Øyekontakt

Started by Selveste, October 26, 2011, 20:14:35 PM

Previous topic - Next topic

VB

Quote from: vinnersmilet on October 27, 2011, 13:53:13 PMJeg ville ikke lagt ALL vekt på denne enkeltuttalelsen selv om han var en veldig "klassisk" medlem av "klisjén" ung mannlig innvandrer. Men det var interessant å høre det fra hestens munn.

Ikke jeg heller, tror det er bedre aa vaere avvikende med andre menn hvis du ikke har noe aa gagne paa det. Dvs, hvis du moter en fyr paa gata eller ser en gjeng med gutter i en butikk har du ingenting igjen fra aa holde blikket deres. I beste fall vil de se vekk forst og du kan fole deg som om du vant (yay!) eller i vaerste fall faar du braak. Det er en grunn til at noen gutter havner i braak om og om igjen, deler av dette er fordi de foler at de maa forsvare aeren sin hele tiden. Og hvis en annen gutt gjor noe som helst (som aa se dem i oynene) saa maa de forsvare sin aere ved aa stirre dem i senk.

Hvis du foler at du maa holde oyekontakt ellers saa underkaster du deg dem er det faktisk et beta trekk, en mann som er sikker paa seg selv trenger ikke stirre ned andre menn. Du kan godt mote blikket til menn i et par sekunder, saa se bort. Du har ingenting igjen fra aa stirre dem i senk.

http://www.nononsenseselfdefense.com

Den siden har en del artikler som er rimelig relevant naar det er snakk om aa holde oyekontakt med andre menn og hvorfor det i mange situasjoner ikke er lurt.

Den eneste gangen jeg stirrer folk i senk er naar de irriterer meg ved aa stirre paa meg paa toget. Sitter ofte aa leser en bok eller snakker med noen, naar jeg da merker at noen sitter aa stirrer paa meg pleier jeg aa snu meg aa se paa dem til de ser bort.

Lerum

Jeg er blitt bedre til å holde blikkontakt med jenter. Problemet mitt er at jeg ikke smiler. Det må jeg trene på.