Sjekking i utlandet

Started by Zervs, June 15, 2012, 21:29:25 PM

Previous topic - Next topic

Zervs

Det er høy musikk på utestedet og praten foregår på engelsk. Mange fine jenter fra forskjellige land. Hvordan gå frem?

Stanley

#1
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

VB

Quote from: Autowin on June 15, 2012, 21:49:51 PM
Det er ganske enkelt. Jenter i utlandet er mer sosiale enn jenter fra Norge. Så du MÅÅÅ nesten ta en typisk avslørende sjekke-line, for at de skal forstå hva du vil fram til. Norsk dagtidsjekking fungerer ikke der. Det blir altfor ASOSIALT for dem faktisk.

Og du har testet dette?

Quote from: Zervs on June 15, 2012, 21:29:25 PM
Det er høy musikk på utestedet og praten foregår på engelsk. Mange fine jenter fra forskjellige land. Hvordan gå frem?

Du kan gå fram på samme måte som du går fram i norge, hvis du liker å prate så gjør du det. Liker du å være fysisk på dansegulvet så gjør det. Selv er jeg mer prate typen og jeg åpner ofte med en enkel "hey, where are you from?" eller hvis du vil ha med en begrunnelse "hey, you guys look interesting, where are you from?", etc... Det er nesten likegyldig hva du sier, så fort du sporer samtalen over på noe annet blir det du åpnet med glemt.

Det er selvfølgelig fordelaktig å være rimelig stabil på engelsk. Det vil kanskje føles litt merkelig i starten men det blir fort naturlig når du kommer i gang.

Zervs

Jeg snakker ganske bra engelsk, men flyten blir litt dårligere enn på norsk.
Sist jeg var på ferie tok jeg kontakt med en jente som satt alene, hun var fra Azerbaijan av alle steder.
Gikk ganske lett å få henne med på dansegulvet. Men da hun var dårlig i engelsk, fikk jeg overtaket i form av tid til å tenke meg om imens hun snakket.

Stedet er Praha, avreise neste uke:)

Jeagle

Glemte ikke autowin en slik: ;)

Svekking i utlandet er enkelt. Du er mye mer eksotisk og søt siden du prøver og snakke med de. Si som sagt før. Wher her a re fou from? Im  from norway.
å være eller ikke være

Stanley

#5
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Zervs

Svekking i utlandet er enkelt. Du er mye mer eksotisk og søt siden du prøver og snakke med de. Si som sagt før. Wher her a re fou from? Im  from norway.
[/quote]

Haha, leste den med norsk-engelsk aksent på sitt verste ala Lange flate bællær! Men ja, har åpnet med den før. Jenta svarer hvor hun kommer ifra, spør om hvor lenge vi skal være i byen, hva vi jobber med/studerer o.s.v. Derifra begynner det å bli vanskelig å fortsette uten å være kjedelig..

Slik jeg ser det kan jeg foreslå at vi stikker å danser eller jeg kan eskalere fysisk, sistnevnte virker litt tidlig etter kun 3-4 minutters prat.
Har dog opplevd at et par jenter har smilt lurt til meg på dansegulvet, jeg går bort, danser med henne og vips, klining etter 30 sekunder..

Jungeldyret

Som regel er det lettere og være utenlandsk. Tenk selv, det er jo litt spennende om en ikke norsk jente du sjekker opp enn en Norsk?
Klumsete skrevet deres skjønner nok hvor jeg vil hen :)

Derfor norske jenter liker partysvensker?!:D

fuglen

Jeg var nettopp i Praha, og veldig mange snakker ikke engelsk. Imo er det lettest å sjekke opp andre turister. De snakker bra engelsk og de er ekstra ville på ferie :) men for all del, prøv deg på the locals også. Du er en eksotisk norsk viking med oljepenger, kan vel egentlig ikke bli. Edre enn det ;)

Stanley

#9
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

VB

Quote from: Autowin on June 16, 2012, 13:48:17 PM
Hvordan du sjekker jenter i Norge på dagtids;
- Smil først
- Deretter spør hva klokken er.
- Deretter spør om X-buss er gått.
- Deretter spørre hvilken buss hun skal ta.
- Deretter gå videre i samtalen om hvor hun går på skole, presenteres for hverandre, fortelle om din skole, få FB/Nummer osv.

Hvordan sjekke jenter i utlandet på dagtid:

- Gå bort til jenten og si hun så så interessant ut, at du måtte si ''Hei''.
- Spør hvor hun skal, om hun er singel, hva yndlingsfargen hennes er, og hva hun liker å gjøre er.
- Ta nummer, eller gå på date med en gang.

