:P

Started by Selveste, December 05, 2011, 19:11:08 PM

Previous topic - Next topic

Selveste

Hva er det med denne smileyen? jeg har alltid lyst til å bruke den når jeg snakker med folk på facebook/osv, men så sier alle at den får deg til å virke usikker. Men jeg har lyst til å bruke den allikavel! Tar meg selv hele tiden i å neste skrive denne smileyen! Hva tenker dere?

Selveste


Cadillac

Bruker smileys når jeg snakker med venner, men ikke potensielle flørter.



:P

piken

Tja, alt kommer jo an på hvilken sammenheng du bruker den i. Hvis du skriver "Vil du være med på date?:P" så virker det jo ganske useriøst og fleipete. Og det er ikke en bra måte å spørre folk ut på. Men skriver du "Tror du er litt rampete jeg :P" så får smileyen fram at den skøyeraktige tonen som man ville hatt hvis man hadde sagt det muntlig.

Generelt bruker jeg lite smileys når jeg skriver med folk, og jeg merker at jeg synes folk er litt useriøse når de bruker smileys etter hver eneste setning. Men når det gjelder forskjellige smileys, så synes jeg absolutt ":P" er bedre enn ":-)". Sistnevnte er så seriøs, voksen og liksomhyggelig i mine øyne.

Men se an hvem du skriver med, og prøv å begrens smileys i starten for å ikke virke for useriøs.

:---D <--- min favoritt!

Stemning

Smileys er dødsviktig. Med mindre du har steinansikt i virkeligheten ser jeg ingen grunn til å unngå smileys i chat.

Jeg har prøvd meg frem med lite smileys, det blir veldig fort slik at det ser ut som man ikke eier humor osv.

deepArne

Sidan eg er ein skikkelig tørrpinn, bruker eg av og til smileys (og spesielt denne) for ikkje å virke for kjedelig :P Likevel er det ingenting som slår subtil humor utan bruk av smileys (c: Venene mine forstår sinnelaget mitt ut frå tekst og samanheng, men det er ikkje alltid lett å forstå språklege virkemiddel som f.eks. ironi skriftleg, og difor bruker eg smileys til nye folk (og særskilt jenter). Av og til kan ein få inntrykk av at smileys er påkrevd for ikkje å virke sur. Det er noko eg ikkje kan like :( Ei veninne av meg hatar smileys; difor får ho alltid smileys i meldingar frå meg :D Det kulaste smilefjeset er mattesmileyen, f"(x)>0 <=> :-). Hardcore-nerdar bruker heller definisjonen av den deriverte:
limh->0[limk->0(f(x+h+k)-f(x+h))/kh-limk->0(f(x+k)-f(x))/kh]>0

P.S. Var faktisk ein periode eg hadde den siste versjonen lagra som mal på mobilen...^_^

Charming

Føler at smileys vanner ut interessen litt, men vis man dropper smileys så blir det litt mer spennende..

denne her XD er fryktelig, hater den