BOOTCAMP MED SJEKKESKOLEN STARTER OM:
0
DAGER
00
TIMER
00
MIN
00
SEK

Hvordan sette sammen et antrekk for en billig penge.

Started by Selveste, February 20, 2012, 21:59:12 PM

Previous topic - Next topic

phalle

Det var det jeg frykta. Jaja, fÄr bare slutta Ä gÄ en mil om dagen fÞr de blir ordentlig gÄtt inn. Selv sokker er ubehagelig nÄ :P

Converese is a cruel mistress!

Men mye bra antrekk her!

Har et spÞrsmÄl angÄende passform. Jeg er av den litt kraftigere sort (ikke feit, men hakket over normalvektig). FÞler egentlig at jeg har litt kontroll over passform, men om noen har noen rettningslinjer Ä komme med, sÄ hadde jeg vÊrt strÄlende fornÞyd!

Selveste

Chuck Baz (eller andre): Hvordan er det folk gÄr med conversene? Knytter dere helt opp?

piken

Quote from: Selveste on March 16, 2012, 20:11:39 PM
Chuck Baz (eller andre): Hvordan er det folk gÄr med conversene? Knytter dere helt opp?

Jeg har skolissen tredd i opp til nest Þverste hull og tar lissene en runde rundt leggen/Þverst pÄ skoa fÞr jeg knyter. Da slipper man at det blir sÄ mye lisse til overs.

Selveste

Okei. Tror nok jeg kjÞper noen innleggssÄler i tillegg. De er ganske flate, men fine!

Chuck Baz

Quote from: piken on March 16, 2012, 20:18:50 PM
Quote from: Selveste on March 16, 2012, 20:11:39 PM
Chuck Baz (eller andre): Hvordan er det folk gÄr med conversene? Knytter dere helt opp?

Jeg har skolissen tredd i opp til nest Þverste hull og tar lissene en runde rundt leggen/Þverst pÄ skoa fÞr jeg knyter. Da slipper man at det blir sÄ mye lisse til overs.
For meg funker ikke det sÄ bare knyter vanlig i Þverste hull, et annet alternativ er jo Ä knyte rundt og droppe det Þverste hullet pÄ hver side.

Jungeldyret

Alternativt som jeg liker: La den vÊre som den er fra fabrikk (2 hull igjen er det vell) knyt knuten og dytt knuten inn pÄ sidene av skoen. Dermed er lissen bortevekk :)

woop

Har leste vÊr eneste post pÄ forumet her, og det har hjulpet utrolig mye sÄ starter mitt fÞrste innlegg her, gÄr litt off topic: Har nÄ fÄtt kjÞpt meg et par sorte hÞye Chuck Taylors og det tar meg minst 2 minutter Ä ta de pÄ! Er dette vanlig eller gjÞr jeg noe feil? Jeg mÄ dra ut skolissene slik at de ikke sitter i de to Þverste hullene for Ä fÄ det slakt nok til at jeg kan ta de pÄ meg. Jeg har ikke store fÞtter, heller motsatt. Skoene er heller ikke for smÄ.

Egil GV

Quote from: Chuck Baz on March 13, 2012, 23:38:05 PM
Quote from: Selveste on March 13, 2012, 17:39:06 PM
Okei, takk for svar. Er ikke helt sikker pÄ fargen. BlÄ passer jo det meste, men fÞler nesten at alle har den. :)
Har hatt fem forskjellige farger(har currently de "viktigste 3")
Her er hva jeg fÞler gÄr med mest og er stiligst:
1. De blÄ du postet
2. Hvite
3. Sorte(FÞler de er sÄ "oppbrukt" av at "alle" har dem)
4. RĂžde
5. BlÄrutete

De sorte er definitivt de som gÄr best til alt synes jeg, og siden converse er "tidlÞs" gÄr de aldri ut pÄ dato eller blir oppbrukt hvis du spÞr meg:)
GjĂžr en ting du er redd for hver dag!

