Dra på fest uten å kjenne noen! Tips anyone?

Started by woop, July 24, 2012, 15:41:10 PM

Previous topic - Next topic

woop

Det har seg slik at jeg for noen dager siden takket ja til å komme på festen til en kompis som er av den halv rolige slaget(festen altså), men jeg ser nå på arrangementet på Facebook at inventaret ligger laaaangt utenfor min vennekrets. Håper allikevel å få en bra kveld, men trenger noen tips fra dere folkens. Hovedintensjonen min blir ikke å sjekke opp jenter og jeg er ikke keen på dilte etter verten hele kvelden heller, jeg ønsker egentlig bare å ha en bra kveld. Kjenner ingen, bare muligens en eller to bekjente vist jeg er heldig :) What to do, festen er i morgen!? Det ble litt klumsete skrevet, men jeg regner med at dere skjønner hva jeg mener. Setter pris på tips eller lignende historier!

9ko

Ut i fra det du beskriver, så høres det ut som om det er best å ikke dra på festen...

Men fra spøk til revolver.. Hva med å utvide vennekretsen din ved å bli kjent med de andre på festen?

Supernova

You are doomed!

Neida.. går fint vettu! :)

Les hele 0330-bloggen!
men det rekker du kanskje ikke :(

Nå kjenner jeg deg ikke som person og vet ikke hva du sliter med og er god på..
Men det jeg gjør i en sånn situasjon er at når jeg kommer på festen med den innstillingen at jeg skal bli kjent med folk, man får aldri nok bekjente!

Kommer inn døra smiler, hilser på kompisen og kjentfolk, tar en pils. Finner et sted å sitte eller stå, hilser på den eller de som sitter/står nærmest.
Når det er mange jeg ikke kjenner på en fest har jeg ofte følt meg på fientlig territorium, og tråkker varsomt for å ikke fornærme noen, vær høffelig, men unngå at det blir for påtatt.
Lett å bli ukomfortabel og usikker i en sånn setting - det er det ingen grunn til. Det er det aldri.
Begynner ofte med å spørre hvordan folk kjenner hverandre, eller enda bedre hvordan de kjenner X som holder festen, for å få en oversikt.

"Folk elsker å prate om seg selv"
Exploite this!
La de snakke om seg selv, still spørsmål og vær intressert i det de sier uansett hva det er! og med intressert så mener jeg gi respons og bygg på alt det de sier, ta tak i alt, du trenger ikke være helt enig i alt heller. Om de spør hva de er intressert i og de sier "BIL!" så snakk om det ikke vri raskt over på noe du synes er intressant, fordi det du synes er intressant(kjernefysikk) er fort like kjedelig for dem som BIL er for deg.
MEN de er kunde og du er på jobb. Produktet du leverer er en god samtale og det får du til om du går inn for det og forstår at det er ditt ansvar, du fører samtalen og snakker med DEM OM DEM.
så om du må kave deg gjennom en "kjedelig" BIL-samtale for å få dem til å like deg så er det det du må gjøre..
Ikke bruk laaaaaaang tid på å snakke om deg selv og hva du synes om ting når du blir spurdt om noe, svar kort og presist, folk driter ofte i det for å være ærlig..
"Still masse åpene spørsmål (hva, hvordan, hvorfor), som du gir en respons på, før du spør om noe nytt ifra det personen nettopp snakket om"
om du ikke gir respons blir det kleint intervju. Om du ikke drar neste spørsmål fra det som personen nettopp sa, mister du flyten.
Dette er en meget forenklet måte, men funker i praksis.. for meg i hvertfall..

Er ikke sikker på om dette hjalp. Men så er jeg jo gal, har alltid feil, har ingen troverdighet og burde derfor ikke høres på.

Men håper det går bra på fest GL :)

vinteRR

Les innleggene om sosialisering på 0330 bloggen, og sørg for at du er våken og i godt humør før du ankommer. Det er et uttrykk Cartman dyttet inn i meg for noen år tilbake på bc... "gjør ting før du er klar for det!". Dersom du har svak form for angst vil eneste måten å komme over det være gradvis eksponering. Hva er det verste som kan skje? =)

woop

#4
Svarene deres hjalp kjempemasse, takk folkens! Jeg kom litt tidlig før festen hadde startet skikkelig, hilste først på verten for så å hilse på de få som var der fra før av. Fant fort ut at jeg passet bra inn med folkene som var der, noe som gjord det å bli kjent med de som kom senere til en lek :D