Facebook er helt FAIL?.. facebook= friendzone/bror/lampe?

Started by dansken, April 03, 2012, 16:38:18 PM

Previous topic - Next topic

dansken

Hei digge mennesker! 

har seg slik at jeg ofte bilr betatt av jenter ..  og siden jeg er en facebook nerd så facebook closer jeg av og til... :S (ikke lurt..)

dog etterfacebook close så blir man i friendzone" (jeg har nesten aldri opplevd noe annet)  altså man kunne like gjerne vært broren dems, eller en lampe" haha

jeg lurer på om det i det heletatt er lurt å facebook close?.. eller bare : mobil-> møte face 2face er best?

og bør man ha 2 facebook kontoer?..  ( saken er at når man er 1337 nerd, og litt player så funker det dårlig på en profil..:S)


Hvem legger du til på face?
bare de du har pult?
eller bare de som er venner?
eller alle? 
og hva slags bilder legger du ut på face?
hvor mange ?
hvor mye er du på face?,
profilbildet  (hvor ofte bytte og bør man ha proff fotograf?)

er jo ofte slika at de som er mest poppulære enten er helt avhengig av facebook, eller så er det på facebook kanskje 2 ganger i året..


tanker?


fuglen

Jeg vil si om du kan "facebook close", kommer an på hvordan samtalen deres er IRL, for å si det på uber1337 må73n ;)
Om hun er obviously keen, så er det ingenting i veien for å spørre henne om navnet hennes. Men er du tvil så spør henne heller om nummeret, tror det er lettere for henne å la deg på nummeret hennes, enn at hun forteller deg hele navnet slik du kan legge henne til på face. Og hvis du får nummeret - prøv å unngå å være superninja hacker ved å bruke gulesider :P Tror det er rimelig creepy.

Så hvis du er et sexobjekt, potensiell kjæreste eller whatever IRL så er du også det på face.

..og hvis du er en lampe for henne IRL, så er du nok det på face også ;)

Stanley

Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Jungeldyret

Quoteei digge mennesker!

har seg slik at jeg ofte bilr betatt av jenter ..  og siden jeg er en facebook nerd så facebook closer jeg av og til... :S (ikke lurt..)

Enig
Quote
dog etterfacebook close så blir man i friendzone" (jeg har nesten aldri opplevd noe annet)  altså man kunne like gjerne vært broren dems, eller en lampe" haha

jeg lurer på om det i det heletatt er lurt å facebook close?.. eller bare : mobil-> møte face 2face er best?

Få møte raskest mulig.

Quoteog bør man ha 2 facebook kontoer?..  ( saken er at når man er 1337 nerd, og litt player så funker det dårlig på en profil..:S)

Virker rart, du skal altså lyve om hvem du er? Lure jenter.. Hva med å ta noen nye bilder og ordne opp i profilen din. Er du en "gamer" så vær helle komfertabel med det eller slutt og spille/bruke så mye tid på det.
Quote
Hvem legger du til på face?
bare de du har pult?
eller bare de som er venner?
eller alle?
og hva slags bilder legger du ut på face?
hvor mange ?
hvor mye er du på face?,
profilbildet  (hvor ofte bytte og bør man ha proff fotograf?)

De jeg kjenner.
Se svar over.
Se svar over over.
Se svar over over over.
De som får meg til og se best ut/de jeg liker.
Det jeg selv vil ha der, absolutt ikke data ting.
Ingen fasit, skaff deg et bra bilde. Har brukt det samme i over 1 år nå.

Quoteer jo ofte slika at de som er mest poppulære enten er helt avhengig av facebook, eller så er det på facebook kanskje 2 ganger i året..


tanker?

Hvordan fant du ut det, kilder ja takk. Ellers må jeg si meg i mot den påstanden. Eneste jeg kan være enig i er at veldig mange bruker fb som en bekreftelse's mulighet.

VB

Quote from: Jungeldyret on April 14, 2012, 03:10:57 AM
Quoteog bør man ha 2 facebook kontoer?..  ( saken er at når man er 1337 nerd, og litt player så funker det dårlig på en profil..:S)

Virker rart, du skal altså lyve om hvem du er? Lure jenter.. Hva med å ta noen nye bilder og ordne opp i profilen din. Er du en "gamer" så vær helle komfertabel med det eller slutt og spille/bruke så mye tid på det.

Enig med Jungeldyret, har selv en kamerat som er kjempe nerd. Han driver med live action roleplay, så han poster hele tiden om det og masse nerde ting. Men han har også ca 1k venner på face og 1.5k bilder av seg selv fra diverse fester. Jeg ser jenter flørte med han konstant i postene hans på face.

Så du kan fint være nerd og attraktiv.


Ellers gjelder storsett samme regel ved facebook game som ved telefon game, det er der for å få til møte, ikke noe annet. Eneste unntaket er at facebook faktisk kan brukes til å bygge tillit og en følelse av at man kjenner hverandre mye bedre enn SMS/ringe. Så når du bare har 5 min til å snakke med noen kan facebook faktisk være en fordel.

Uansett, prøv å skift taktikk på face. Si hei -> prat kjapt om noe som skjedde dere begge, eller spørsmål om hvordan kvelden var etter at dere splitta, etc... -> snakk om noe fett du skal til helga/uka -> inviter henne med. Hvis hun ikke er med og ikke virker spes keen, la det ligge en uke og prøv igjen neste uke. Funker det ikke da kan du med rimelig sikkerhet gi faen, kanskje du møter henne igjen en gang og kan fikse ting da.

Du kan lese den posten her, ca det samme gjelder på face: http://godevibber.no/forum/index.php?topic=1565.msg9217#msg9217

Stanley

Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Jungeldyret

QuoteMan rekker da ikke å bygge nok tillit til at jenta godtar date på 5 min samtale på FB?

Skulle ønske du gadd og invistere litt i lesningen av innlegg og bloggen å faktisk huske det du leser/lese flere ganger.
PROFILEN DIN er tiltrekkningen!!!! (BILDE, BILDE, BILDE)

VB

Quote from: Adriwen on April 16, 2012, 09:45:22 AM
Man rekker da ikke å bygge nok tillit til at jenta godtar date på 5 min samtale på FB?

Du misforsto hva jeg mente, hvis du snakker med en jente i 5 min når du møter henne kan det være bedre å ha facebook enn nummer. Fordi da kan hun se profilen din og du kan snakke lenger med henne på facebook. Å prøve å bygge videre på en 5 min samtale over SMS eller telefon kan være vanskelig, ikke umulig, men vanskelig. Sjansen for at hun svarer på SMS kan også være veldig lav, men å svare på en melding på facebook trenger veldig lite investering. Og selv om hun ikke svarer kan du alltids prøve å kommentere postene hennes litt, få henne i prat der, så dra det over på chat.