Heilskjegg eller snurrebart

Started by deepArne, February 29, 2012, 18:38:55 PM

Previous topic - Next topic

deepArne

Eg har ikkje så kraftig bartevekst, men då eg sparte til skjegg i vinter innsåg eg at eg har eit bra potensiale for snurrebart. Hadde uansett tenkt å ta skjegget til våren, men no byrjar det å bli så kult at eg vegrar meg litt for barbering. Vekstfarten på skjegget er så dårleg at det tar månader å få eit like fyldig skjegg som det eg har no. Problemet er at mat byrjar å feste seg i barten, og eg må difor enten snurre han eller fjerne snurregrunnlaget. Å kombinere heilskjegg og snurrebart ser eg ikkje på som eit alternativ. Kva gir mest (evt minst) streetcred, jobbcred og damecred; heilskjegg eller snurrebart?

Norra

En kjekkas går ikke rundt med helskjegg og/eller snurrebart! 8)
Såkalt tredagerskjegg eller ikke noe skjegg er best mtp. "damecred".. (ingen bart)

deepArne

#2
Det er jo klart at snurrebart gir minst damecred og jobbcred. Likevel gir snurrebarten så mykje streetcred at det kanskje likevel er verdt det? Det blir litt som å gå med skjorte i leopardmønster. Heilskjegg blir jo ein mellomting som du kan kome unna med dame- og jobbmessig, spesielt viss du kombinerer med ein klassisk og formell klestil.

veroni2011

Jeg er ikke fan av noen av delene. Snurrebart!?? Ffs. Nei takk.. Er ikke poenget å favne over så bredt spekter av jenter som mulig?? Kan hende et segment med svært få jenter synes snurrebart er sykt fett og omtrent kaster seg etter deg, men da tror jeg du samtidig utelukker en rimelig stor andel av jentemarkedet..

Helskjegg, da mener jeg skikkelig kraftig helskjegg, ser bra ut på noen.. men som andre sier. 3 dagers eller glatt er nok det beste for de fleste.

Leopardmønsterskjorte? Er det noen som går med det og får det til å se bra ut? Kanskje Lenny Krawitz.. Ikke noe jeg ville dratt på meg i mitt eget utdrikningslag en gang, men mulig jeg er way off.. kanskje det er smud. :)

Egil GV

Quote from: veroni2011 on February 29, 2012, 21:10:14 PM
Jeg er ikke fan av noen av delene. Snurrebart!?? Ffs. Nei takk.. Er ikke poenget å favne over så bredt spekter av jenter som mulig?? Kan hende et segment med svært få jenter synes snurrebart er sykt fett og omtrent kaster seg etter deg, men da tror jeg du samtidig utelukker en rimelig stor andel av jentemarkedet..

Helskjegg, da mener jeg skikkelig kraftig helskjegg, ser bra ut på noen.. men som andre sier. 3 dagers eller glatt er nok det beste for de fleste.

Leopardmønsterskjorte? Er det noen som går med det og får det til å se bra ut? Kanskje Lenny Krawitz.. Ikke noe jeg ville dratt på meg i mitt eget utdrikningslag en gang, men mulig jeg er way off.. kanskje det er smud. :)
hør hør....
Gjør en ting du er redd for hver dag!

Eh

Ville definitivt valgt snurrebart om jeg var deg.


deepArne

Quote from: Eh on February 29, 2012, 22:23:10 PM
Ville definitivt valgt snurrebart om jeg var deg.
Takk! Endeleg ein som har skjønt det. Slik det ser ut no heller eg meir og meir mot snurrebart!

Zervs

Skeptisk til snurrebart...

Jeg liker ikke å være helt glattbarbert,har tredagers skjegg (forlengelse av øreskjegget ned til haka. Ingen bart) Jeg har mørkt skjegg og da synes jeg det passer fint.

deepArne

Quote from: kastanje on February 29, 2012, 23:22:06 PM
Du minner meg av og til veldig om eksen min.
Kanskje eg er eksen din?
Quote from: kastanjeHan hadde litt skjegg når jeg ble interessert i han, fikk etterhvert mye mer, men det var greit for meg, han ble litt oppslukt i skjegget sitt og til slutt måtte jeg si stopp, og da holdt han det på et litt kortere nivå (men kanskje litt for langt for min smak nå i ettertid i hvert fall), og når det ble slutt mellom oss anla han snurrebart.
Puh! Har aldri hatt skjegg og kjæreste samstundes (ser vi ein samanheng her?).

Zervs

For å være ærlig så tror jeg det er få jenter som synes snurrebart er lekkert. Man kan få komplimenter om at det var kult,men nei... nei nei nei!

Skal man ha helskjegg så er det viktig å stusse det,så det ser velpleid ut.

deepArne

#10
Til alle som trur eg har tenkt å gå rundt med snurrebart for all framtid: Det blir uansett berre for nokre få dagar. Det går vel ganske klart fram her at eg veit at du ikkje drar damer med snurrebart? Når det er sagt, trur eg det av og til kan vere positivt å ha litt sjølvironi! Skal mogelegvis på eit jobbintervju på ein jobb eg er svært interessert i, og då ryk nok skjegget (dei er riktignok skientusiastar, så eg kan kanskje kome meg unna med skjegg?). Alternativet er å spare skjegget heilt fram til Skarverennet. Isåfall skal eg gå i tigerkondomdress! ;-)

Zervs

Jeg ser en godel yngre ut uten skjegg,blir alltid spurt om leg når jeg skal kjøpe øl på tross av at jeg er 25 år.

deepArne

Eg trur faktisk eg ser yngre ut med skjegg. Vart spurt om leg på polet her om dagen, og eg har runda 30. Betyr det at eg har dårlig skjegg?

Zervs

Quote from: deepArne on February 29, 2012, 23:43:58 PM
Eg trur faktisk eg ser yngre ut med skjegg. Vart spurt om leg på polet her om dagen, og eg har runda 30. Betyr det at eg har dårlig skjegg?

Siden jeg passerte 25 år har jeg alltid tatt det som et kompliment.

deepArne

Eg går eigentleg for å vere babyface, sjølv om eg har smilerynkter, rynker i panna og etterkvart tynnare hårvekst. Slik sett føler eg meg mykje meir som ein mann og ikkje gut når eg no har skjegg. Eg har heller Jason Statham som kjekkasførebilete enn Leonardo DiCaprio (kanskje dårleg eksempel ettersom Leo faktisk har skjegg og Statham har tredagars...).

Skjegg kan vere ganske tøft: