Venninneavhengighet

Started by Vincent, February 09, 2012, 21:10:20 PM

Previous topic - Next topic

Vincent

Jeg har truffet en ny "type" jente jeg ikke var kjent med fra før. Traff for en stund siden ei søt og snill jente jeg ønsket å få kontakt med, eneste problemet var at hun tydeligvis er ei jente som henger veldig mye med venninnene på utesteder. Hun var alltid midt blant venninnene, gikk alltid rundt med dem og var generelt vanskelig å få kontakt med! For eksempel, hvis hun og venninnene skulle gå fra en plass til en annen på utestedet hvor det var en del folk, gikk de hånd i hånd for å ikke miste hverandre?!

Hun var fortsatt sosial, snill og hyggelig, så jeg er ganske sikker på at det ikke skyldes dårlig selvtillit eller frykt for å være alene eller noe slikt...


Det jeg lurer på er hvordan man får kontakt med slike jenter?! Jeg har ikke "sosiale ferdigheter" nok til å hoppe inn blant en ukjent jentegruppe for å sjekke opp ei av jentene, så jeg har mest fordel hvis jeg får henne i en "boble", som de kalte det i bloggen!

Jeg hadde litt flaks når jeg hilste på henne sist. Hun stod da i baren og snakket med bare 1 venninne. Jeg kom og avbrøt samtalen og fikk en god samtale med henne! (Var egentlig litt morsomt å se venninnen som ble mer og mer sur for at hun ikke fikk oppmerksomheten, selv om jeg innrømmer at jeg burde inkludert henne også litt!)


Håper noen av dere har gode tips til hvordan man kan komme i kontakt med "venninne avhengige" jenter. Så kanskje jeg er bedre forberedt til neste gang jeg møter henne, og andre kan sikkert også ønske tips hvis de skulle komme i samme situasjon?!

Skal vi bare bruke samme "taktikk" som man gjør med andre jenter eller...?
"As you think, you shall become"

Stanley

#1
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Vincent

#2

Hun er ikke bare del i en vanlig vennegjeng, hun er rett å slett aldri i nærheten av å være alene! Vanskelig å forklare, men jeg får ihvertfall en følelse av at det blir mye vanskeligere å skape kontakt med henne enn med andre jenter som er blant venninner!

Men er det noen som har tips til hvordan man får kontakt med jenter som er omringet av venninner? Står sikkert noe på bloggen, men har ikke funnet det til nå..
"As you think, you shall become"

VB

Quote from: Adriwen on February 09, 2012, 22:45:11 PM
Er det ikke slike type jenter man alltid møter?
Egne erfaring på skolen min, er at det alltid er ''faste'' vennegjenger der, og de går så og si hånd i hånd overalt, hele tiden.

Sitter én av jentene på et bord, så vet jeg at det er jævlig liten vits å gå bort dit, fordi jeg vet at resten av gjengen er rett rundt hjørnet, og det er mer eller mindre plagsomt.

Føler med deg.

Nei det er ikke alltid slik, ute på byen er det sjelden slik. Og du kan like gjerne gå bort siden du vet aldri når vennene kommer. Å unnskylde det å ikke prøve med at "vennene kommer sikkert snart" er å feige ut.

@Vincent
Er ikke super god på det temaet selv, men personlig pleier jeg ikke å være så direkte i store grupper. De gangene jeg har tatt nummer fra damer omringet av gutter eller jenter så har jeg rett og slett bare vært hyggelig med alle, men litt ekstra på den dama. Så tatt nummeret hennes og satt opp møte med henne senere. Det er ekstremt viktig at du er hyggelig med vennene fordi ellers risikerer du at de blokkerer for deg.

Måten jeg gjør dette på er ofte med øyekontakt, fysiskkontakt, posisjonering og måten jeg stiller oppfølgning spørsmål på. Hvis noen andre prater så spør jeg kanskje litt overfladisk om temaet, noe jeg vet de ikke kan komme med et langt svar på. Type ja/nei spørsmål. Nok til at jeg er hyggelig men ikke kjempe interessert. Hvis dama jeg liker prater spør jeg dype og åpne spørsmål som hun kan gi lange svar om og følger opp mer. Dette er en relativt subtil måte å vise mer interesse for en person men fortsatt være hyggelig med andre.

Hvis dette ikke er et alternativ så må du nesten bare prøve deg frem, prøv litt skjult flørting (blikk, skjult kroppskontakt, etc...) og så oppfordre henne til å bli med deg et sted alene "bli med bort dit for å ...". Eller kanskje noen andre som er bedre på dette temaet har noen gode forslag.

Gatsby

Akkurat der har du skissert en sitasjon som definerer hele vitsen med å ha en wingman.