Gå ned i vekt når man trener?

Started by Miss Føniks, March 08, 2012, 10:38:38 AM

Previous topic - Next topic

Miss Føniks

Jeg vil gå ned 3 kg, for og få bort den lille magen jeg har nå.
Jeg trener nå gjvenelig styrke + kondisjon på treningsenter.
Planen er og stramme opp gjvent over, trener opp ryggen min.
Rompa og magen, typisk jente med andre ord.

Har dere noen gode forslag til kosthold?
Frokost?
Hva er lurt og spise før trening?
Gode sunne middager?

Jeg spiser mye laks og kykling +  wok grønnsaker.
Glad i speil egg.
Syns faktisk riskaker med brunost var godt til frokost i dag :)

Jeg spiser generelt ikke så veldig usunnt.
Skal slutte med og spise meg stapp mett, det vil nok hjelpe.
Og prøve og fordele måltidene, i steden for og spise en stor middag på kvelden etter jobb og skole.
The Phoenix always rises from the asses

Chuck Baz

Kokt egg er langt sunnere enn stekt, men er jo bare å se og lese næringsinnholdet i det du kjøper maten.

Eh

#2
Det viktigste når man skal ned i vekt er å ligge i kaloriunderskudd. Altså du må bruke mer kalorier enn du putter i deg. Om du vil oppnå det med å spise mindre eller å trene mer er opp til deg og hva du syns passer best.
For at du ikke skal tape muskelmasse i denne perioden må du ha tilstrekkelig med proteiner.

Prøv å ha 40-50 gram proteiner i hvert måltid (dersom du har 4-5 måltider til dagen). Eksempel som gir dette er en kyllingfilet, halv pakke karbonadedeig, 200 gram fisk, en boks cottage cheese eller en boks mager kesam.
Masse grønnsaker og litt frukt og bær til hvert måltid.

sjekk ut diett.no for å finne ut hvor mye du ligger på nå og fitnessbloggen er full av gode ned-i-vekt-tips.

Edit: Du kan eventuelt prøve deg på PSMF (Proteinsparende modifisert faste).
Les om det her http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/

Femininist

Enig med Eh, vil også påpeke at det _kan_ være smart å kutte ned litt av karbohydratene, spesielt om du opplever store energisvigninger, søtsug eller er oppblåst. Ellers er rene indigrenser å foretrekke.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

OJ

Det siste fettet på magen kan være vanskelig å få bort. Du kan prøve noe som kalles gerilja kardio. Det er beinhardt, men jeg fikk resultater av det. Legger ved link om du vil lese mer om det http://www.iform.no/pub/art.php?id=23. Kort forklart går det ut på å løpe 8 intervaller på maks i 20 sekunder, med 10 sekunder pause imellom. Det blir altså slik: 20 10 20 10 20 10 20... Om du er nybegynner kan det være en fordel å løpe på 90% av maks de første dragene for å kunne fullføre alle. 20 min blodslit 3 ganger i uka gir resultater.

Miss Føniks

Quote from: Eh on March 08, 2012, 14:28:09 PM
Det viktigste når man skal ned i vekt er å ligge i kaloriunderskudd. Altså du må bruke mer kalorier enn du putter i deg. Om du vil oppnå det med å spise mindre eller å trene mer er opp til deg og hva du syns passer best.
For at du ikke skal tape muskelmasse i denne perioden må du ha tilstrekkelig med proteiner.

Prøv å ha 40-50 gram proteiner i hvert måltid (dersom du har 4-5 måltider til dagen). Eksempel som gir dette er en kyllingfilet, halv pakke karbonadedeig, 200 gram fisk, en boks cottage cheese eller en boks mager kesam.
Masse grønnsaker og litt frukt og bær til hvert måltid.

sjekk ut diett.no for å finne ut hvor mye du ligger på nå og fitnessbloggen er full av gode ned-i-vekt-tips.

Edit: Du kan eventuelt prøve deg på PSMF (Proteinsparende modifisert faste).
Les om det her http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/

SDet å ligge i kaloriunnserskud gjør jeg nok ofte. har aldrig vært en stor spiser.
Men pga at jeg ofte kommer hjem i 9 tiden, har vært på skole og jobb.
har jeg spist en tung middag da og ofte veldig lite resten av dagen. Og det blir nok veldig feil, spiser jo da også mye mer av middagen en jeg hadde gjort ellers.