Chuck Baz

Quote from: eightball on March 24, 2012, 16:06:27 PM
Quote from: Chuck Baz on March 13, 2012, 23:38:05 PM
Quote from: Selveste on March 13, 2012, 17:39:06 PM
Okei, takk for svar. Er ikke helt sikker pÄ fargen. BlÄ passer jo det meste, men fÞler nesten at alle har den. :)
Har hatt fem forskjellige farger(har currently de "viktigste 3")
Her er hva jeg fÞler gÄr med mest og er stiligst:
1. De blÄ du postet
2. Hvite
3. Sorte(FÞler de er sÄ "oppbrukt" av at "alle" har dem)
4. RĂžde
5. BlÄrutete
TidlÞst og tidlÞst, synes egentlig at svarte sko fort blir litt kjedelig ogsÄ jeg :P

Woop: Kan ta litt tid i starten, men du venner deg til det, bruker ikke noe lenger tid pÄ Ä ta pÄ converse enn joggesko eller boots nÄ i alle fall.

De sorte er definitivt de som gÄr best til alt synes jeg, og siden converse er "tidlÞs" gÄr de aldri ut pÄ dato eller blir oppbrukt hvis du spÞr meg:)

phalle

Jeg har de sorte, og er godt fornÞyde med de. FÞttene mine mÄ bare bli vant til stoffsko fÞrst. Men hei, det gjÞr mindre og mindre vondt for hver dag!

Selveste

#55
MÄl: Casual.
Årstid: VĂ„r/sommer.
SĂ„ opptimal passform som mulig med klĂŠrne som er utdelt.


T-skjorte: Zara - 249 kr.                                                                  Cardigan: Asos - 400 kr. (600 med moms)



Chino: Zara - 399 kr.                                                                        Belte - HM - 99 kr.



Sko - Converse - 699 kr.



Sort bokserskjorts og sorte sokker: ca. 200 kr.

Totalt: 2246 kr.

Linker:
T-skjorte: http://www.zara.com/webapp/wcs/stores/servlet/product/no/en/zara-S2012/189535/630495/MODELS%2BT-SHIRT
Bukser: http://www.zara.com/webapp/wcs/stores/servlet/product/no/en/zara-S2012/189536/632513/SLIM%2BFIT%2BTROUSERS
Sko: http://www.junkyard.no/Product.aspx?ProductId=748&ProductDetailId=39526
Belte: http://www.hm.com/no/product/94238?article=94238-A
Cardigan: http://www.asos.com/ASOS/ASOS-Cardigan-In-Heavy-Weight-Waffle-Jersey/Prod/pgeproduct.aspx?iid=1937704&cid=7617&sh=0&pge=0&pgesize=200&sort=3&clr=Grey

Anders GV

Er moms pÄ varer over 200 kr fra utlandet, sÄ blir et sted mellom 489 og 564 for cardigan.

Andreas GV

Quote from: woop on March 24, 2012, 15:21:49 PM
Har leste vÊr eneste post pÄ forumet her, og det har hjulpet utrolig mye sÄ starter mitt fÞrste innlegg her, gÄr litt off topic: Har nÄ fÄtt kjÞpt meg et par sorte hÞye Chuck Taylors og det tar meg minst 2 minutter Ä ta de pÄ! Er dette vanlig eller gjÞr jeg noe feil? Jeg mÄ dra ut skolissene slik at de ikke sitter i de to Þverste hullene for Ä fÄ det slakt nok til at jeg kan ta de pÄ meg. Jeg har ikke store fÞtter, heller motsatt. Skoene er heller ikke for smÄ.

De er litt kjipe Ä fÄ av og pÄ, men det er en slags teknikk. NÄr jeg tar de av tar jeg tak med begge hender pÄ hver klaff og drar utover mens jeg "rister" slik at lissene glir ut. Deretter kjibber jeg de av ved Ä trÄkke ned hÊlen med den andre foten.

NÄr jeg tar de pÄ er de allerede litt lÞse, men hvis de er for trange tar jeg tak i hver klaff pÄ samme mÄte og rister/gnukker til de er sÄ Äpne at jeg fint fÄr foten nedi. Heller ikke noe poeng Ä knytte de for stramt.

Det gÄr rykter om Converse med skjult borrelÄs bak(!) som gjÞr at de er kjempelette Ä fÄ av og pÄ. Noen som vet om det bare finnes til barnestÞrrelsene, eventuelt hvor man fÄr tak i de?

TopGun

Jeg bruker sikkert 7 sek. pÄ Ä ta mine pÄ. Har de lÞse nederst over rista. Tror bare du mÄ prÞve deg frem.

Zervs

Kunne tenke meg tips om andre sko enn Converse, hÞres ut som de er et lite helvete Ä gÄ i...

Bli med pÄ 3 dagers GRATIS nettkurs i sjekking