Jeg syns man bør være litt forsiktig med å være for arrogant i teksten, fordi man ikke vet hvilken sinnstemning jenta er i. En setning kan ofte tolkes både positivt og negativt. Er hun glad, kan hun se på bildene dine, syns du er kjekk og tolke setningene dine som morsomme. Men kjeder hun seg, syns bildet ditt er halvkjekt så prøver hun å tolke profilteksten din og vil ofte tolke det i negativ retning. Så pass på å ikke bli misforstått.
Mulig det er greit å la være å nevne programmering og. Husk stereotyper, hun vil prøve å assosiere utseende ditt og det du skriver med en stereotype og danne et personlighetsinntrykk ut fra det. Jeg driver med programmering selv, gjort det hele livet mitt omtrent, dessverre prioritert det mye foran å gå ut blant folk inntil 3-4 år siden. Men jeg nevner det ikke i profilteksten fordi alle filmer og serier fremstiller han som programmerer som den litt rare "nerden" som ser sånn ut:
Og det vil derfor også jenta forestille seg.
Du kan gjøre det samme som jeg gjorde. Jobber som prosjektleder for tiden, men synes stillingen høres litt skrytende ut, så har unnlatt å nevne den så jeg ikke virker som han som prøver å imponere med jobbtittelen. Har heller bare nevnt firmaet jeg jobber i, så kan hun heller grave på chat for å finne ut hva jeg jobber som. Det er bedre å imponere en gang for lite enn for mye, og heller bare nevne det hvis hun absolutt vil vite det. For om man så er konsernsjef for Aker og skriver det, så har det ingen betydning, hun vil ikke like deg bedre av den grunn.
Mulig jeg høres veldig negativ ut nå altså, men prøver bare å hjelpe til litt. Det er ikke så lett å skrive en god profiltekst selv, og hver gang jeg leser min egen som jeg skrev for noen måneder siden, så blir jeg litt flau også redigerer den fordi da har jeg både lært noe nytt og har ikke lenger sett meg blind på teksten selv.
Det er veldig lurt å gjøre som du gjør, få andre til å lese den. Man ser seg blind på egne tekster og kjenner jo ens egen personlighet, og glemmer fort hvordan det kan virke for andre som leser den.