3xTrippel A gutter til Oslo, men hvordan?

Started by Roman, May 26, 2012, 21:42:27 PM

Previous topic - Next topic

Roman

Hei :)
Jeg og 2 kompiser har planlagt å flytte sammen til Oslo til høsten, om alles studieønsker/jobbønsker innvilges.
Problemet blir hovedsakelig å finne et sted hvor alle 3 kan bo sammen.

Hvor pleier dere å sjekke etter leiligheter/hybler/bofellesskap?
Og hvor mye bør man betale, og hvor mye bør en ikke betale? Jeg er helt grønn på boligpriser o.l i Oslo.
Til nå har vi brukt Finn.no og Hybel.no, finnes det flere nettsider som tilbyr lignende tjenester?
Alternativt kan vi finne et sted for 4, og bare finne en sistemann.

For oss blir det viktig å bo så sentralt som mulig, mtp. at vi kommer til å bedrive endel kveldslige aktiviteter. ::)

Råd/Tips mottas med åpne armer :)


Be like water my friend.

Stemning

Har desverre ingen råd. Men jeg vil være 4. mann!  8) I en drømmeverden hvor skolen min hadde vært i Oslo.

Roman

Be like water my friend.

Stemning

Quote from: Vibingray on May 27, 2012, 07:33:58 AM
Har du søkt i Oslo stemning? =)

Nei, jeg er ferdig med 3 av 5 år på en skole i Bergen, og har egen leilighet og utleievirksomhet her. Så å flytte er ikke mulig.  :( ;)


Bogstadveien har jeg hørt mye bra om fra venner. Personlig ville jeg nok gått inn for +1000 i mnd. for å få det så sentralt som mulig, og heller gått litt ned i standard. Ingenting slår å slippe lang vei til og fra!

Roman

Takk for gode råd Ananas :)
-Jeg har hørt at Løkka, st.hanshaugen og pilestedet skal være veldig gunstig?

Jeg har funnet ut at vi nå blir 2stk, siden kompisen til han jeg kjenner droppa å flytte.
Så om noen skal flytte til Oslo/joine et kollektiv med 2andre, holla at me =)
Be like water my friend.

Jeagle

Quote from: Ananas on June 05, 2012, 00:31:35 AM
;) ;) :D Kanskje til høsten, begynner å bli litt lei av å bo i studentbolig. Men det er så billig her. Hvis Bergen skjærer seg til høsten, så flytter jeg kanskje inn med deg! Håhå.
du får bare krysse fingrer og tær, annanas er trosalt litt digg i følge ryktene. ellers så kan jeg fortelle masse fint om bogstadveien de ganene jeg har vært der.
å være eller ikke være

Roman

Quote from: Jeagle on June 05, 2012, 01:16:03 AM
Quote from: Ananas on June 05, 2012, 00:31:35 AM
;) ;) :D Kanskje til høsten, begynner å bli litt lei av å bo i studentbolig. Men det er så billig her. Hvis Bergen skjærer seg til høsten, så flytter jeg kanskje inn med deg! Håhå.
du får bare krysse fingrer og tær, annanas er trosalt litt digg i følge ryktene. ellers så kan jeg fortelle masse fint om bogstadveien de ganene jeg har vært der.

Hahaha!!

Ananas, men da blir du nødt til å belage deg på å ha to hunks vandrende rundt i leiligheten, i boksershorts :)

Be like water my friend.