Enda en Sukkerprofiltråd.

Started by Spot, June 28, 2012, 17:11:03 PM

Previous topic - Next topic

Spot

Hei.

Kan dere hjelpe meg med kritikk av profilteksten min? Lurte på å fortsette på en annen tråd, men endret det.

Here goes:

"Hei.

Jeg er en 23 år gammel mann som har vanskelig for å behandle folk dårlig, unntatt på jobb. Du kan få lov til å prøve å endre prinsippene mine, men lykke til. ;-)

Jeg er trønder som har tilholdssted i Bergen og trives med det. Etter en stund blir man vant med det meste, lang historie. Jeg har antagelig Norges lateste dialekt, meget stolt av den.

Du kommer ikke til å være nervøs rundt meg. jeg kommer til å flørte med deg og du kommer til å føle deg trygg og spesiell. Jeg er helt komfortabel med første skritt. Kaste den første snøballen, si hei til deg, romantiske kyss, å legge hånden på korsryggen din, og så videre.

Jeg liker korte jenter, søte jenter, jenter som smiler, og jenter som lever med

Jobb osv:

Studerer Russisk. Sexy språk.
Trener kampsport, for trygghet og konkurranse.
Jobber som dørvakt en gang i blant, så her er det bare å oppføre seg, du kan bli nektet i døren."

Noen legger vel merke til at jeg har "lånt litt" fra andre profiler, ikke skyt meg for det. Hva tenker dere?

guffen

Ett par ting som slo meg :

QuoteJeg er en 23 år gammel mann som har vanskelig for å behandle folk dårlig, unntatt på jobb
Ikke bra... Hvorfor behandler du folk dårlig på jobb ??

QuoteJeg har antagelig Norges lateste dialekt, meget stolt av den.
Hva betyr dette ? Visste ikke at en dialekt kunne være lat. Prøv heller å beskrive dialekten din.

QuoteDu kommer ikke til å være nervøs rundt meg.
Dette får en til å lure på om jenta burde være nervøs rundt deg....

Det er aldri bra å skrive/si hva man IKKE må gjøre / tenke på, det har nemlig motsatt effekt : IKKE tenk på en rosa elefant! 
Hva tenker du på da; jo, en rosa elefant :)

QuoteTrener kampsport, for trygghet og konkurranse.
Jobber som dørvakt en gang i blant
Ikke noe galt med hverken å være dørvakt, eller drive med kampsport, men kombinasjonen kan kanskje virke skremmende for jenter (jeg tenker med en gang "diger fyr som elsker å sloss"...).

Generelt skriver du litt kortfattet, og til tider litt halvhjertet. F.eks prøv å beskrive hva som er sexy med russisk istedet for å skrive det rett ut. Og trønder i Bergen kan det sikkert skrives noe morsomt om.

Spot

Her var det altså en del å ta tak i, ser jeg. Mye av det er dårlig retorikk.

Quote from: guffen on June 28, 2012, 23:28:28 PM
QuoteJeg er en 23 år gammel mann som har vanskelig for å behandle folk dårlig, unntatt på jobb
Ikke bra... Hvorfor behandler du folk dårlig på jobb ??
Jeg behandler ikke folk dårlig, men om jeg må, så er det dessverre en del av jobben.

Quote from: guffen on June 28, 2012, 23:28:28 PM
QuoteJeg har antagelig Norges lateste dialekt, meget stolt av den.
Hva betyr dette ? Visste ikke at en dialekt kunne være lat. Prøv heller å beskrive dialekten din.
Dialekten er dyp, slår sammen og fjerner bokstaver der det er mulig, og er ikke veldig artikulert. Lat sånn sett. 

Quote from: guffen on June 28, 2012, 23:28:28 PM
QuoteDu kommer ikke til å være nervøs rundt meg.
Dette får en til å lure på om jenta burde være nervøs rundt deg....
Det er aldri bra å skrive/si hva man IKKE må gjøre / tenke på, det har nemlig motsatt effekt : IKKE tenk på en rosa elefant! 
Hva tenker du på da; jo, en rosa elefant :)
[/quote]
Ser den. IKKE se for deg at den rosa elefanten danser disco i en paljettjakke. ;-)

Quote from: guffen on June 28, 2012, 23:28:28 PM
QuoteTrener kampsport, for trygghet og konkurranse.
Jobber som dørvakt en gang i blant
Ikke noe galt med hverken å være dørvakt, eller drive med kampsport, men kombinasjonen kan kanskje virke skremmende for jenter (jeg tenker med en gang "diger fyr som elsker å sloss"...).

Ikke nødvendigvis, jeg skrev det med tanke på å få frem at jeg kan beskytte henne om det skulle skje noe, men det ér jo en viss mulighet for at jeg smurte litt tykt på.

Quote
Generelt skriver du litt kortfattet, og til tider litt halvhjertet. F.eks prøv å beskrive hva som er sexy med russisk istedet for å skrive det rett ut. Og trønder i Bergen kan det sikkert skrives noe morsomt om.

Nytt utkast:

"Hei. først og fremst: Forstår du ironi/sarkasme?

Jeg er en 23 år gammel mann på 192cm som har vanskelig for å behandle folk dårlig, hvis du kommer under vingene mine er tar jeg godt vare på deg. Alle kan si det om seg selv, men jeg har referanser! Du kan få lov til å prøve å endre disse, og andre prinsipper jeg har, men lykke til. ;-)

Bostedet mitt er Bergen, men jeg er utflyttet trønder. En merkelig kombinasjon, men vi er mange flere trøndere her i byen enn stereotypen vil ha det til. Byen er for vakker til at bergenserne klarer å holde oss ute.

Jeg er trønder av avstamning så dialekten min er deretter. Den slår sammen og fjerner bokstaver, bruker vakre, sjeldne ord, og er av tradisjon også litt svakt artikulert. Til tider er den vanskelig å forstå. Jeg elsker dialekten min.

Siden du sikkert lurer på kallenavnet jeg har gitt meg selv, er det flere grunner til det. Jeg har smilehull på begge sider, og jeg er født med to meget markante pigmentflekker av sort hår i ellers blondt hår. Det sorte håret krøller seg fortere enn det blonde.

Hvis jeg bestemmer meg for å treffe deg, kommer du til å føle deg trygg og spesiell. Jeg er helt komfortabel med første skritt. Jeg syns det er kjempeskoi å kaste den første snøballen! Jeg nøler ikke med å si hei til deg, romantiske kyss, å legge hånden på korsryggen din, og så videre.

Jeg liker korte jenter, litt lengre jenter, søte jenter, jenter som smiler, og jenter som lever med øynene, og med kroppen og sinnet. Og jenter som har vett nok til å forstå ironi og sarkasme.

Jobb osv:

Jeg studerer russisk. Fordi det er et sexy språk. Det er skarpt, rullende, fast og vakkert. En kan si de vakreste ting på russisk i de dypeste stemmeregistrene. Det høres ut som en murrende løve, gjort rett, selvsagt.

Min store lidenskap på siden av studiene er kampsport. Jeg elsker følelsen av å kunne koordinere og kontrollere meg selv så godt som kampsporten tillater. Et annet aspekt er den tryggheten jeg føler når jeg vet at jeg kan forsvare meg. Jeg har mest erfaring med Taekwon-do og boxing, nesten 10 år til sammen.