Vinterjakke?

Started by strifone, December 02, 2011, 17:23:23 PM

Previous topic - Next topic

strifone


Jeg har tenkt å kjøpe meg en vinterjakke, men er temmelig usikker på hva jeg skal gå for. Kunne dere gitt meg litt tips til hva som kan være kult? Jeg sitter å lurer på om jeg skal gå for parka, bergans(litt god og varm), eller kanskje en boblejakke? Noen tips? :)

ChristianL

Det varme og behagelige alternativet er ei boblejakke av noe slag.

Det kule alternativet er frakk, for menn går i frakk. Jack & Jones har faktisk en veldig stilig svart frakk/jakke for tia, med sånn "dress-stoff" og helt uten reklame eller stygge trykk. Den er faktisk utrolig stilig, er vel ca det eneste brukbare plagget derfra. Pluss at den er veldig varm.

strifone

#2
Takk for gode tilbakemeldinger folkens!

Vet ikke helt hvordan jeg skal definere stilen min. Jeg pleier å gå med jeans med en cardigan(eller en hettegenser) og v-hals t-shirt under. Det letteste blir nok å legge ut bilde og satse på at jeg ikke blir identifisert:). Men det tar jeg i morgen, litt for sent nå.

Ellers så liker jeg tanken på å gå i frakk, men ettersom det stiller litt krav til hva jeg bør ha under, så blir det kanskje litt mer fleksibelt å gå for en vanlig jakke. Kanskje jeg bare skal kline til og gå for begge deler?

btw ChristianL: Denne du mener? http://no.bestseller.com/jack-jones/outerwear/GaryWoolJacket/12049915,no_NO,pd.html?dwvar_12049915_colorPattern=12049915_BLACK

Selveste

Frakk kan absolutt kombineres med jeans og cardigan, så fremt du har riktige sko. Kombinasjonen hettegenser + frakk er en stilkolisjon uten like og er ikke å anbefale etter min mening.

ChristianL

Quote from: strifone on December 02, 2011, 22:58:12 PM
Takk for gode tilbakemeldinger folkens!

Vet ikke helt hvordan jeg skal definere stilen min. Jeg pleier å gå med jeans med en cardigan(eller en hettegenser) og v-hals t-shirt under. Det letteste blir nok å legge ut bilde og satse på at jeg ikke blir identifisert:). Men det tar jeg i morgen, litt for sent nå.

Ellers så liker jeg tanken på å gå i frakk, men ettersom det stiller litt krav til hva jeg bør ha under, så blir det kanskje litt mer fleksibelt å gå for en vanlig jakke. Kanskje jeg bare skal kline til og gå for begge deler?

btw ChristianL: Denne du mener? http://no.bestseller.com/jack-jones/outerwear/GaryWoolJacket/12049915,no_NO,pd.html?dwvar_12049915_colorPattern=12049915_BLACK
Den jeg mener ja :). Veldig fornøyd med den, pluss at de hadde tilbud så kosta bare 630 kr her. Trange jeans i enten mørk blå eller svart er veldig kult kombinert med frakken. Går somregel med cardigan og v-hals t-skjorte under.

Ville klint til med begge deler var jeg deg, greit å kunne bytte på litt :)

Stemning

#5
God tråd, mye bra. I concur. :)

Kjører denne greien selv, men jeg har også en del venner som er mer hipster/student/raddis, hvis dere skjønner hva jeg mener. Når jeg er med dem er jeg mer der selv også, det handler ikke om at jeg ikke har min stil men rather at jeg liker begge deler. Da bruker jeg denne jakken:

http://no.bestseller.com/jack-jones/outerwear/WinnerJacket/12049909,no_NO,pd.html?dwvar_12049909_colorPattern=12049909_ARMYGREEN


EDIT: Les navnet på jakken da, kan man unngå å like det? ;)
EDIT2: Sheen altså