Skal jeg sende henne en melding?

Started by kalle45, February 27, 2012, 11:27:39 AM

Previous topic - Next topic

kalle45

Hei!
Har et lite problem her som jeg håper dere kunne ha hjulpet meg med.

Saken er den at på fredagen, traff jeg på ei særs søt jente som jeg begynte å prate med på bergenstoget. Jeg synes vi hadde en veldig lett og fin tone og samtalen glei bra(ikke bare jeg som dro svar ut av henne, med masse spørsmål) Fant etterhvert ut at vi faktisk kom fra samme område, og at vi hadde noen felles bekjente, So far so good. Problemet kommer når jeg skal av, og det jeg presterer å si er at "kanskje ses vi i *sted* da". Tar ikke noe nr eller noe. Spørsmålet mitt blir da om det blir for creepy av meg å finne nret hennes på gulesider og sende henne en melding? Lyser det av desperasjon og at her er det en fyr som sjeldent prater med jenter, eller er det en mulighet for at hun vil synes det er "søtt/fint/romantisk av meg og gjøre det?

Kan vel legge til at jeg kun oppfattet navnet henes når konduktøren spurte om det, så vi presentertes igrunn aldri for hverandre, og jeg vet jo ikke om hun har kjæreste, men synes ikke det virket sånn på måten hun pratet med meg.
Hva tror dere? skal jeg bare ta lærdom og huske på å ta nret neste gang jeg treffer ei like søt jente på toget, eller skal jeg sende ei melding?

Takker for alle som gidder og svare, spesielt jenter!

Jungeldyret

#1
Har gjort det du skriver her, anbefales ikke.
Kanskje du møter henne igjen, ta dette som en påminnelse om at DU SKAL TA nummeret.


Jeagle

har dere beskjente, så er det vel lov og hjelpe sjebnen litt og be han/hun inivtere til fest og be de be henne med vel
å være eller ikke være

piken

Å søke opp nummeret hennes på Gule Sider er kanskje litt stalkerish, men du kan jo se om dere har noen felles venner på Facebook og kanskje legge henne til der? Joda, du burde så klart ha spurt om nummeret, men nå gjorde du ikke det, og har du noe å tape på å prøve å få kontakt med henne? Nei, det syns jeg ikke.

kalle45

Takker for svarene folkes!


Quote from: Jungeldyret on February 27, 2012, 13:20:23 PM
Har gjort det du skriver her, anbefales ikke.

Hva skjedde? Møtes dere og alt ble bare kleint?

Quote from: Jeagle on February 27, 2012, 17:15:55 PM
har dere beskjente, så er det vel lov og hjelpe sjebnen litt og be han/hun inivtere til fest og be de be henne med vel
Den tanken er egentlig god, men nå er de bekjente ikke mer bekjent enn at vi begge kjenner datteren til han jeg leier hybel hos,samt at faren hennes er foreleseren min;)

Quote from: kastanje on February 27, 2012, 15:26:23 PM
Det er bare på film sånt er romantisk.

Mener alle jenter det altså? Hadde hun funnet nummeret mitt, og sendt melding til meg hadde jeg synes det var fint gjort jeg :)

Quote from: piken on February 27, 2012, 17:35:14 PM
Å søke opp nummeret hennes på Gule Sider er kanskje litt stalkerish, men du kan jo se om dere har noen felles venner på Facebook og kanskje legge henne til der?
Ja, det er det jeg er litt redd for, facebook hadde nok vært en lur ting her, men nå har det seg sånn at jeg ikke har facebook, så mister egentlig den muligheten.

Nei, jeg har vel egentlig ikke noe å tape på å sende en melding, for sjansen for at jeg møter på henne tilfeldig er vel ikke akkurat stor.

Femininist

Enig med kastanje, jeg ville også syntes det var creepy om en fyr sender meg melding og jeg verken har introdusert meg eller gitt han nummeret mitt.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

piken

Hvis jeg hadde likt gutten så hadde jeg definitivt ikke syntes det var creepy om han la meg til på face eller sende sms - hadde mest sannsynlig bare blitt glad.

