Hvordan sette sammen et antrekk for en billig penge.

Started by Selveste, February 20, 2012, 21:59:12 PM

Previous topic - Next topic

phalle

Det var det jeg frykta. Jaja, får bare slutta å gå en mil om dagen før de blir ordentlig gått inn. Selv sokker er ubehagelig nå :P

Converese is a cruel mistress!

Men mye bra antrekk her!

Har et spørsmål angående passform. Jeg er av den litt kraftigere sort (ikke feit, men hakket over normalvektig). Føler egentlig at jeg har litt kontroll over passform, men om noen har noen rettningslinjer å komme med, så hadde jeg vært strålende fornøyd!

Selveste

Chuck Baz (eller andre): Hvordan er det folk går med conversene? Knytter dere helt opp?

piken

Quote from: Selveste on March 16, 2012, 20:11:39 PM
Chuck Baz (eller andre): Hvordan er det folk går med conversene? Knytter dere helt opp?

Jeg har skolissen tredd i opp til nest øverste hull og tar lissene en runde rundt leggen/øverst på skoa før jeg knyter. Da slipper man at det blir så mye lisse til overs.

Selveste

Okei. Tror nok jeg kjøper noen innleggssåler i tillegg. De er ganske flate, men fine!

Chuck Baz

Quote from: piken on March 16, 2012, 20:18:50 PM
Quote from: Selveste on March 16, 2012, 20:11:39 PM
Chuck Baz (eller andre): Hvordan er det folk går med conversene? Knytter dere helt opp?

Jeg har skolissen tredd i opp til nest øverste hull og tar lissene en runde rundt leggen/øverst på skoa før jeg knyter. Da slipper man at det blir så mye lisse til overs.
For meg funker ikke det så bare knyter vanlig i øverste hull, et annet alternativ er jo å knyte rundt og droppe det øverste hullet på hver side.

Jungeldyret

Alternativt som jeg liker: La den være som den er fra fabrikk (2 hull igjen er det vell) knyt knuten og dytt knuten inn på sidene av skoen. Dermed er lissen bortevekk :)

woop

Har leste vær eneste post på forumet her, og det har hjulpet utrolig mye så starter mitt første innlegg her, går litt off topic: Har nå fått kjøpt meg et par sorte høye Chuck Taylors og det tar meg minst 2 minutter å ta de på! Er dette vanlig eller gjør jeg noe feil? Jeg må dra ut skolissene slik at de ikke sitter i de to øverste hullene for å få det slakt nok til at jeg kan ta de på meg. Jeg har ikke store føtter, heller motsatt. Skoene er heller ikke for små.

Egil GV

Quote from: Chuck Baz on March 13, 2012, 23:38:05 PM
Quote from: Selveste on March 13, 2012, 17:39:06 PM
Okei, takk for svar. Er ikke helt sikker på fargen. Blå passer jo det meste, men føler nesten at alle har den. :)
Har hatt fem forskjellige farger(har currently de "viktigste 3")
Her er hva jeg føler går med mest og er stiligst:
1. De blå du postet
2. Hvite
3. Sorte(Føler de er så "oppbrukt" av at "alle" har dem)
4. Røde
5. Blårutete

De sorte er definitivt de som går best til alt synes jeg, og siden converse er "tidløs" går de aldri ut på dato eller blir oppbrukt hvis du spør meg:)
Gjør en ting du er redd for hver dag!

Chuck Baz

Quote from: eightball on March 24, 2012, 16:06:27 PM
Quote from: Chuck Baz on March 13, 2012, 23:38:05 PM
Quote from: Selveste on March 13, 2012, 17:39:06 PM
Okei, takk for svar. Er ikke helt sikker på fargen. Blå passer jo det meste, men føler nesten at alle har den. :)
Har hatt fem forskjellige farger(har currently de "viktigste 3")
Her er hva jeg føler går med mest og er stiligst:
1. De blå du postet
2. Hvite
3. Sorte(Føler de er så "oppbrukt" av at "alle" har dem)
4. Røde
5. Blårutete
Tidløst og tidløst, synes egentlig at svarte sko fort blir litt kjedelig også jeg :P

Woop: Kan ta litt tid i starten, men du venner deg til det, bruker ikke noe lenger tid på å ta på converse enn joggesko eller boots nå i alle fall.

De sorte er definitivt de som går best til alt synes jeg, og siden converse er "tidløs" går de aldri ut på dato eller blir oppbrukt hvis du spør meg:)

phalle

Jeg har de sorte, og er godt fornøyde med de. Føttene mine må bare bli vant til stoffsko først. Men hei, det gjør mindre og mindre vondt for hver dag!

Selveste

#55
Mål: Casual.
Årstid: Vår/sommer.
Så opptimal passform som mulig med klærne som er utdelt.


T-skjorte: Zara - 249 kr.                                                                  Cardigan: Asos - 400 kr. (600 med moms)



Chino: Zara - 399 kr.                                                                        Belte - HM - 99 kr.



Sko - Converse - 699 kr.



Sort bokserskjorts og sorte sokker: ca. 200 kr.

Totalt: 2246 kr.

Linker:
T-skjorte: http://www.zara.com/webapp/wcs/stores/servlet/product/no/en/zara-S2012/189535/630495/MODELS%2BT-SHIRT
Bukser: http://www.zara.com/webapp/wcs/stores/servlet/product/no/en/zara-S2012/189536/632513/SLIM%2BFIT%2BTROUSERS
Sko: http://www.junkyard.no/Product.aspx?ProductId=748&ProductDetailId=39526
Belte: http://www.hm.com/no/product/94238?article=94238-A
Cardigan: http://www.asos.com/ASOS/ASOS-Cardigan-In-Heavy-Weight-Waffle-Jersey/Prod/pgeproduct.aspx?iid=1937704&cid=7617&sh=0&pge=0&pgesize=200&sort=3&clr=Grey

Anders GV

Er moms på varer over 200 kr fra utlandet, så blir et sted mellom 489 og 564 for cardigan.

Andreas GV

Quote from: woop on March 24, 2012, 15:21:49 PM
Har leste vær eneste post på forumet her, og det har hjulpet utrolig mye så starter mitt første innlegg her, går litt off topic: Har nå fått kjøpt meg et par sorte høye Chuck Taylors og det tar meg minst 2 minutter å ta de på! Er dette vanlig eller gjør jeg noe feil? Jeg må dra ut skolissene slik at de ikke sitter i de to øverste hullene for å få det slakt nok til at jeg kan ta de på meg. Jeg har ikke store føtter, heller motsatt. Skoene er heller ikke for små.

De er litt kjipe å få av og på, men det er en slags teknikk. Når jeg tar de av tar jeg tak med begge hender på hver klaff og drar utover mens jeg "rister" slik at lissene glir ut. Deretter kjibber jeg de av ved å tråkke ned hælen med den andre foten.

Når jeg tar de på er de allerede litt løse, men hvis de er for trange tar jeg tak i hver klaff på samme måte og rister/gnukker til de er så åpne at jeg fint får foten nedi. Heller ikke noe poeng å knytte de for stramt.

Det går rykter om Converse med skjult borrelås bak(!) som gjør at de er kjempelette å få av og på. Noen som vet om det bare finnes til barnestørrelsene, eventuelt hvor man får tak i de?

TopGun

Jeg bruker sikkert 7 sek. på å ta mine på. Har de løse nederst over rista. Tror bare du må prøve deg frem.

Zervs

Kunne tenke meg tips om andre sko enn Converse, høres ut som de er et lite helvete å gå i...