Øvelser for å bli bedre med damer - hverdager

Started by Selveste, December 13, 2011, 19:16:54 PM

Previous topic - Next topic

Selveste

Motivasjonen min for å bli så god som mulig på sjekkearenaen har gått berserk i det siste, og av den grunn bruker jeg mye tid på det. Problemet er at jeg føler at hverdager er litt dødtid. Går liksom bare å venter på fredag og lørdag hvor jeg kan dra ut i felten. Derfor lurer jeg på om noen har noen tips for øvelser/ting som har med sjekking å gjøre som man kan drive med på hverdager. Kjøpesentersjekking har liksom aldri vært min greie, men er ikke helt uaktuelt heller.

Kom med alle tips dere har!

Stemning

Begynn med tirsdager og torsdager i tillegg.. ;)


On a serious note, du kan jo ta turen gjennom en travel gate i blant og spørre pene jenter om ting. Jeg har ikke gjort det selv, men det er sikkert noen som stopper og svarer. Så får du litt trening i å prate med selv de fineste, og dermed er det lettere å gå bort til dem når du er ute. Blir ikke noe nummer av sånn med mindre du legger opp til den slags da, men det er da trening. :)

Lars GV

Nettdating. Gull verdt for å bruke opp ukedagene, sette opp dates på ettermiddagene/kveldene.

Veldig bra trening å være på date med jenter da du er sikret et viss minimum av tid med henne, og omgivelsene er tryggere da det er bare dere to som møtes. Ingen venner, stengetider eller for mye alkohol som kan stå i veien. Og apropo det med alkohol, det er også godt med refaring med jenter uten å selv ha drukket, og hvor hun også er edru.
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

Stemning

Quote from: Tomcat on December 13, 2011, 19:44:21 PM
Nettdating. Gull verdt for å bruke opp ukedagene, sette opp dates på ettermiddagene/kveldene.

Veldig bra trening å være på date med jenter da du er sikret et viss minimum av tid med henne, og omgivelsene er tryggere da det er bare dere to som møtes. Ingen venner, stengetider eller for mye alkohol som kan stå i veien. Og apropo det med alkohol, det er også godt med refaring med jenter uten å selv ha drukket, og hvor hun også er edru.

Angående dette med å date jenter fra nettet, så får ikke jeg til noe interesse fra jenter som er "i min liga" på andre arenaer som på byen eller som er i nærheten av mine tidligere kjærester. Jeg får snakket med noen jenter jeg godt kunne stiftet korte bekjentskaper til, men jeg får meg ikke til å be dem på kaffe/date på vanlige ukedager da jeg syns det virker villedende av natur. (Og jeg tror ikke jeg kan få gjort noe stort mer ut av profilen min, har aldri hatt så bra bilder av meg som de jeg har tatt til å bruke på sukker, og heller aldri brukt så mye tid på så få setninger som er i teksten.)

Men jo til saken; vil du si at når man møter en jente fra sukker for første gang til en kaffe eller lignende, en ukekveld, så bør det gjøres med intensjoner om å se etter "noe mer"? For det å si at man mest sannsynlig er ute etter et kort bekjentskap før man møtes tror jeg få vil synes er ok, selv flere av dem som kanskje også syns det er greit.

Og btw, don't get me wrong, jeg vil gjerne date noen for å se om det kan bli noe mer også. Men det må atskillig bedre damer til..  :-\

VB

#4
Her er ting jeg har gjort / gjør selv.

- Fysisk trening

- Lese bøker, før mye om sjekking, men etterhvert mer om sex. Alltid greit å kunne mer om sex, gir deg også mye å snakke om. Jeg leser også en del jente blogger / nyhets sider fordi jeg synes det er interessant å sette meg inn i hva slags problemer jenter flest har i hverdagen. Denne kunnskapen har kommet godt med flere ganger fordi jenter føler at jeg forstår dem.

- Dra ut til kjøpesenter, loppemarked, etc... og snakke med jenter / personalet

- Dra ut til div. samlinger. Selv bor jeg i Berlin og det er alltid noe som skjer hvis man bare leter. I dag var jeg på et "language party" hvor folk samles hver onsdag for å sosialisere og snakke forskjellige språk. Det finnes sikkert flere slike i Oslo også. Og hvis du har noen interesser så finnes det alltids folk med de samme interessene som samles av og til. Det trenger ikke alltid handle om sjekking, bare det å komme seg ut av døra er bra. Og hvem vet, kanskje drar du ut for å møte en gjeng gutter men ender opp med å tilfeldigvis treffe en kul jente.


Ellers vil jeg personlig si at hvis du ikke har kjempe mye erfaring med dating og du vil bli bedre kan det være greit å skaffe dates selv med jenter du ikke er super interessert i. Det gir deg trening, en følelse av overflod og du kan prøve ut ting som du kanskje ville være for feig til å gjøre med jenter du virkelig er interessert i. Og hvem vet, kanskje jenta har en skikkelig kul personlighet og du blir interessert i henne etter å ha gått ut på date med henne? Eller du finner ut at selv om du ikke vil ha sex med henne så vil du være venn med henne?

QuoteMen jo til saken; vil du si at når man møter en jente fra sukker for første gang til en kaffe eller lignende, en ukekveld, så bør det gjøres med intensjoner om å se etter "noe mer"? For det å si at man mest sannsynlig er ute etter et kort bekjentskap før man møtes tror jeg få vil synes er ok, selv flere av dem som kanskje også syns det er greit.

