Å avklare inntensjoner

Started by Miss Føniks, August 16, 2012, 18:10:03 PM

Previous topic - Next topic

Miss Føniks

Jeg og Anugita har diskutert litt.
Og vi er enig om at det er like greit og ta opp helt i starten når man møter en fyr.
Hva han er ute etter,altså finne ut om man ser etter det samme.

Skremmer jeg fyren bort med og si at man ser etter et seriøst forhold,er jo ikke han en jeg ønsker og kaste bort tid på uansett. Man slipper og kaste bort tid rett og slett! Er noe helt annet om man da finnet ut at man ikke får følelser for hverandre,selv om man hadde samme intensjoner.

Hvordan skal man eventuelt formulere seg?

Hva mener dere gutta?
The Phoenix always rises from the asses

VB

Hva er helt i starten?

Hvis du begynner å sjekke første fem minuttene dere møtes tror jeg dette kan selv skremme bort gutter som er ute etter et seriøst forhold fordi det kan virke rimelig desperat.

Men jeg mener at du kan fint spørre etter at dere har vært på en 1-3 dates, kanskje til og med første kvelden hvis du gjør det på en naturlig måte (dvs. styrer samtalen inn på forhold, for så å spørre han).

For å ta opp slike ting vil jeg si at det er best å bruke litt grunnleggende sosial intelligens. Personlig er jeg fan av å fiske ut alt av logistikk på en naturlig måte når det "tilfeldigvis" kommer opp i samtalen (dvs. når jeg styrer samtalen dit). Så i ditt tilfelle ville jeg nok sporet samtalen inn på forhold og så tatt opp at jeg personlig var lei av useriøse forhold og er ute etter noe mer seriøst nå. De fleste vil da fortelle hva de er ute etter, hvis ikke kan man spørre litt mer direkte siden det vil være et naturlig spørsmål på det tidspunktet.

Tror nøkkelen hvis du vil spørre tidlig er å få spørsmålet til å komme "naturlig", hvis det blir veldig plutselig og direkte så tror jeg det kan virke avskrekkende på en del gutter, inkludert gutter som er ute etter forhold.

Lahoya

Som VB skrev. Gå inn på temaet forhold sammen og si at du er dritt lei av useriøse forhold osv. Du gir deg faktisk også mer verdi sett fra en gutt sin side.

Også enig i at det å si at man er ute etter seriøst forhold altfor tidlig i samtalen, at det kan virke desperat eller stor turn-off.
Husker selv at jeg ble litt stressa når daten nevnte det med at hun ville gå inn i forhold få unger osv. Huff.

Miss Føniks

Jeg er helt enig med dere, det må gli naturlig inn i en samtalen :)
Men man får det naturlig inn i en samtale,som en måte og finne ut hva den andre tenker rundt forskjellige ting. Er ikke det første man spør om,ikke det jeg mener heller. Man må bruke litt disse sosiale antennene ;) Er jo MÅTEN man for formidlet dette det går på. man er jo ute etter og finne ut den andres stå sted der.

Jeg vet at jeg vil ha barn i fremtiden,men definitivt ikke nå! Er andre måter og finne ut hva den andre syns om det tema, spør om onkel unger for eksempel. Da kan det oppstå en naturlig måte og prate om temaet og finne ut hva den andre tenker der. Uten at det blir "jeg vil lage barn snart,hva med deg?" Jeg stresser ikke der,men greit og vite at den andre definitivt ikke ønsker det i fremtiden for eksempel :)

En start kan jo foreksempel være, hva fikk deg til og lage profil på sukker? Eller hva søker du på sukker? Da kommer man jo inn på temaet :)
The Phoenix always rises from the asses

Anugita

Så flink du er som startet denne tråden Miss F ;)


ChristianL

Fra nettet så blir jeg litt stressa og får mindre lyst til å møte henne hvis hun stresser dette allerede på chat før vi møtes. Da tenker jeg litt sånn "hallo?!? vi har jo ikke møttes engang også vil du at jeg skal bestemme meg for om jeg vil bli sammen med deg eller ikke??". Så det blir altfor tidlig.

På byen også eventuelt så blir det litt tidlig og kleint etterpå ettersom begge var fulle. Ta det på daten etterpå (uavhengig om du ble med han hjem eller ikke).


