Skjule eller vise kroppen, selv om den ikke er i toppform?

Started by kastanje, May 21, 2012, 19:33:07 PM

Previous topic - Next topic

kastanje

Spørsmålet gjelder ute i offentligheten nå i sommervarmen, ikke inne på soverommet.

Jeg føler meg litt dvask i bikini, uten at jeg har så veldig store problemer med kroppen min sånn ellers. Derfor synes jeg det er litt vanskelig å bestemme meg for hva jeg skal gjøre i situasjoner der det er ganske naturlig å skulle kle av seg litt, der det er flere folk. Om det er grilling i parken eller bading eller sandvolleyball for eksempel, der det ofte er en blanding av gutter og jenter og ofte en god miks av bare overkropper, bikinioverdeler og t-skjorter.

Har det noen betydning i det hele tatt om jeg velger å forbli påkledt, eller virker jeg usikker eller prippen da?

Når det kommer til dere gutter ville jeg sagt at jeg ikke kunne brydd meg mindre om størrelsen på ølmagen din eller de markerte magemusklene. Om du vil ta av deg på overkroppen så gjør du det. Jeg vet jo allerede hvordan kroppsfasongen din ser ut, og om du tar av deg på overkroppen vil det hverken tiltrekke eller frastøte meg noe særlig i forhold til inntrykket jeg allerede har av deg. Men det virker litt som at standarden for jenter er en del høyere?

Jungeldyret

Fra min side ,mener jeg kle deg etter hvordan du ser ut.
Er du overvektig behold klærne på om du vet folk reagerer. Ellers gjør som du vil :)

Claw

Mest sannsynlig vet jeg allerede om jeg er fysisk tiltrukket av en jente uansett, sjelden det vil snu den ene eller andre veien av at du letter på antrekket.
Gutter er ganske kjappe til å bedømme fysisk attraktivitet. Er du digg eller lubben så synes det gjennom klærne så lenge du ikke går i super-baggy klær.

Så gjør det som føles naturlig, sier jeg :)

Femininist

Godt spørsmål kastanje, har lurt på det samme selv. Jeg kler gjerne av meg om jeg ligger, også kler jeg på meg når jeg står/sitter, men i de sammenhengene er det gjerne med folk jeg kjenner veldig godt, eller ikke i det heletatt, er mye vanskeligere, slik det blir i sommer, når jeg skal henge med mennesker jeg bare kjenner litt...

Quote from: Jungeldyret on May 21, 2012, 19:39:57 PM
Fra min side ,mener jeg kle deg etter hvordan du ser ut.
Er du overvektig behold klærne på om du vet folk reagerer. Ellers gjør som du vil :)

Hvor overvektig er så overvektig at folk reagerer? :P
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

QueenB

hva med å skaffe seg en monokini? http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=monokini%20swimsuits&oe=UTF-8&um=1&ie=UTF-8&hl=en&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi

det ser veldig kult ut, og du vil ikke føle deg fullt så avkledd som i bikini. Jeg har begynt å bruke monokini selv, men mest fordi jeg har et stort arr på magen etter en operasjon, og kan derfor ikke ha bar mage lenger. Ellers føler jeg meg stort sett ganske komfortabel i lite klær (kommer selvfølgelig an på situsjonen. Og jeg ville f.eks aldri vise meg i tanga, fordi det ser udelikat og tacky ut- på alle).
men hvis du ikke føler deg vel,  så vil det skinne gjennom. Så ha på deg noe du føler deg vel i, som f.eks short og singlet.

men du ville kanksje høre guttenes mening :P

edit: dessuten så synes jeg folk bør kle seg som de vil, uten å måtte bekymre seg for om andre vil synes det ser "korrekt" ut eller ikke. Folk må tåle å se alle slags fasonger. Men igjen, det som funker best for deg er tingen :)
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Andreas GV

Meh.. Jeg synes alle jenter generelt burde kle mer av seg. Det finnes faktisk masse gutter som foretrekker litt runde jenter, og da er det jo dårlig gjort mot de gutta at deres drømmejenter ikke tør å kle av seg bare fordi noen få gutter "reagerer" på det.

Jeg husker på 80-tallet, da lå jentene toppløse i parkene rundt om kring i Oslo. Det skjer ikke nå lenger :(

QueenB

var ikke du under 10 år på 80-tallet, a? :P  Litt av noen barndomsminner du har.
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Andreas GV

Quote from: QueenB on May 21, 2012, 20:22:00 PM
var ikke du under 10 år på 80-tallet, a? :P  Litt av noen barndomsminner du har.

De beste barndomsminnene jeg har er turene inn til Oslo :D

Potet

Hvis jentene rundt deg tar av seg bør du også gjøre det. Sitter man som en av de eneste med mye tildekket hud og med en litt lut holdning ser det ikke bra ut. Du skal være temmelig stor for at noen blir støtet av din halvnakne kropp. Og hvis du først er litt stor, er det faktisk et pluss hvis du ikke er redd for å vise litt hud. Ikke sitt som en potetsekk og ikke vær flau for å vise litt hud!
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Rebound

Personlig så liker jeg at jenter er komfortable, hvis jenta jeg snakker med er utrolig ukomfortabel så blir det fort kleint. Man vil jo alltid at menneskene rundt seg skal være komfortable og rolige, da er det mye lettere å nå fram til personen. Men på den andre siden så er det utrolig digg med jenter i bikini, om jeg er tiltrukket eller ikke har jeg funnet ut for lenge siden uansett, så det kommer mest sannsynlig ikke til å endre seg om jeg ser jenta i bikini. Konklusjon: Så lenge du ikke blir alt for ukomfortabel, så foreslår jeg bikini :)

Samme spørsmål til dere også: Hva synes dere om gutter som har litt ekstra, av med klærne eller på med klærne?

Stanley

.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

deepArne

Eg liker igrunn litt lubne jenter (det gjer ihvertfall ingenting), og ein gong hadde eit godt auge til ei veninne med eit par kg for mykje. Ho såg eigentleg ikkje så veldig tjukk ut, men då eg fekk sjå ho i bh (skift etter fjelltur) må eg innrømme at det var litt turn-off: Heile kroppen var valk på valk som ein ikkje kunne sjå med klede på. Det verste er at ho alltid klagar over at ho er så tjukk, men ho er sterkt imot å prøve å gjere noko med det...

Anyway: Det gjeld ikkje for deg kastanje. Ta av deg kleda. Men pass på å ikkje bli solbrent;-)

QueenB

et annet viktig poeng, kastanje, er hva du kaller "dvask" kke nødvendigvis er "dvask" på ordentlig, eller "stor" eller "tjukk". Jenter har en tendens til å se seg selv som feitere enn de egentlig er, og enn det gutter synes er "for mye". Nå vet jeg ikke hvorda du ser ut, men følte at dette var viktig å få frem.
bare slapp av, og nyt sommeren! tenk om 30 år, kommer du til å se så "dvask" ut, at du kommer til å savne denne tiden når du var så jævla heit :)
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Jeagle

smør deg inn med solkrem og nyt sola. gjør det du føler for. det gjelder alle jenter. jeg derimot føler meg så hvit at jeg ikke kler av meg med mindre det er gode venner og jeg føler meg bekvem.
å være eller ikke være

Jungeldyret

Vi snakker størelse xxxl I USA når vi snakker om overvektig. Så har du de litt eldre som kan holde rynkene i en litt mer tildekkende badedrak etc.