når det er sagt har jeg også lagt merke til at en del av de mest seriøse jentene ofte syns det er veldig ålreit å ha noen å prate med. Avveksling fra lekselesing må til iblandt. En er faring på det området er at de jentene som ser mest reservert ut er de som mest hiver etter å finne en kul kar å koseprate med. Som kan få dem til å smile. Spesielt å le - noe som ikke skal så mye til etter en utrolig kjedelig forelsening.

Kjør på! Vær fryktløs, ha et godt humør, og drit i om det ikke funker hver gang. Som du selv sa: "Det er nesten for mange fine jenter der". Det dummeste du kan gjøre er ikke å prøve.


Ps. Når du først har jobbet litt med dette området skal du se at sexualdriften forvsinner litt og litt. Gogo good grades!

De mest reserverte har mest lyst til å finne en kul kar å prate med? Høres fantastisk ut! Jeg må få testa det ut :-)

soprano

Quote from: Ambrosia on October 14, 2011, 19:29:40 PM
Studerer selv, og har vært borti endel halvhjerta forsøk på å få kontakt på skolen av type nistirr og håp at...usikker på akkurat hva de håper på (annet enn et litt brydd høflig smil)?, smile til meg litt på avstand sånn at jeg trodde det ikke var meg det var til for så å si høyt til kompisen sin: så overlegen hun var! når jeg går forbi, og en som stilte seg ved siden av bordet mitt mens jeg leste i pensumbok og sa hei. Jeg fikk ikke frem noe annet enn et litt brydd, spørrende smil og typen stod der litt og så ut som deer in headlights før han flykta ut av rommet. Og nei, jeg er ikke stolt av reaksjonen min, men han kunne jo ha sagt noe mer enn bare hei iallfall? :-[

Haha. Morsomt å se hvordan menn og kvinner misforstår hverandre. Det er ikke lett når man ikke er komfortabel med situasjonen.

Jeg tenker det er mange som stikker når jenta viser det minste tegn til avvisning. Mange gutter har nok opplevd brutale og frekke avvisninger på byen og vil helst ikke oppleve dette på dagtid.

guffen

Quote
Sitat fra: guffen på Oktober 13, 2011, 08:51:29

Realfag har, i motsetning til nesten alle humanistiske og samfunnsvitenskapelige fag, en mangehundreårig akademisk tradisjon.  Forskjellen er at realfag, i tillegg til det akademiske,  kan brukes til noe fornuftig (les: bidra til verdiskapning og arbeidsplasser).

--- Realist


Wow! Er du seriøs nå?!

Selvfølgelig var det en grov overdrivelse, samfunnsfag og humanistiske fag er viktige og har sin plass i etthvert samfunn.
Men det er ikke å komme fra at nesten alle norske bedrifter som generer inntekter til staten Norge, baserer seg på realfagskompetanse. F.eks Statoil, Hydro, Aker, REC, Kværner osv.
Og velferds-samfunnet kan ikke eksistere uten verdiskapning.

Femininist

Samfunnsfag og humaniora er (selvfølgelig) for spesielt interesserte, og det er muligens litt for mange med den type utdannelse. Likevel, det jobber mange fra de fagfeltene i Statoil og andre verdiskapende bedrifter. Det trengs mer enn fagspesifikk kunnskap for å få en bedrift optimal. HR, markedsanalyser, bedriftsevalueringer, strategier, forskning og lignende trengs også for å skape verdier, selv om det skjer i kulissene. =)
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Chuck Baz

Quote from: guffen on October 13, 2011, 20:51:29 PM
QuoteDet universitetet jeg går på er av den akademiske typen. Ingen realfag, mange lesefag.

Så realfag er ikke akademiske fag ?
Realfag har, i motsetning til nesten alle humanistiske og samfunnsvitenskapelige fag, en mangehundreårig akademisk tradisjon.  Forskjellen er at realfag, i tillegg til det akademiske,  kan brukes til noe fornuftig (les: bidra til verdiskapning og arbeidsplasser).
--- Realist

Lol, jeg går lektor og det går vel innenfor et lesefag fremfor et realfag. Uten lærere og lektorer så har vi iallefall ingen verdiskapning, alle yrker skaper verdier, greia er at en del av de med realfagskompetanse sitter øverst og høster æren for velferdssamfunnet. Slik ser jeg det iallefall, er ikke en samfunnskjenner dog.