På første date, tja, vet ikke om det er triks å subkommunisere det isteden for å gå så direkte ut da det kan være turn-off? Kanskje få det til å virke som du er ei som er ute etter noe seriøst. Fortell om hvorfor du startet konto på Sukker og at du er på date for å bli kjent og se om noe kan utvikle seg, fortell hva du ser etter i en person og så forteller du det du forbinder med en seriøs kar som er ute etter mer. Ikke bli henne som ringer 3-4 dager etter første date med en "vil du eller vil du ikke bli sammen??", har opplevd dette.. selv om utgangspunktet var "kanskje vente og se på andre date", så ble svaret mitt et klart nei.

Han vil fange opp signalene du sender på hvordan du virker. Er han smart så lar han være å møte deg noe mer hvis intensjonene hans er anderledes. Er han desperat etter et ligg eller lignende så vil han se bortifra dem, men da vil han også lyge hvis du hadde gått mer direkte ut, så tror ikke du kommer deg unna det uansett da?


Anyways, hadde vært spennende å vært på et jentekurs og sett hva de lærer bort der om dette! (A) :)

Snikkers

Her må jeg spørre dere gutta om en ting; Er det slik at gutter til enhver tid vet om de ønsker et forhold eller ikke? Sett at du er en gutt som for tiden ønsker å være singel, men at du møter en jente du faller for. Da vil vell intensjonene endres?

Bildet er vell ikke så svart/hvitt at du enten ønsker å være singel eller ikke?

Som jente er jeg hvertfall i en situasjon nå hvor jeg trives som singel, men hvor jeg godt kunne gått inn i et forhold dersom jeg hadde møtt en jeg virkelig hadde likt. Med et forhold er imidlertid ikke noe jeg søker etter.

Andreas GV

Quote from: Snikkers on August 19, 2012, 23:07:47 PM
Sett at du er en gutt som for tiden ønsker å være singel, men at du møter en jente du faller for. Da vil vell intensjonene endres?

Jepp

bareAre

Quote from: Snikkers on August 19, 2012, 23:07:47 PM
Bildet er vell ikke så svart/hvitt at du enten ønsker å være singel eller ikke?

Som jente er jeg hvertfall i en situasjon nå hvor jeg trives som singel, men hvor jeg godt kunne gått inn i et forhold dersom jeg hadde møtt en jeg virkelig hadde likt. Med et forhold er imidlertid ikke noe jeg søker etter.

Svært lite som er svart/hvitt i verden :) Mange VIL være singel og møter jenter utifra det, få erfaring og ha det moro. Selv ville jeg tidligere nærmest utelukkende søkt å havne i et forhold. Antar det har litt med alder å gjøre også, man går lei på et tidspunkt. Uansett om man ønsker det eller ikke, så tror jeg ingen ville utelukket et forhold hvis han traff på den rette dama.

Og til det her med å fortelle om sine intensjoner på date: Har hørt på flere dates at jenta er lei av byen og ønsker noe seriøst (med forskjellige ord og ordlyd, f.eks. jenter som sier de er lei av sukker, det er så mange som kun er ute etter en ting og det er ikke hun.. eller at hun sier det rett ut). I min bok gir det plusspoeng hvis dama virker lovende og man har en god kjemi på det tidspunktet. Samtidig litt kjipt hvis man er ute etter litt moro for en kveld og/eller hun ikke er det man ser på som potensielt kjærestemateriale. Ulempen er jo at du kan skremme bort en som bare er ute etter en ting og som KUNNE falt for deg etter sex, men tror nok du uansett er plassert i en bås lenge før sengedansen og at det i de fleste situasjoner ikke er fruktbart ;)

ChristianL

Quote from: Snikkers on August 19, 2012, 23:07:47 PM
Her må jeg spørre dere gutta om en ting; Er det slik at gutter til enhver tid vet om de ønsker et forhold eller ikke? Sett at du er en gutt som for tiden ønsker å være singel, men at du møter en jente du faller for. Da vil vell intensjonene endres?

Bildet er vell ikke så svart/hvitt at du enten ønsker å være singel eller ikke?

Som jente er jeg hvertfall i en situasjon nå hvor jeg trives som singel, men hvor jeg godt kunne gått inn i et forhold dersom jeg hadde møtt en jeg virkelig hadde likt. Med et forhold er imidlertid ikke noe jeg søker etter.

Jeg er akkurat sånn som deg nå. Men hadde jeg truffet den rette, så hadde nok intensjonen min endret seg ja.