Friends with benefits.

Started by Quirky, October 30, 2011, 16:18:29 PM

Previous topic - Next topic

Quirky

Quote from: piken on October 30, 2011, 23:40:08 PM
Jeg tolker "deltidskjæreste" som et fint ord for pulevenn/fuckbuddy.

For å forsøke å bli edru pulevenn med noen ville jeg forsøkt på å si "dette hadde vært digg å gjøre i edru tilstand også" neste gang vi har sex, eller å invitere til "filmkveld" med tydelige hint om at det ikke er filmen som er målet. Opplever at man som jente må være ekstra tydelig med at det KUN er sex man er ute etter, slik at gutten ikke skremmes vekk fordi han tror du er stupforelska i han. (Gutter er så jævla innbilske ass :P )

Sånn tolket jeg det også, vi får se hvordan det går, vi skal møtes edru i nærmeste framtid.

Resten av det du skriver høres også veldig fornuftig ut, tusen takk :)

Anders GV

#16
Quote from: piken on October 30, 2011, 23:40:08 PM
Jeg tolker "deltidskjæreste" som et fint ord for pulevenn/fuckbuddy.
Jeg er helt uenig, deltidskjæreste er veldig villedende.
Pulevenn/sengeven/fuckbuddy har ingenting med kjæreste å gjøre utover sex.

Quirky

Hva tror du hun mente med det da?

Siden jeg er en paranoid tullebukk, så har jeg tenkt at det kanskje er hennes måte å innlede ett forhold på, på en artig måte som ikke virker altfor skremmende for meg.

Eh

Jeg ville også tolket deltidskjæreste som pulevenn, for å få et sikkert svar spør du hu rett ut hva hu legger i det.

piken

Altså, i DENNE situasjonen ville jeg tolket deltidskjæreste som pulevenn. Men generelt sett synes jeg det er greit å kalle ting for hva de er.

Hva er egentlig en deltidskjæreste? Er ikke alle kjærester bare på deltid? Og hvorfor i alle dager skulle en jente finne på å forsøke å innlede et forhold med å spørre om å være deltidskjæreste?

Men for all del, bare spør henne hvis du er usikker. Kan jo hende det uansett er greit å ta en prat angående noen kjøreregler? (Slik at man unngår misforståelser, sjalusi, følelser og alt det der ... )

Claw

Deltidskjæreste, søndagskjæreste etc., er det samme som FB/kosepartner i min bok ihvertfall. Har aldri vært borti en jente som mener noe annet med det uttrykket.

Sola

Deltidskjæreste i dette tilfellet høres for meg ut som en du oppfører deg mer "kjærestete" med de gangene dere treffes, men at dere ikke har noen forpliktelser ellers overfor hverandre (altså ingen krav om å møtes så og så ofte, sende så og så mange meldinger, møte foreldre og venner, ikke flørte med andre etc). Personlig er jeg en stor fan av søndagskjærester.

Claw

Jepp, ser at kosepartner kanskje er det som passer best til å beskrive det. Sex, se film, lage mat, spoone osv. hører med.