Hårfrisyre - Hva er hot?

Started by ChristianL, November 06, 2011, 15:55:10 PM

Previous topic - Next topic

ChristianL

Alltid slitt med å få til en hårfrisyre jeg er fornøyd med. Problemet blir værre jo lengre håret er. Nå er håret mitt standard lyst, ca 5-6cm langt på toppen og litt kortere bak og på siden, sånn at håret akkurat ikke ligger over ørene.

Noen forslag til frisyrer og ikke minst hvordan man får de til? Syns alt jeg har oppi bare blir feil, enten holder ikke håret seg sånn jeg vil ha det eller så ser det for fett eller for tørt ut etter en liten stund. Nå bruker jeg to hårprodukter: en voks fra ID og shampoo. Hva annet burde jeg bruke?

vinnersmilet

Et tips er at hvis du har et rundt hode, bør du gre håret på siden av hodet så flatt som mulig.

ChristianL

Quote from: vinnersmilet on November 06, 2011, 16:39:05 PM
Et tips er at hvis du har et rundt hode, bør du gre håret på siden av hodet så flatt som mulig.
Okay. Hodet mitt er ovalt men :).


deepArne

Finn deg ein sveis som du ikkje treng å bruke så mykje tid og stylingprodukt på. Med fare for å virke negativ: Eg synes det ser heilt teit ut dersom det er tydeleg at du har brukt ein halv boks gele/voks/brylcreme og ein halvtime framfor spegelen. Ingenting i vegen med å ha kul sveis, men ikkje vis at du bruker mykje ressursar på han. For min del er eg i den heldige situasjonen at det byrjar å bli litt tynt på toppen, og dermed er det berre maskinkort (alt av synes eg ikkje passar heilt til meg) og (tredagars)skjegg som gjeld. Slit an!:)

Stemning

Fortsett med shampo og id-voks :) Jeg bruker i tillegg en slags pasta fra define som er på en slags høy tynn sylindrisk "trykkeflaske" (dagligvarebutikker) den gjør håret mer smidig og blankt, siden jeg har nokså tykt og uvillig mellomblondt hår. Den tar jeg i først jevnt i hele håret, hjelper til med å få en mer glatt feel og håret blir litt lettere å ha med å gjøre. Så bruker jeg litt av den røde fra define som heter clay-something (dagligvarebutikk), den som kommer i sånn liten rund tinn-boks. Den er veldig stiv så den bruker jeg der jeg vet at håret kommer til å falle ned eller jeg trenger mer hold, f ex. oppunder luggen når jeg har det "bakover til siden" og litt langs sidene for å holde sidehåret litt tettere inntil hodet og ennten bakover eller forover alt ettersom.

Generelt har jeg ca 8-12 cm oppå, og 5-8 på sidene, og ca 5-8 bak men kortere nederst så det ikke ligger for langt ned på kragen. Så tar jeg luggen opp og til siden, med litt stor sideskill, altså at skillen er langt ut til siden. Drar med meg håret oppå midten sammen med luggen, så det også går stort sett til siden. Sidene drar jeg ennten bakover eller forover/rett ned, alt ettersom hvor "kakse" jeg vil kjøre. Mer kakse--> mer bakover. Viktig å forsøke å få litt "layers" i håret med fingrene, litt ekstra voks mellom tuppene og lage litt liv i håret noen steder, tar litt tid å finne en god måte å gjøre det på men. Så har jeg litt kinnskjegg også, alltid hatt det, klarer meg ikke uten :P For meg og mitt hår er det viktig at det er 10-20% fuktig etter en dusj eller så må jeg ha litt vann i før jeg begynner. Bruker mellom 3 og 10 min på håret. 3 på ukedager, 10 før fest eller date.


vinnersmilet

Noen tips for oss som har tynne hårstrå og kort hår?

Claw

Quote from: Stemning on November 08, 2011, 01:10:32 AM
Generelt har jeg ca 8-12 cm oppå, og 5-8 på sidene, og ca 5-8 bak

Hehe, leste "mm" først, og tenkte at her er det noen som har skjønt det.
Men den gang ei.. :-X

Stemning

Quote from: Claw on November 08, 2011, 20:15:38 PM
Quote from: Stemning on November 08, 2011, 01:10:32 AM
Generelt har jeg ca 8-12 cm oppå, og 5-8 på sidene, og ca 5-8 bak

Hehe, leste "mm" først, og tenkte at her er det noen som har skjønt det.
Men den gang ei.. :-X

Flere som kler den der også, jeg har hatt det og trivdes godt med det i flere perioder tidligere.. Men blir nok ikke så kort igjen med det første :P