Simkort

Started by Zervs, April 19, 2012, 17:55:22 PM

Previous topic - Next topic

Zervs

Har skaffet meg den nye Sony Xperia S og til den trenger jeg et mikrosimkort. Dette har telenor klart å rote bort i posten, så jeg må vente 14 dager før de kan sende meg et nytt. I mellomtiden bruker jeg en reserve tlf, Sony ericsson w995.
Leste at det gikk ann å klippe til det gamle simkortet om til et mikrosimkort. Noen som har erfaringer med dette?

TopGun

Det spørs hvor gammelt SIM-kortet er. Det gikk ikke med mitt, og der var vel 2-3 år. Søker du litt på Google så står det mye bra rundt dette.

Anders GV

Skal du klippe, burde du skrive ut denne:
Quotehttp://www.stochasticgeometry.ie/wp-content/uploads/2011/10/DIY_microsim.pdf
(husk å sett adobe til å printe 1:1)

Eldre kort kan være litt tricky, da du får en ekstremt liten feilmargin.

Har selv klippet om 6 simkort uten at noen har blitt ødelagt, 2 var av den gamle sorten(5 år Telenor kontant og 7 år Netcom kort)

Sånn blir det hvis du har et gammelt kort:


Men, jeg bor i Oslo. Hadde jeg ødelagt et kort ville det tatt 10 min å få et nytt et.

Vandelay

Dra til en forhandler av forbrukerelektronikk (Expert, Electronics, Elkjøp eller Lefdal) og fortell at du trenger et microsimkort. Som regel skal dette gå fint og burde ikke koste deg noe.

Zervs

Funka fjell dette, takker :)

Jeagle

Quote from: kastanje on April 19, 2012, 18:56:38 PM
I Bergen er det faktisk latterlig nok ikke noen butikker i sentrum som selger sim-kort. Ikke at du må så veldig langt utenfor til at det er et kjempeproblem, men en jeg hadde besøk av glemte pinkoden sin slik han ikke kunne skru telefonen på etter flyturen. Sånt er kjipt å bruke tid på uansett, men å ta bussen eller bybanen til områdene rundt for å fikse det når tiden er begrenset uansett er kjedelig (skjedde ikke).

er egent butikk på et av sentrene midt i bergen sentrum som selger sim kort. btw liksom.
synes ellers det er rart at telenor ikke bare sendte deg til nermeste elektronik forettning og fikk et der å så sender de et nytt til dem.
å være eller ikke være