Retro sommer?

Started by Miss Føniks, April 10, 2012, 16:45:01 PM

Previous topic - Next topic

Miss Føniks

Hva syns dere om retro inspirert stil til sommeren?
Type pinup , rockabilly? 50-60 tallet.

Jeg har virkelig sansen for disse epokene!
The Phoenix always rises from the asses

Stanley

#1
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

piken

Jeg har alltid vært svak for denne stilen. Så blir nok noen klassiske pinup-kjoler på meg denne sesongen :)

Jeagle

å være eller ikke være

Miss Føniks

#4
Quote from: Adriwen on April 10, 2012, 17:14:51 PM
Hvordan ser en slik stil ut???

google :D Tja tenk marilyn monroe, Greace,Dita von tease.
Pearl harbod filmen, eller Pan Am serien er fra den epoken.

røde lepper, blomster i håret,Kirsebær, polka prikker, blyantskjørt/kjoler
Pinup jente er disse jentene som var mye i reklamekampanjer på den tiden.

Noen eksempler:














The Phoenix always rises from the asses

Miss Føniks

#5
Quote from: kastanje on April 10, 2012, 17:57:48 PM
Vet ikke helt hva du legger i det, så det er ikke så veldig lett å svare. Jeg er ikke så veldig glad i pinup/rockabilly selv, kanskje fordi jeg hadde ei venninne som kjørte stilen fullt ut, så jeg er litt lei og forbinder det veldig med henne.

Liker snittet på de typiske kjolene, men liker isåfall best kjoler som går over kneet. Synes det kan være kult med litt pinup-inspirerte antrekk, men jeg synes det er innmari mye annet som er kult så jeg tror ikke det er noe jeg kommer til å satse noe særlig på.

Joda, men så går det også an og mikse noen elementer derfra sammen med en moderne vri.
Ville nok tro du er litt formet av denne venninnen din :) Er jo også det og gjøre "too mutch" av det.
Elsker blyantskjørt kjoler og skjørt, klassisk og sexy!

Kjøpt meg denne toppen jeg tenkte og bruke inn til en kort jeans shorts. Med rød rose i håret muligens.

The Phoenix always rises from the asses

Jeagle

jenter i slike kjoler får meg på kroken. den siste der var fantastiskbtw
å være eller ikke være

deepArne

Eg diggar å ha innslag av retro/vintage i garderoben, særskild accessories og andre antrekk enn typisk fritidsklede.

Mariusgensar:


Anorakk:


Hue:


Sykkeltrøye:


Stålsykkel:


Likar retro på jenter også, men å køyre stilen fullt ut blir litt for hipster for meg.

Jeagle

jeg liker hipster jenter
å være eller ikke være

piken

Er litt enlig med deepArne her, at det kan bli litt for hipster å gjøre stilen helt ut. Selv liker jeg å kombinere nye ting jeg kjøper med ting jeg allerede har fremfor å kjøpe et helt nytt anrekk eller å gå for en helt ny stil. Har en liten hipster i magen , men prøver å ikke slippe den for mye løs og heller kjøre min egen greie.

De har veldig mange fine kjoler på ragnarakk.com - evt bare Ragnaråkk i Trondheim. Fantastisk butikk for de som liker pinup-stilen eller eventuelt bare vil ha noe som "ikke alle andre har".

Zervs

Oh yes! Likte spesielt godt modellen med trangt skjørt og hvit seilerlue. Classy-stil som jeg håper vi får se mer av i sommer :)

Når vi først er inne på sommermote, hva er in for oss gutta i sommer?

Femininist

Quote from: Zervs on April 11, 2012, 18:44:53 PM
Oh yes! Likte spesielt godt modellen med trangt skjørt og hvit seilerlue. Classy-stil som jeg håper vi får se mer av i sommer :)

Når vi først er inne på sommermote, hva er in for oss gutta i sommer?

Kanskje bedre å starte en egen tråd på det? =)

---

Personlig ELSKET jeg stilen da jeg var 16! Lette land og strand etter alt som hadde kirsebær, blomster og sløyfe i seg. Tror derfor jeg ikke kommer til å kjøre den delen av stilen i vår, synes det ser bra ut, men jeg kommer nok til å holde det enkelt og "back to basic" ved å kunn bruke plaggene, men ha enkelt tilbehør og ikke så mye som skiller seg ut.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Gatsby

Har litt problemer med den looken på damer. Spesielt komboen kritthvit i ansiktet og knallrød lebestift. Legg inn en sleeve i tillegg så løper jeg. Håper det er noen jenter som tar seg en tur på stranda i sommer^^

QueenB

elsker retro-stilen! elsker egentlig alt som har med hår, sminke og retrostil å gjøre. Men jeg kjører aldri stilen helt ut, fordi det kan bli litt for mye, ellers hadde jeg sett litt utkledd ut. Men jeg liker å tone ned stilen og tilpasse den. Ville f.eks ikke ha brukt den lille hatten, eller så kort lugg.

Det sitter faktisk en dame på 73 år ved siden meg, som forteller at klærne på bildene er tilpasset dagens stil, fordi på den tiden hadde man ikke så dype utringninger :) Morsomt.
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Miss Føniks

Quote from: Gatsby on April 20, 2012, 13:50:25 PM
Har litt problemer med den looken på damer. Spesielt komboen kritthvit i ansiktet og knallrød lebestift. Legg inn en sleeve i tillegg så løper jeg. Håper det er noen jenter som tar seg en tur på stranda i sommer^^

Har planer om og skaffe meg tan i sommer,og har det allerede :)
Er ikke snakk om og kopiere alt av. Man må også gjøre en persoenlig vri mener nå jeg.
The Phoenix always rises from the asses