Hjerte uten svar

Started by Eddie, November 29, 2011, 15:54:49 PM

Previous topic - Next topic

Eddie

Når sant skal sies så har ikke jeg akkurat knekt nettdating koden, til tross for alt jeg har lest på bloggen. Dog faller jeg ikke i de største fellene(tror jeg i alle fall), og får fra tid til annen noen få damer som setter hjerte på meg, uten at jeg har sendt melding først. Da irriterer det meg litt, at noen ikke svarer når jeg sender melding.
Nå bruker jeg ikke de mest oppfinnsomme meldingene, så det går stort sett i "hey:) står til?" som skrevet om på bloggen, men hva skal jeg da følge opp med, når jeg ikke får noen respons og hjertet forblir? Eller hva skulle jeg ha skrevet i utgangspunktet?

Personen som plager meg litt nå har rødt hjerte på meg... Hun ser veldig bra ut på bildene, men har helt elendig profilinfo, så jeg finner liksom ikke noe å spørre om heller...

Er det flere som har opplevd dette?

Er det noe grunn til at dere jenter setter hjerte på en gutt og så ikke svarer når de tar kontakt? Som f.eks: Dårlig tid/glemmer meldingen blant den enorme responsen jeg vet noen får? At dere ikke vil fjerne hjerte selv om dere ombestemmer dere? Har misforstått outlayet til sukker og trodd at gutten hadde hjerte på deg(har gjort det selv)? Eller er bare vedkommende for lite oppfinnsom, men vil gi en sjanse til? Eller annet?

:)

guffen

Åpningsmeldingen din er helt fin. Svarer hun ikke, er det ikke vits i å prøve noen annen melding, det vil bare bli oppfattet som masete om hun hadde tenkt å svare. Hvor lenge har du ventet på svar?

Om hun ikke svarer etter først å ha satt hjerte kan skyldes mange ting, f.eks hun holder på med en annen. Eller det kan være en falsk profil, som skal sjekke hva andre gutter skriver.

Stemning

Jeg syns ikke det er noe i veien for å sende en ny melding 2 uker senere eller noe sånn. Kanskje hun da har hatt den daten som gjorde at hun ikke svarte, og nå er klar for en ny. :) Med mindre hun er en falsk profil som ble nevnt.

Eddie

Har "ventet" i to måneder nå, så at hun holder på med en annen virker litt tvilsomt, om ikke mennene står i kø og hun bare plukker ut en av gangen. Og ja jeg klar over at det vil virke som masete å sende en til melding, det er derfor jeg spør her først, men er liksom litt kjipt å "gi opp" fordi en ikke vet... Hun har jo fortsatt hjerte på meg, så jeg tenker at det fortsatt er en mulighet, om ikke annet finne ut om det er noe innenfor min kontroll som kan gjøres nå eller en eventuell neste gang.

Jeg har også vært inne på tanken med at det kan være en falsk profil, men siden at hun har bilder som har blitt oppdatert, og siden jeg ikke klarer å finne noen resultat på google bildesøk eller tineye så tror jeg ikke det. Da er det i alle fall en god forfalskning for bare å sjekke hva andre skriver... men ja, det er jo en mulighet  :-\

Quote from: Stemning on November 29, 2011, 19:50:21 PM
Jeg syns ikke det er noe i veien for å sende en ny melding 2 uker senere eller noe sånn. Kanskje hun da har hatt den daten som gjorde at hun ikke svarte, og nå er klar for en ny. :) Med mindre hun er en falsk profil som ble nevnt.

Da blir spørsmålet hva jeg skal skrive?

piken

Da jeg var på sukker satte jeg gule hjerter på gutter som jeg syntes var interessante og for at jeg skulle huske de til en senere anledning hvis jeg holdt på med en annen der og da og ville se an situasjonen. Altså mest for min egen del, men også for å gi et lite vink om interesse til personen.

Mine grunner til å ikke svare på melding selv om jeg ikke har gult hjerte (kronologisk etter sannsynlighet):
- glemmer å svare (her kan jeg godt få en påminnelse etter et par uker, særlig hvis jeg har vært inne på vedkommedes profil)
- jeg venter med å svare fordi jeg enten vil se an utviklingen med en annen gutt
- venter med å svare fordi jeg ikke har noe interessant å skrive tilbake akkurat der og da, evt ikke er i skrivehumør
- jeg finner ut at jeg ikke liker deg likevel og glemmer å fjerne hjertet


Mitt råd til deg: Prøv deg frem med litt ulike førstemeldinger og se responsraten på de forskjellige og finn ut hva som funker best. Du kan gjerne sende en påminnelse til folk etter en uke eller to hvis du ser at de har vært innlogget den siste tiden, men forsøk å ikke virke masete. Noe som jeg tror hadde funket på meg er om noen hadde vært liksom-streng og sagt at det var skikkelig dårlig gjort å sette gule hjerter for så ikke å svare - her er det viktig med en humoristisk undertone samtidig som man gjør vedkommede litt usikker på hvorvidt du er 100% seriøs eller ei.

Stemning

Quote from: Eddie on November 29, 2011, 20:22:49 PM
Quote from: Stemning on November 29, 2011, 19:50:21 PM
Jeg syns ikke det er noe i veien for å sende en ny melding 2 uker senere eller noe sånn. Kanskje hun da har hatt den daten som gjorde at hun ikke svarte, og nå er klar for en ny. :) Med mindre hun er en falsk profil som ble nevnt.

Da blir spørsmålet hva jeg skal skrive?


QuoteHei igjen! Hatt en bra helg eller?

Har fått svar på flere sånne, som ikke svarte første gangen. Vet ikke hvorfor de heller vil svare på denne men. :)

Femininist

#6
Quote
QuoteHei igjen! Hatt en bra helg eller?

Har fått svar på flere sånne, som ikke svarte første gangen. Vet ikke hvorfor de heller vil svare på denne men. :)

Fordi det er helt konkret og hakket mer oppfinnsomt enn "hei, står til?"

Personlig hater jeg den "hei, står til?" fordi om "du"vil snakke med "meg" så synes jeg "du" skal velge tema, og starte samtalen, slik at jeg kan sortere ut de jeg vil snakke med og de jeg ikke vil snakke med på en bedre måte.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Eh

En god idè er åstille åpne spørsmål som gjør at hun må svare litt mer utfyllende. Vinkle om spørsmålene dine så det ikke blir ja/nei-spørsmål.

"Hei igjen! Hatt en bra helg eller?"
-ja. du da?

i forhold til

"Hei igjen! Hva spennende har du gjort i helga?"
- Hei! Jeg har gjort ditt og datt, og så mer av datt. da skjedde ditt og så litt mer datt