Barbering, Sensitiv Hud.

Started by Roman, April 26, 2012, 15:40:10 PM

Previous topic - Next topic

Roman

Hei! :)
Sliter litt med røde prikker/inngrodd hår etter barbering og intimbarbering.
Noen som har noen tips om produkter som ikke koster 500,-? Vet at produktene er verdt det, men det finnes jo også billigere alternativer som gir et nogenlunde godt resultat.

Tenker forsåvidt på barberingskremer/gel, etterbarberings kremer/lotion o.l.

Fortell gjerne hva som funker for deg, og hvorfor du bruker nettopp det produktet :)
Be like water my friend.

Eh


Carebear

Jeg har brukt sinksalve. Funker kjempefint for min del.
- Funshine Bear loves to play and tell jokes all the time, but sometimes forgets that there are times in life you must be serious.

[url="http://lolpics.se/pics/12317"]http://lolpics.se/pics/12317[/url].

piken

Den fra kondomeriet synes jeg svir noe pokkers i helvete, men så har jeg også supersensitiv hud i tillegg. Bruker derfor kun babyolje over nybarberte områder - funker som rakkern og trenger ikke fuktighetskrem etterpå heller. Hvis man syns det blir for oljete er det bare å tørke av det verste etter en liten stund.

QueenB

jeg stemmer også for olje. Og aloe vera-gel. Jeg vokser bikinilinja, og du kan tenke deg hvor vondt det gjør, men voks-dama gnir skrittet mitt inn med en slags olje som funker bra. Vet desverre ikke hva den heter, men den lukter godt :P
ellers håper jeg du er flink å skifte høvel ofte.
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Femininist

Jeg vil ikke anbefale olje på huden på daglig basis! Huden blir fet og det er veldig lett å få kviser og akne. En god høvel, barberskum, mild skrubb og fuktighetskrem fungerer best. Trenger ikke være de dyreste merkene heller. Det viktigste er uansett å skifte blad ofte. Prov gjerne produkter tilpasset kvinner, barberbladene fra venus med innebygd barberskum(?) Er verdt å teste ut.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

piken

Jeg bruker babyolje på hele kroppen hver gang jeg dusjer og har ikke i nærheten av fet hud. Tror det kommer an på hva slags utgangspunkt man har. Selv har jeg typen supersensitiv og tørr hud, så kan smøre meg flere ganger om dagen uten å få en eneste liten nupp noe sted på kroppen.

Roman

Her var det mye å velge mellom  ;D

Men ja, jeg tenkte på en kvinnes tilnærming.
For et par år siden brukte jeg faktisk Venus for intimbarberinga, og jeg tror ikke at jeg slet noe særlig da.
Men så er det jo ansiktet, det funker kanskje ikke like bra med en Venus høvel for å fjerne de stridige skjeggstubbene?

Ang. baby olje og aloe vera-gel. Er dette kun på nybarberte områder? Og hvor kjøper dere dette? Dagligvareforretning/apotek?

Andy, bruker du salva kun etter barberinga?
Be like water my friend.

Femininist

Quote from: piken on April 26, 2012, 23:34:52 PM
Jeg bruker babyolje på hele kroppen hver gang jeg dusjer og har ikke i nærheten av fet hud. Tror det kommer an på hva slags utgangspunkt man har. Selv har jeg typen supersensitiv og tørr hud, så kan smøre meg flere ganger om dagen uten å få en eneste liten nupp noe sted på kroppen.

Har du vurdert om det er babyoljen som gjør at du har tørr hud? Babyoljer inneholder stort sett bare mineraloljer som blokkerer porene og forsømmer fettproduksjonen i huden, det kan føre til veldig fet hud som gir kviser eller tørr hud. Her står det litt nøytralt om mineraloljer http://www.dermanor.no/cat/163.aspx/205

---
TS:
Heg kom på en annen ting; Har du vurdert hva slags vaskemiddel du bruker? Tenk på all tiden du har på deg klær, eller ligger med hodet på puta! Det er masse parfyme andre rare greier i vaskemidler. Neutral har veldig gode produkter http://www.neutral.no/neutral-produkter/vask/pulver
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Potet

Varm om huden og gjør den fuktig før du barberer deg. Påfør kaldt vann etter at du er ferdig, så noe form for fuktighetskrem eller aftershave. Jeg har veldig sensitiv hud selv, så jeg barberer ikke meg hver dag. Heldigvis har jeg hørt fra mange at jeg kler best å ha litt skjegg ;)
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

piken

Quote from: Femininist on April 27, 2012, 13:22:19 PM

Har du vurdert om det er babyoljen som gjør at du har tørr hud? Babyoljer inneholder stort sett bare mineraloljer som blokkerer porene og forsømmer fettproduksjonen i huden, det kan føre til veldig fet hud som gir kviser eller tørr hud. Her står det litt nøytralt om mineraloljer http://www.dermanor.no/cat/163.aspx/205


Tviler på det er babyoljen sin skyld, da jeg blir bedre av denne. Hadde også veldig tør hud før jeg begynte med babyolje, så tror ikke det er noen slags avhengighet heller. Bruker Barnängens Babyolja som fåes kjøpt i Sverige (har ikke funnet denne i Norge, og de jeg finner her er dårlige i mine øyne). Så ja, anbefaler denne sterkt - evt spør en dermatolog om forslag til en bra olje. Les også bakpå alle ting du bestemmer deg for å prøve og styr unna produkter med parfyme og mye alkohol eller generelt en merkelig miks av tilsetningsstoffer.

Roman

Quote from: Potet on April 27, 2012, 13:29:33 PM
Varm om huden og gjør den fuktig før du barberer deg. Påfør kaldt vann etter at du er ferdig, så noe form for fuktighetskrem eller aftershave. Jeg har veldig sensitiv hud selv, så jeg barberer ikke meg hver dag. Heldigvis har jeg hørt fra mange at jeg kler best å ha litt skjegg ;)

Legger du en klut, oppvarma av varmt vann over ansiktet eller noe?

Be like water my friend.

Potet

Quote from: Vibingray on April 27, 2012, 22:16:43 PM
Quote from: Potet on April 27, 2012, 13:29:33 PM
Varm om huden og gjør den fuktig før du barberer deg. Påfør kaldt vann etter at du er ferdig, så noe form for fuktighetskrem eller aftershave. Jeg har veldig sensitiv hud selv, så jeg barberer ikke meg hver dag. Heldigvis har jeg hørt fra mange at jeg kler best å ha litt skjegg ;)

Legger du en klut, oppvarma av varmt vann over ansiktet eller noe?


Ja, det er en mulighet. Eller shave deg etter du har tatt en varm dusj. Masser barberskummet inn i hårene. Da blir hårrotene mindre irriterte.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!