Gode profilbilder?

Started by SpantaX, June 07, 2012, 17:48:58 PM

Previous topic - Next topic

SpantaX

Det er mange eksempler der ute på dårlige og latterlige profilbilder.

Men hvordan synes dere et godt profilbilde ser ut? Legg gjerne ut bildeeksempler av random folk funnet på google-bilder :)
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

tore

Prøv å gå inn på sukker.no å se på bilder av menn(du kan gjøre dette selv om du ikke er medlem) :D Hvilke gutter tror du får flest meldinger?

Du ser med en gang mange profilbilder som er helt forferdelige. Enten det er det at de har et dårlig eller sint ansiktsutrykk eller at de sitter i bar overkropp og viser fram tatoveringene sine. Noen står foran bilen sin fordi de tror biler drar damer. Andre har brukt 2 minutter på å ta bildet på dass. Noen ser slitne ut osv.

Innimellom er det noen som skiller seg ut positivt. De ser oppegående, kjekke og sympatiske ut, selv om de ikke ser ut som Brad Pitt.

Det lettere å skrive om hvordan det ikke skal gjøres enn hvordan det skal gjøres  ;)

Selveste

#2
Smart tips av Tore. Så gjennom noen bilder på sukker, og så en som hadde et litt sneaky moove. Men det er kanskje ikke lov å linke til bilder av andre mennesker fra sukker her?

Edit: Dette er profilbildet til en "sjekkeinstruktør" fra USA. Uten at jeg vet om det virker eller ikke, men han hevder det. hehe  :)


SpantaX

Jeg har bladd litt på sukker, men jeg ser liksom ikke forskjellen på et ok bilde og et BRA bilde. Hva er det du kan gjøre på bildet som gjør at du skiller deg ut fra mengden?
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

Keisern

Det bilde der er vel av "Cajun"?  ;)

Zervs

Quote from: SpantaX on June 11, 2012, 20:40:39 PM
Jeg har bladd litt på sukker, men jeg ser liksom ikke forskjellen på et ok bilde og et BRA bilde. Hva er det du kan gjøre på bildet som gjør at du skiller deg ut fra mengden?

På podcasten ble det nevnt at det å se direkte inn i kameraet ikke er fullt så positivt, men også her er det individuelle forskjeller. Bare ikke ta et profilbilde der halve bildet er ansiktet ditt med promilleglis og den andre halvdelen er en Ringnes-boks..

Voltaire

Leste denne for litt siden, og den var ganske interessant: http://blog.okcupid.com/index.php/the-4-big-myths-of-profile-pictures/

De ansatte på en datingside går rett og slett gjennom en enorm mengde profilbilder og ser på hva som trekker folk. For gutter er visst det beste for å fange interesse - og holde på den - å gjøre noe "interessant", ikke se inn i kameraet. Hvorvidt de som har sortert alle bildene, alltid har sett etter de rette faktorene, er jeg ikke sikker på. Virker mer som om de har sortert etter ytre faktorer, og lite etter mimikk. Og det er jo ikke lett å vite om bildet får fram ditt beste; dette er bare statistikk.

lamasen

En jævlig viktig ting er at bildet ikke er for mørkt. Dette synes jeg 50%+ av gutta failer på. Svart/Hvitt kan også fort havne i denne massen av grumsete bilder. God oppløsning er også viktig.
Ellers er det viktig å se kjekk og symptatisk ut, samtidig som man ikke virker tryhard. Lettere sagt enn gjort :)

Jeagle

tar denne her opp igjen.
etter dårlige resultater på sukker har jeg kommet frem til at det er profil bildet som det er noe i veien med, men har ikke så mange og velge av.
tenkte da og ta en nytt et, så hvordan gjør jeg det uten og se ut som et fjols osm står forand et speil??? har ikke helfigur speil btw
å være eller ikke være

Habbi


Jungeldyret

Jeagle: Få en kamerat eller venninne til å ta bilder. Du kan eks bare finne på å gå en tur ute, finn noe kult å bare be han ta et bilde om du ikke vil spørre direkte om han/hun vil bli med bare for å ta bilder.

Jeagle

vel spurte en venn, de ville ikke når de fikk vite det gikk til sukker. pga sukker er teit. du bruker for masse energi på damer osv. men takker for de tipsene som har kommet.
å være eller ikke være

Pære

Gode venner du har! :o
Prøv å få med noen fra forumet her i så fall. :)