Julebord

Started by Zervs, November 22, 2011, 16:26:53 PM

Previous topic - Next topic

Zervs

Da er vi straks i gang med julebordssesongen og jeg trenger tips til kjøp av ny dress.
Den skal være svart,men er usikker når det gjelder hvite striper på dressen.
Er forøvrig 1.86 høy og ganske slank.

Hva synes dere om en svart vest utenpå hvit skjorte og svart slips?
Føler at kun hvit skjorte og slips blir litt mainstream.

Chuck Baz

Svart dress er for begravelser..


Lysjenta

Kan jo også freshe opp dressen med seler?

Synes det er ganske kult :)

Lysjenta


Stemning

Jeg er til dels enig med Chuck Baz om at svart dress kan være litt trist, men det gjelder ikke alltid. Hvis dressen har en litt blank finnish for eksempel, blir den med en gang mer spennende. Man kan forsøke seg frem med vester under, jeg har en vest jeg digger som er grå forran og svart bak som jeg liker til svart dress. Svarte dresser som sitter riktig kan også være utrolig kult, men den må selvsagt sitte som støpt på deg. Jakken må ikke være for lang, og følge kroppen bra særlig nederst på ryggen, og buksene må sitte fint over rumpen så den ser bra ut når du tar av jakken, og buksebeina må være passe slim. Også er det utrolig viktig at når jakken er på, så må skjorteermene vises utenfor jakkeermet. Det er helt utrolig hvor mange som undervurderer dette, det ser så vanvittig mye bedre ut da. Det gjelder forøvrig alle dresser.

Jeg er ikke så fan av pinstripes selv.

Når jeg kjører svart dress med vest i, er jeg glad i å bruke slips med mer farger. Litt brede silkeblanke røde og gule(gullaktig gulfarge) slips syns jeg er rått når man har grå vest på under dressen, for da gjemmer du bort den nederste delen av slipset under vesten, samt at den grå vesten reduserer litt av kontrasten mot den svarte jakken. Resultatet blir at du kan "get away with" slips som skiller seg ut uten å bli too much.

Når det er sagt så tenker jeg at antrekket mitt på jobbjulebordet i år blir grå dress, rett og slett fordi jeg føler meg litt mer leken og litt mindre mystisk i grått. Og på julebordet planlegger jeg flatfylla fra klokken 8 ;)

Zervs

Takk for utfyllende svar :) Det er ikke pinstripes jeg tenker på,men striper som er mer diskre.
Bukseseler vurderes,men de blir litt skjult hvis jeg velger å bruke vest.
Skal uansett til skredder for å få dressen tilpasset meg 100%.

Har sett en dress på Volt som skal prøves,forslag til andre butikker? Gjerne i Trondheim..

depeche1

Svart dress ser bra ut hvis du er James Bond. Svart dress er som sagt til begravelser, konfirmasjoner og bryllup. Blank finnish? harry.

Stemning

Quote from: kastanje on November 22, 2011, 19:26:38 PM
Om du er smal er det finest med hvit skjorte og slips. Om du er kraftigere (muskler eller mage), kan vest passe fint. Vest er ikke så fint om du er for tynn (og da er hvit skjorte desto finere). Synes jeg da.

Dette er jeg enig i, hadde ikke tenkt på det før men når du sier det så er jeg helt enig. :)


Ang. blankhet på dressen, jeg mente aldri veldig blank, men at materialet har en viss shine i seg, litt som denne har: (ikke se på dressen i seg selv eller at han har en knapp for mye kneppet, se på stoffet.)

Chuck Baz

Det der er koksgrå, fargen som regnes som den beste dressfargen

Stemning

Quote from: Chuck Baz on November 22, 2011, 23:29:16 PM
Det der er koksgrå, fargen som regnes som den beste dressfargen

Nettsiden hevder den er liquid black. Men for all del ;)

http://www.ahfashion.com/index.php?productID=2515&picture_id=5844

http://www.ahfashion.com/products_pictures/cache/big_B_BLACK_TECH_SOLID%5B1%5D.jpg


Er forøvrig enig i at det er en flott farge.

Claw

Vet ikke helt hva som menes med "liquid black", kanskje det er et fancy ord for koksgrå?
Men hvis du sammenlikner med skjorta han har ser du ganske lett at dressen ikke er svart.

Stemning

#12
Dere glemmer at når du har et svart materiale som har en viss "shine" i seg, så vil det bli lysere når du lyser på det, fordi det reflekterer lyset.... mens sjorten som ikke er blank ikke reflekterer lyset på samme måte og ser derfor svartere ut. Det er det som er hele greien med "blankheten" jeg har forsøkt å fortelle om. Jeg har en dress som er omtrent lik i fargen som denne, og den er svart når det er dunkelt, og lysere i lyset, nettop pga. det jeg snakker om.

Femininist

Litt shine i seg er fint, men da er det desto viktigere å ha en nystrøket pen dress og god passform. Om ikke vil det gjerne ende opp med å se billig og ustelt ut som i eksemplet over. Skinn i stoffet får frem alle uregelmessigheter og da ser det ikke bra ut.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Claw

Hvor gjør man av slipset når man tar det av utpå kvelden?
???