Hadde jeg ikke likt han, hadde det bare blitt sært, men tenker ikke at han er stalker med mindre han sender melding på melding uten at jeg svarer. Hadde en sånn fyr for litt siden, han skrev "Vet du ikke kjenner meg, men scrolla litt nedover her og så dukka du opp (hadde svar på én tidligere melding) og siden jeg har eksamen og kjeder meg så skrev jeg" . Jeg tenkte: n00b - og svarte ikke.

Det er bedre å angre på noe du har gjort enn noe du ikke har gjort - så jeg synes du skal gi det et forsøk! Hvis sannsynligheten er liten for at du treffer på jenta igjen, vil jeg si at du ikke har noe å tape på det. Joda, hun kan tenke at du er stalker, men hvem bryr seg om hva jenter du aldri møter igjen tenker om deg?

Ellers kan du jo alltids lage den en Facebook-profil - utrolig kjekt verktøy for å flørte med folk og avtale dater!

kalle45

Mye bra innspill her, det liker jeg :)
Tror jeg må sove litt på saken, så bestemmer jeg meg i morra tenker jeg

Stanley

#8
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Chuck Baz

Det vil jeg si det blir adriwen, men ser ikke at det står noe sted at han ikke har Face? Personlig ville jeg bare håpet på å møte henne igjen, men ikke regnet med det.. Finnes mange jenter her i verden og hun var bare en.

Anugita

Hadde det vært meg som hadde fått en melding fra en fyr jeg prata med på toget/byen/whatever og ikke gitt han hverken facebook (fullt navn) eller telefonnummer, hadde jeg freaka helt ut, og ansett han som en stalker med skumle hensikter...

Siden du vet litt om henne, så google henne og prøv på en tilfeldig approach.. Men du gjør som du vil :)

kalle45

Heh, ser ikke ut som om nummeret hennes står i telefonkatalogen, så tenker jeg at jeg lar det være. Men ser absolutt fordelen med facebook når det kommer til nettopp tilfeller som dette, men føler kanskje at jeg bør ha en profil oppe å gå, hvor jeg har lagt til noen venner og slikt, før jeg kan ta kontakt med henne.
Da krysser jeg bare fingrene for at jeg treffer på henne en dag, og uansett skal jeg ikke glemme å ta nummeret neste gang jeg møter på ei søt jente ;)

Andreas GV

#12
1. Du er inne på det selv: Ta det som læring. ALLTID ta telefonnummeret.
2. Du investerer allerede alt for mye tankekraft i denne ene jenta. Gutter og jenter fungerer ulikt: Selv om vi gutter liker tanken på en jente som aldri har andre gutter i livet sitt, og som tar kontakt med akkurat DEG på en romantisk måte, så er det veldig sjeldent sånn andre veien. Jenter vil ha gutten som har MASSE jenter i livet sitt, men som valgte akkurat HENNE. Ser du forskjellen? Du må bli flink med jenter GENERELT for å få den ENE drømmejenta.
3. Ikke gjør det her:

Quote
Du kan finne ut mer om jenta ved å google henne, sjekke profilen hennes på face, etc. Stalk henne! Har dere felles venner? Vet de noe om hvem denne jenta er? Kanskje hun studerer jus på universitetet sammen med deg, kanskje hun jobber som bartender på et utested du ofte er på? Finner du god nok informasjon, kan du "tilfeldigvis" møte på henne igjen og si: "... vent litt, har ikke jeg sett deg før?"

og definitivt ikke gjør det her:

QuoteDu sender melding hvor du "legger deg flat" og "unnskylder" for at du ikke tok nummeret hennes (kan tulle med at du er en stalker), og håper hun tilgir deg, synes du er morsom/selvironisk/modig/søt og blir med på en date.

Aldri aldri aldri spøk om at du er stalker. Unngå samtaleemner som drap, voldtekt, stalking, osv med jenter. Spesielt de første gangene du treffer henne. I verste fall gjør du henne usikker, i bestefall tror hun bare at du er sosialt ukalibrert.

Ta det som læring, ta nummeret neste gang du prater med noen du liker, og stol på at du møter henne igjen tilfeldig eller at du møter en enda bedre jente om en uke.

kalle45


Stanley

#14
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.