Bevis: Søk på Simple Pickup på Youtube, og se videoene deres, det de gjør der ville blitt FOR mye i Norge, men det er så vidt jentene ser på det som sosialt i USA.

Herregud mann, slutt å prat piss hvis du ikke har testet det grundig (dvs. mer enn 10-20 ganger minst). Du kan sjekke på begge måter i både i Norge og utlandet. Det har mer å si hvordan du sier det enn hva du sier, gjør det på den måten du er mest komfortabel med og du vil få best resultater. Selvfølgelig er det greit å presse komfort sonen, men man trenger ikke gjøre det for å få suksess.

Det at du ikke har sett en video hvor noen gjør noe i Norge betyr ikke at det ikke fungerer i Norge.

Uansett tilbake til topic, det Jungeldyret sier er helt riktig. Det å komme fra utlandet gjør deg automatisk interessant, bruk det til din fordel. Samtalen går fort over på hvor du kommer fra, etc.. men det trenger ikke være negativt. For eksempel pleier jeg ofte å vri samtalen over på forskjellen på det norske sjekkemarkedet og landet jeg bor i (Tyskland). Snakker om hvor jævlig kjøttmarked det er i Norge pga tidlige stengetider, osv... Noe som fort vrir samtalen over på sex.

Før du går ut tenk deg litt om over hva du kan snakke om som er interessant om Norge vs andre land, så kan du bare ta opp det selv om det ikke kommer opp naturlig. Sammenlign ting fra Norge med landet du er i eller spør hvordan det fungerer i landet de kommer fra. Da har du masse ting å prate om.

Zervs

Quote from: fuglen on June 16, 2012, 13:40:01 PM
Jeg var nettopp i Praha, og veldig mange snakker ikke engelsk. Imo er det lettest å sjekke opp andre turister. De snakker bra engelsk og de er ekstra ville på ferie :) men for all del, prøv deg på the locals også. Du er en eksotisk norsk viking med oljepenger, kan vel egentlig ikke bli. Edre enn det ;)

Noen utesteder du vil anbefale? Har vært der en gang tidligere, Karlovy Lazne var ganske bra.

Steven

I Praha sentrum er det et par klubber som begge heter Nebe hvor det er enkelt å komme i kontakt med andre turister som snakker bra engelsk. Den største av dem ligger i sentrumsgaten vaclavske namesti og er en sikker plass å dra ut i ukedagene da det stort sett alltid er mange folk der. Det finnes både dansegulv og en del greie sitteplasser. Den andre Nebe ligger rett i nærheten av det store kjøpesenteret palladium. Denne klubben er mindre og ofte veldig full i helgene, men dansegulvet er bra for å sjekke jenter og eskalere kjapt.

I sentrumsgaten er det en stor klubb til som heter duplex. Der er det ofte en del turister, ihvertfall i helgene. Det kan variere hvor mye folk det er her. Har ingen spesielle erfaringer med sjekking herfra.

Vil også legge til klubben sasazu som også ligger i praha sentrum men ikke helt i sentrumsgata. Denne klubben er veldig stor og har et meget stort dansegulv. Det er en kul plass hvis det foregår et arrangement der som fører til at mange folk kommer. Klubben har side på facebook hvor du kan sjekke om det skjer noe der i perioden dere er der.

Ellers kan mecca og chapeau rouge også være verdt å teste ut.

Zervs

Thank you! Hva med klesstil når man skal ut på byen? Pleier å være ganske varmt i Praha på denne tiden, så jeg dropper skinnjakka. Har tenkt på jeans, noen sommersko fra Zara og en svart eller blå skjorte jeg fant på Selected som jeg bretter opp armene på. Hva synes dere om det?

Tar gjerne i mot tips og inspirasjon i form av bilder.

Femininist

Etter å ha googlet og sett på klesstiler i "fjernere strøk" fra Norge og shoppet og tatt med alt jeg tror jeg vil få bruk for, så har jeg funnet ut at det beste er å bare bruke akkurat det samme som jeg ville brukt i Norge, selv om kulturen kanskje er litt annerledes (nå er det ikke akkurat store kulturforskjeller mellom Norge og Tsjekkia, så tror ikke du trenger å bekymre deg der). Jakke er kanskje litt varmt i Praha på denne tiden, men bruker du skinnjakka på byen hjemme når det er litt over 20 så kommer du kanskje til å savne den om det dropper ned mot 20 der, går du alltid i t-skjorte om det er over 20 grader, så holder sikkert det =)

(Ellers er det ingenting som er mer safe enn dongri, laidback shorte og fine sko)
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.