Bråk på byen - Psykisk!

Started by Jungeldyret, January 22, 2012, 03:06:56 AM

Previous topic - Next topic

Jeagle

mange gode innlegg og meninger, selv er jeg av dne formening at vold aldri er en løsning og at vold ungår man ved og ungå vold. man kan snakke seg ut av det meste om man bare er tryg nok på seg selv.
men av og til må man.
skal man begyne og trene selvforsvar så tren dette krav maga (http://www.kravmaga.net/) da lærer du hvordan man sloss, eller over lever som de skriver.
å være eller ikke være

Bleu

har trent krav mage selv og må si meg uenig. Krav mage er sånn typisk paranoid selvforsvarsprat trening. Det du trenger er kroppsbeherskelse og en solid strategy for hvordan å ta i fra motstanderen evnen til å sloss. I tillegg så må det være et bra miljø på treninga. Kampsporter som er kjent for å være effektive er : bryting, bjj, boxing, thai boxing. Selvfølgelig så er ikke alt annet dårlig. for det trenger ikke å stemme. Men av diverse grunner så er disse de mest sikre.

Av disse tror jeg BJJ(brasiliansk jiu jitsu) er den beste nybegynner sporten. Fordi at det er et veldig bra miljø i bjj klassene.(i hvertfall i alle de jeg har vært i) Man lærer hva man skal gjøre i alle posisjoner. Man trener med en motstander som gjør motstand slik at man får bygget kroppsbeherskelse. Det er denne kroppsbeherskelsen som er din største fordel hvis noen prøver å banke deg opp. Det tar heller ikke så lang tid før bjj gir deg en solid fordel. Jenter som trener bjj 2 dager i uka igjennom 6 måneder kan banke normale gutter hvis de vil.