Anabole steroider

Started by Zervs, April 25, 2012, 10:50:43 AM

Previous topic - Next topic

Zervs

De fleste av oss vet av noen som har brukt steroider for å bli svære, noen av oss kjenner noen som har fått alvorlige skader av det. Jeg blir oppgitt når jeg ser gutter i 18-20 årsalderen på dealern for å skaffe seg testo.
Trener på et privat treningsstudio hovedsaklig på grunn av at det er billigere enn kjedene og den tiden jeg har vært der, ser jeg igjen folk som har blitt store på mistenkelig kort tid. Ofte kombinert med kviser i nakken, et av flere kjennetegn på at vedkommende ikke er rein.

Å risikere massivt hjerteinfarkt, sterilitet, hårtap og mannepupper for å bli stor er for meg uforståelig. Da vil jeg heller være slank.
Jeg tror mange av brukerne sliter med dårlig selvbilde, hva tror dere? Er steroide-bruk godt synlig der du trener?

http://www.side2.no/helse/article1729139.ece for de som vil lese mer..

Kenti

Jeg trener på sats rett ved Oslo spektrum og tviler vel sterkt på at det er noen (som jeg har sett) som tar bol der. Det er ikke så mange som har store muskler og ser svære ut, men de som har det har heller ikke noen bolekviser i nakken eller oppførselen til en boler.

Forøvrig skjønner syns jeg at det å bole er dumt, men behøver ikke nødvendigvis komme av lavt selvbilde (selv om det ofte gjør det). Hvem som helst kan bli frustrerte over å trene og ikke få resultater i gymmen over lengre tid, og noen av disse tror jeg også tyr til bol for å komme seg over kneika.

Eh

Viktig å ikke generalisere her. Ikke alle steroider gjør deg stor som ei låvedør, ei heller vil alle som tar AAS bli så stor/størst mulig.
Problemene kommer ved overbruk, så om du vil ta en kur for å se bra ut til sommeren vil du neppe bryte sammen i psykose etter endt kur.

Bleu

Kjenner noen få som bruker/har brukt bol. Syns ikke det er noe vits egentlig. De blir jo ikke akkurat pene..

Koraboros

Arnold så rimelig bra ut i sin tid, men det kom selvfølgelig av masse målrettet trening, og ikke av steroidene.

Chuck Baz

Quote from: Koraboros on April 30, 2012, 16:38:12 PM
Arnold så rimelig bra ut i sin tid, men det kom selvfølgelig av masse målrettet trening, og ikke av steroidene.
Syns du virkelig han så bra ut? :P Han så sterk ut. Personlig så liker jeg bedre de folka med min kroppstype, lang og slank, men markert.

Claw

Arnold så ihvertfall mye bedre ut enn bolemutantene i dag.



Han er slank i forhold :P

Forøvrig veldig velproporsjonert osv., bare å kutte 15-20kg så er det midt i blinken :)

Bleu

ugs.. det er jo et helt hav med negative bieffekter som kommer av roids. hårtap, kviser, stemme forandringer, roid rage.. hva skal man med muskler uansett? hvis det er for å se bedre ut så skyter man seg i foten hvis man tar et stoff som forårsaker hårtap og masse kviser.

Koraboros

Quote from: Chuck Baz on April 30, 2012, 21:44:34 PM
Quote from: Koraboros on April 30, 2012, 16:38:12 PM
Arnold så rimelig bra ut i sin tid, men det kom selvfølgelig av masse målrettet trening, og ikke av steroidene.
Syns du virkelig han så bra ut? :P Han så sterk ut. Personlig så liker jeg bedre de folka med min kroppstype, lang og slank, men markert.
Ja. Jeg er enig i at de fleste med enorme muskler ikke ser bra ut. Arnold var et av unntakene.