Det er helt klart at det å ha intensjoner om noe mer er viktig for at noe mer skal skje, men du trenger ikke 100% si hvilke intensjoner du har ovenfor en jente før du dater henne, det ødelegger bare stemningen totalt uansett hva intensjonen din er. Tenk over det,

Du: "Jeg er ikke så interessert i deg, jeg vil bare ha en date for å trene litt"
Hun: "ummm.. wtf?? Hvorfor skal jeg gidde det..."

Du: "Du virker super kul, kunne fint ha tenkt meg å hatt deg som dame"
Hun: "umm... wtf?? For seriøst for fort!"

Bare unngå å gi dem for falske forhåpninger, si dere kan treffes for å bli bedre kjent, men ikke lat som om du er super interessert når du ikke er det. Og når du er på date ha et åpent sinn, ikke gå inn med innstillingen om at "hun dama her er alt for stygg for meg jeg kan aldri gjøre noe med henne", tenk heller "jeg vil finne ut om hun er en kul jente og se hva som skjer".

Selveste

Mye bra tips her ja! takk for hjelp. Tror jeg må sjekke ut dette nettdatingsfenomenet, enda en barriere som brytes da  :D vurderer salsakurs!

Selveste

Lurer også på, tror det var andreas som på en av podcastene snakket om en 30 dagers hvor man dro ut hver dag for å sjekke, hvor drar man da f.eks. søndag-onsdag? virker veldig kult å prøve dette.

Stemning

I Bergen er tirsdager nesten den beste dagen å gå ut på. Masse folk ute og veldig billig i baren, og hele stemningen er mindre høytidelig og mer chill. :) Så jeg har adoptert tirsdag, torsdag, lørdag som faste utedager. Så sper jeg på med fredag dersom jeg er ekstra craving. :)

EDIT: Men det er stort sett dårlig med folk ute på mandag og onsdag. Søndag er ok'ish. Men på disse dagene er det stort sett bare åpent på rolige steder, med nokså tynnt med folk.

Stylish

Quote from: Selveste on December 14, 2011, 23:34:36 PM
Lurer også på, tror det var andreas som på en av podcastene snakket om en 30 dagers hvor man dro ut hver dag for å sjekke, hvor drar man da f.eks. søndag-onsdag? virker veldig kult å prøve dette.

Du kan også sjekke på dagtid. En 30-dagers = Du går ut med intensjon om å sjekke.
Trenger ikke nødvendigvis å bare være på kvelden.

Eh

Quote from: Stemning on December 14, 2011, 23:40:05 PM
I Bergen er tirsdager nesten den beste dagen å gå ut på. Masse folk ute og veldig billig i baren, og hele stemningen er mindre høytidelig og mer chill. :)

Besøkte en kamerat i Bergen for en stund siden, og da var vi på Wineyard på Garage på tirsdagen. Herlig konsept med masse kjekke mennesker :) Kan absolutt anbefales!

Stemning

Quote from: Eh on December 15, 2011, 13:19:09 PM
Quote from: Stemning on December 14, 2011, 23:40:05 PM
I Bergen er tirsdager nesten den beste dagen å gå ut på. Masse folk ute og veldig billig i baren, og hele stemningen er mindre høytidelig og mer chill. :)

Besøkte en kamerat i Bergen for en stund siden, og da var vi på Wineyard på Garage på tirsdagen. Herlig konsept med masse kjekke mennesker :) Kan absolutt anbefales!

Yep, er Wineyard på Garage som utgjør grunnpillaren i tirsdagsbylivet. Så derfra så sprer folk seg til Kaos, Ujevnt, Lille mm. :D 140 kr vinflasken kan vi like!

ChristianL

Angående nettdating så kan jeg akkurat nevne at min erfaring er at jenter forventer ikke nødvendigvis noe "seriøst" når dere møtes for første gang. Det er ingen som forventer at det å møtes nesten skal være det samme som å gifte seg. Begge har lov til å bryte etterpå. Det er fin trening på å prate medj enter og ikke minst eskalere. Jeg syns nettdater er de enkleste datene, nettopp pga det Tomcat sier at det er ingen konkurranse, det er ingenting som kommer "i veien" for at ting skal gå som planlagt.

På byturer er det mye flaks og kontekst inni bildet også. Hun/du kan bli for full til at noe kan skje, venninner kan komme å ødelegge, andre gutter kan komme å ødelegge eller at det rett og slett ikke er praktisk mulig å stikke hjem til noen av dere eller finne en seng.

UDA

Quote from: Selveste on December 13, 2011, 19:16:54 PM
Motivasjonen min for å bli så god som mulig på sjekkearenaen har gått berserk i det siste, og av den grunn bruker jeg mye tid på det. Problemet er at jeg føler at hverdager er litt dødtid. Går liksom bare å venter på fredag og lørdag hvor jeg kan dra ut i felten. Derfor lurer jeg på om noen har noen tips for øvelser/ting som har med sjekking å gjøre som man kan drive med på hverdager. Kjøpesentersjekking har liksom aldri vært min greie, men er ikke helt uaktuelt heller.

Kom med alle tips dere har!

Flørt med jenter så mye du kan. Da mener jeg på skolen, på bussen, i parken, på trikken, i kiosken (daygame når det passer seg), osv. Hver eneste gang du ser ei jente du kanskje kunne likt, gå bort si: "Hei! #insert statement" og ta nr, ta dem med på en instant date, osv.

Et lite tips angående daygame så er busstasjoner, togstasjoner, trikkstasjoner, osv. gull! Da er det mange jenter som sitter alene og venter på tog. Flere av dem skal vente ganske lenge, og tro det eller ei men mange av dem er ganske desperate etter sosial omgang --> noen som kan redde dem ut av verdens kjedeligste situasjon (vente på tog alene er utrolig lame).
No brain, no pain - no pain, no gain