Svette

Started by sufus, July 18, 2012, 22:21:39 PM

Previous topic - Next topic

sufus

God kveld. Ny medlem på forumet her, og åpner med følgene post:

Har et problem som har fulgt meg de siste årene og som hemmer meg litt i daglilivet. Jeg svetter mer enn det som jeg vil kalle normalt. Uten at jeg er i fysisk aktivitet, det trenger ikke være spesielt varmt engang, kan det raskt starte å renne. Dette gjelder for det meste i sosiale settinger. Ingenting er galt med min fysiske form, men jeg begynner også ofte å svette av små gåturer og veldig ofte om jeg gjør noe rett etter en dusj. Etter endringer i temperatur, som at jeg går inn etter å ha vært ute, så har jeg også en tendens til å svette.

Dette er et problem for jeg tenker på plagg jeg må unngå og stillinger jeg kan bevege armene i, noe som hemmer meg i daglilivet. Lukt er ikke et problem jeg har lagt merke til.

Har lest litt på nettet, og bl.a. prøvd antiperspiranter som Stop24. Dette hjalp ikke nevneverdig. Jeg har lest om noe som går under navnet Aluminiumklorid 25% som vistnok skal være bra som jeg vurderer å forsøke. Noen erfaringer med dette?
Har noen opplevd/opplever noen det samme? Forslag til løsninger?


Stemning

Bruk aluminiumklorid, du får det på apoteket. Funker som en drøm. Jeg svetter ikke helt ekstraordinært mye selv, men nok til at jeg vil bruke det for å ikke få noen svettemerker i grå tskjorter og blå skjorter osv. En runde med alu.klorid i uken så kommer det ikke en dråpe ut de neste 5-7 dagene. Stopper dog ikke svetten, bare flytter den til rygg/skritt osv, men det er verdt det for meg, da det ikke blir spesielt mye der heller. Det du for all del ikke må gjøre er å bruke det der også, for da begynner svetten å ha få steder å komme ut.

Kan svi litt mens man har det på (over natten) så bruk det en dag du kan sitte oppe lenge og være stuptrøtt når du legger deg, for det kan være vanskelig å sovne om ikke. Noen får litt annerledes hud der de bruker det, litt tykkere eller noe, jeg merker ikke det. Bruk en saks eller en hårklippemaskin og trim ned armhulehårene til ca 1-3 cm først dog, da virker det bedre for det kommer til all huden. Bonus er at ikke håret stikker ut når du er i singlet/bar overkropp.

sufus

Ok, takk for kjapt svar. Får stikke innom et apotek og gi det et forsøk!

Stanley

#3
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Eh

Quote from: Autowin on July 18, 2012, 22:58:40 PM
Jeg TROR jeg har et lignende svetteproblem. Men kjemikalier ville ikke jeg brukt.

Har dere noen råd til andre ikke-medisin-metoder som virker?

Kom i bedre form.

Jeg svetter ikke mye, men bruker aluminiumsklorid innimellom for å slippe det lille som er. Funker som bare det! :)

Roark

#5
...........

Kristoffer

Prøv Lauga 25%. Jeg bruker den selv, og den funker som bare det. Holder å ta på en gang i uka. Den koster mindre enn den på apoteket. Du kan kjøpe den på http://lauga25.no/

Chuck Baz

Brukt alumiuimsklorid selv og det har fungert utmerket, etter et par uker med alumiuimsklorid en til to ganger i uken så trenger jeg ikke bruke det på flere måneder!

Ole GV

Tror jeg svetter mer etter jeg begynte og trene :)
I vanlige situasjoner som veldig lette gåturer, trapper osv
Tilgjengelig for 1:1 coaching på café, kveldstid på utesteder eller skype. [email]olegodevibber@gmail.com[/email]

Eh

Quote from: Roark on July 19, 2012, 00:33:11 AM
Quote from: Eh on July 18, 2012, 23:56:08 PM
Quote from: Autowin on July 18, 2012, 22:58:40 PM
Jeg TROR jeg har et lignende svetteproblem. Men kjemikalier ville ikke jeg brukt.

Har dere noen råd til andre ikke-medisin-metoder som virker?

Kom i bedre form.

Jeg svetter ikke mye, men bruker aluminiumsklorid innimellom for å slippe det lille som er. Funker som bare det! :)

Det er ikke nødvendigvis slik at man svetter mindre av å begynne å trene. I mange tilfeller vil kroppen tilpasse seg slik at den svetter mer ved å komme i bedre form, og blir dermed bedre til å kjøle seg ned :)

oh.. Vel, aldri feil å komme i form for det!

Roark

#10
...........

Tingles

Hvordan fungerer det med dusj og alu. klorid? På pinlige sykdommer på nrk3 har det vært ett par som har svettet sinnsykt mye. De blir behandlet med botox i armhulene hver 3. mnd.. Kanskje litt overdrevet i tilfellene her?
I have not failed. I've found 10,000 ways that won't work.

Eh

Du tar det på på kvelden, dusjer om morgenen og så svetter du ikke under armene på flere dager :)

Tingles

Bruker dere deo i tillegg da?
I have not failed. I've found 10,000 ways that won't work.

Stemning

Ikke dagen etter, det kan svi. Men etter det gjør jeg det, for dat maximum protectzeyooun