Skjule eller vise kroppen, selv om den ikke er i toppform?

Started by kastanje, May 21, 2012, 19:33:07 PM

Previous topic - Next topic

Stemning

Jeg kan egentlig ikke si det har så mye å si for min del. Enten er du digg med lite klær og da er det bare kos med litt hud, eller så er man ikke så pen uten klær, og da vil jeg nok ikke like den det er snakk om. Men det betyr liksom ikke noe om man har tatt av seg likevel, det er jo andre som syns man er digg. Alle har ulike oppfatninger om hva som er pent, og det skal sykt mye til før det blir fælt for de rundt en. :P Man kan bare ikke regne med at alle vil syns en er digg dersom man ikke har "alt på stell".

Jeg plages selv periodisk av noen kviser på ryggen som hemmer meg fra baris når det er ille, men er på noe antibiotika nå for å bli kvitt det som er før sommeren kommer skikkelig til Bergen.

Eh

Quote from: kastanje on May 22, 2012, 07:40:22 AM
Å sitte påkledt og føle seg feit med lut holdning er ukult, men kanskje akkurat like ukult å gjøre i bikini.

Var noe ala dette jeg kom inn for å si! Kler du på deg på stranda ser du automatisk mye tjukkere ut, fordi du (tror) har noe å skjule. Du skal være greit stor for at det blir uappetittelig i bikini, så kle av deg og få sol på den kroppen du har! :)

Hopefull

Jeg stemmer for at du burde bruke bikini/ kle av deg der d er naturlig

for d første er d et pluss om du er komfortabel med egen kropp

for d andre har mange jenter en evne til å se seg selv som større/ slappere i fisken enn de er, slk som nevnt

for d tredje er sjansen ganske stor for at jeg vet om jeg er tiltrukket av deg før jeg ser deg i bikini

for d fjerde, nyt sola d er sommer :)

VB

Tror det viktigste er at du gjør det du er mest komfortabel med. Jeg svømmer en del og jeg ser ofte personer som prøver å skjule mage, bryster eller andre ting når de går rundt. Blir sånn holde armene i kors hele tida eller alltid holde håndkle foran magen, etc...

Det lyser usikkerhet av det, så hvis du ikke er komfortabel med å være mer avkledd kan det være like greit å heller la klærne være på. Det er mer sannsynlig at noen merker at man prøver å skjule noe enn at de tenker over at grunnen til at du ikke tar av deg mer er fordi du ikke er komfortabel med det.

Personlig liker jeg å ha på t-skjorta når jeg er i parken fordi jeg har veldig lett for å bli solbrent og jeg glemmer alltid solkrem.

Toshi

Jeg tror du kommer til å digge det senere på sommern om du tørr ta av deg litt mer nå. Jeg har en forestilling om at former ser bedre ut med litt farge. I tillegg så leger jo arr og sår fortere med luft og sol. Bade i saltvann og skikkelig sol tror jeg hadde fiksa det fort.

Zervs

Quote from: Autowin on May 21, 2012, 22:10:39 PM
På, i mitt tilfelle. Ligger jeg på stranden uten genser eller T-skjorte på, så kommer Green Peace og dytter meg ut i vannet... :P

Haha, gullkorn! Har selv en kamerat som synes det er flaut å kle av seg på grunn av at han er overvektig, så du er ikke alene.

For noen år siden syntes jeg det var kjipt å kle av seg i bar overkropp fordi jeg var ganske tynn ( ca 1.85 høy og 67 kg) Men etter en periode med trening og omlegging av kostholdet veier jeg nå 77 kg. Fortsatt slank, men mer kjøtt på kroppen og mer markert :)

Stemning

Er det nygårdsparken du vanker i Kastanje? Det er ihvertfall min stampark (nabopark) hvor jeg brisker meg opp til flere økter i uken. ;)

Roman

Trenger man å ta av seg helt, bare fordi alle andre gjør det?
Om alle rundt meg sitter i baris + shorts, og ser jeg ikke noe galt i at jeg beholder t-skjorta på og eventuelt bretter opp buksebeina om jeg har på meg bukse.
Be like water my friend.

Jeagle

Quote from: kastanje on May 23, 2012, 07:08:50 AM
Jepp, har kanskje ikke en spesiell park det jeg alltid henger, men det blir ofte der. Jeg er hun som ikke ligger i bikini ;)
du mener hun som ikke liger der med sprøyte.
å være eller ikke være

Koraboros

1. Jeg liker ikke feite jenter (bare for å sette konteksten)
2. Kle av deg, du ser sikkert helt grei ut selv om du ikke synes det selv
3. Hvis jeg ikke synes du er tiltrekkende uten klær synes jeg ikke du er det med klær på heller så du taper ingenting på å kle av deg :)

Jeagle

Quote from: kastanje on May 23, 2012, 22:12:21 PM
Quote from: Vibingray on May 23, 2012, 07:52:48 AM
Trenger man å ta av seg helt, bare fordi alle andre gjør det?
Om alle rundt meg sitter i baris + shorts, og ser jeg ikke noe galt i at jeg beholder t-skjorta på og eventuelt bretter opp buksebeina om jeg har på meg bukse.

Neida, det gjør jo ingenting. Jeg lurte mest på om det var noe som ble lagt merke til, og evt telte positivt/negativt.

Og jeagle, du vet ingenting om sprøytebruken min :) alle vet at det er i nygårdsparken de kule kidsa henger.
hehe sant nok. men håper du bare er på pipa og ikke på sprøyta,
å være eller ikke være

dtn

Jenter som er ukomfortable med kroppen sin er utrolig turn off! Men det at du beholder klærne på behøver jo ikke nødvendigvis bety at du er ukomfortabel, det kommer litt an på konteksten. Som det ble nevnt tidligere her er uansett det viktigste at man ikke kler av seg men allikevel prøver å dekke seg til, med armene i kors, håndkle foran osv. Det er gjerne holdningen din som avgjør om du er tiltrekkende med lite klær, ikke om du har et par kilo for mye.