Takk for masse gode tips!!!
The Phoenix always rises from the asses

Miss Føniks

Quote from: OJ on March 08, 2012, 15:38:08 PM
Det siste fettet på magen kan være vanskelig å få bort. Du kan prøve noe som kalles gerilja kardio. Det er beinhardt, men jeg fikk resultater av det. Legger ved link om du vil lese mer om det http://www.iform.no/pub/art.php?id=23. Kort forklart går det ut på å løpe 8 intervaller på maks i 20 sekunder, med 10 sekunder pause imellom. Det blir altså slik: 20 10 20 10 20 10 20... Om du er nybegynner kan det være en fordel å løpe på 90% av maks de første dragene for å kunne fullføre alle. 20 min blodslit 3 ganger i uka gir resultater.

Ja, det er jo akkurat det som er vanskelig. Er kun på magen jeg ønsker og bli kvitt litt, ikke ellers på kroppen.
Jeg har en BMI på 21,6, har ikke akkurat veldig mye ekstra på kroppen.
Sier jeg til venninner at jeg vil gå ned litt, blir de jo sure fordi de er litt større selv.
Men det er jo fordi jeg ønsker meg en flat trent mage, og generelt mer stramt og markert ellers  på kroppen også.

Tok en 1,5 økt på treningsenteret i dag å!

Og passet på og ikke spise meg stapp met, heller stoppe føre.
Tenke at det er bedre og spise oftere,og ikke et tungt måltid før leggetid.

Jeg merker også at magen mitt lett "blåser seg opp" vis jeg spiser visse ting eller spiser meg for mett.
Noen tips der?
Merker det jo å når jeg har drikke veldig mye vann, men det er jo naturlig.
Drikker ganske mye vann i løpet av en dag, vane.

Har dere noen flere forlag er det bare å komme med det :)


The Phoenix always rises from the asses

Miss Føniks

Har installert en app som heter Shapeup hvor man kan putte inn alt man har spist + trening.
Regner ut kalori inntaket ditt.
Først plotter man inn vekten og høyde  + hvor mye man ønsker og gå ned.
Så legger den opp max kaloriinntak per dag for og nå det målet i løpet av 6 uker.
Den finner norske produkter,veldig kjekk.

Jeg har jo ikke spist halvparten av det jeg har kunnet de siste 3 dagene, i følge den tabellen der.
Som er max 1265 kalorier i løpet av en hel dag.
Jeg ligger på 432 kalorier i dag (den tar minus 645 kalorier pga treningen jeg har gjort i dag.)
I følge den kunne jeg ha spist 935 kalorier til i dag. Og jeg har ikke akkurat sultet meg, vært bevist på hva jeg spiser, og ikke spist meg stapp mett.

Veldig kjekt for og holde oversikt, og være klarover hva som inneholder hva!

http://itunes.apple.com/no/app/calorie-counter-shapeup-club/id286906691?mt=8
The Phoenix always rises from the asses

Claw

Å stole på at en app vet hva du forbrenner på trening er ikke noe vits. Det er alt for mange faktorer som spiller inn. Blir som "kaloriteller" på pulsklokka.. det ENESTE pulsklokka VET er pulsen din. Resten er bare spekulering.

Anbefaler kaloritelling på diett.no, og kjør et skikkelig styrkeprogram med tunge baseløft.
+ at det er nok bedre å få råd på et treningsforum enn her inne (f.eks. fitnessbloggen)

Eh

Post gjerne trengingsprogrammet ditt, så kan vi se hva du gjør mens du er å gymmet.

Og for all del, tren tungt og tren med frivekter!

Femininist

Mulig du har lest den, eller at den ikke er relevant for deg, men her står det mye bra! http://fitnessbloggen.no/jenter-derfor-fungerer-ikke-treningen-og-dietten-deres/
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Koraboros


Lysjenta

Så da spiser du 1100 kcal på en dag? Og du trener mye?

Da tipper jeg ditt problem er at du spiser alt for lite, og forbrenningen din er på sparebluss.
Veldig mange jenter har det problemet og skjønner ikke hvorfor ikke de går ned.

Det er utrolig viktig å spise moderate mengder og ofte for å holde forbrenningen igang.

Jeg følger selv Grete Roede og der er vel minimum meny på 1300 kcal.
Men det er for små jenter, som ikke er mye aktive. Dersom du trener mye vil jeg tippe du ville blitt anbefalt å spise 1600 kcal.
Det regnes ut ifra høyde, vekt, alder og hvor fysisk aktiv man er.

Selv trener jeg 5 dager i uken ganske hard trening og da skal jeg spise 450 kcal mer enn om jeg ikke hadde trent. Så viktig å vere obs på dette .

Claw


Miss Føniks

Takk, noe å tenke på der ja....hm skjønner ikke hvordan jeg skal klare å spise så mye mer som det der men. Må jo også være rett type mat. Har ikke den beste Markussen nå, å jeg blir fort mett!
The Phoenix always rises from the asses