Story of your life, deg og jenter (gutter) fra da til nå!

Started by Stemning, August 29, 2012, 15:53:49 PM

Previous topic - Next topic

dtn

Quote from: Autowin on August 31, 2012, 10:46:53 AM
Hvor var de dårlige stundene i livet ditt?

Virker som at alle her, bare har positive historier, og/eller i hvertfall bare positive avslutninger. Og livet deres har såvidt begynt lixm...

Jeg står på stedet hvil, og der blir jeg, liksom.

De dårlige stundene finnes absolutt, men det er ikke det jeg fokuserer på, og det er ikke de minnene jeg sitter igjen med når jeg ser tilbake på livet mitt.


Stemning

Kult at så mange vil dele litt av historien sin med resten. Det virker som om mange har opplevd både med- og motgang med det motsatte kjønn, men historiene er også temmelig ulike. Virker som om det mange av oss har til felles (som nok er veldig menneskelig) er at det kommer et punkt i livet hvor det går opp for en at man har innflytelse på egen situasjon, og at vi faktisk kan gjøre grep og endre oss selv og omstendighetene. Er ikke alle venner man snakker om sånn med, så å få høre fra dere er lærerikt. Keep 'em coming!

QueenB

 ::)min tur!

Barneskolen: outsider. eneste brune i klassen. Hun rare, som alle fniste av. Hadde 1-2 venner, som også ble sett på som rare. Men egentlig var vi ikke rare i det hele tatt, men du vet hvordan barn er: onde.

ungdomsskolen: litt flere venner, men ingen gutter som likte meg. jeg var liksom hun stygge. jeg nektet å kle meg i datidens noteklær: trange tights med sleng, buffalo, tynne Pamela-øyenbryn, topp som viste navelen. Gikk heller i saggebukser og hettegenser. digga hip hop, som var litt ut på den tiden. alle likte enten grunge eller dance. fortsatt en outsider.

vgs: fortsatte i samme stil, noen flere venner, litt mer utadvendt, LITT mindre rar i andres øyne. første kyss: 16. Samme året, i sommerferien, fikk jeg kontakt med en av de "kule" som var to år eldre, og ferdig med vgs. han var i militæret, så det var kun snakk om sms-kontakt.  ens tund senere, hadde han perm---> fingring og tafsing. mye tull med han. lang historie kort: den dag idag, tror jeg han ringer meg fra skjult nr og legger på, selv om han er gift. taper. han var dust mot meg på den tiden, men egentlig var han litt forelska, men turte ikke å si det (sa det en gang), og slengte enorme mengder med dritt til meg istedet. kalt meg en stygg hore, bl.a. Skikkelig kul fyr  ::) ::)
siste året på vgs, begynte jeg å gå ut på byen, I oslo, for å komme meg vekk fra alle bygdetullingene jeg hadde vokst opp med. En helt ny verden åpnet seg: gutter syntes faktisk at jeg var attraktiv. ble en del roting og klining. men ike mer. Hang på Sparks og Jackson  ::). Fikk meg kjæreste i russetiden, eldre gutt fra en annet sted. var sammen i jævlig mange år. Ble heldigvis slutt, føltes som en lettelse. i 3,5 år etter det, gjorde jeg hva faen jeg ville. studerte i utlandet, reiste myyye, hardcore packpacking, alene, møtte mange kule mennesker, utviklet meg, lærte mye. beste årene i mitt liv. ble et par gutter i utlandet, veldig gøy, men ikke noe mer. kun det siste året, begynte jeg å date litt. I norge. Sukker  ::). Ble etterhvert lei, og tenkte at nok er nok. eneste grunnen til at jeg datet, var fordi jeg kjedet meg. var ikke ute etter forhold eller pulevenn. Men jeg er litt spenningssøkende, og prøver alt som er nytt. Og blir fort lei. Bestemte meg for at jeg ikke skal date igjen, før jeg evt flyttr til utlandet,siden det er så mange flere sjarmører der enn her. Og vips!
så har jeg plutselig fått meg kjæreste, som er dritfin, sjarmerende, snill og som veldig tidlig, var interessert i forhold  :)
¨så hva har jeg lært om sjekking? aner ikke! har ikk så god erfaring, egentlig. og mange færre sexpartnere enn det er vanlig for jenter på min alder. Men det har vært et bevisst valg. etter fylte 18, har gutter faktisk ikke vært så spennende for meg.
ellers har jeg lært mye om livet og meg selv. Jeg er fortsatt en outsider, men folk liker meg nå ;) Nå er jeg hun som tør å ta sjanser, være seg selv, gjøre som hun vil. Og opplever at gutter synes det er kult. + jeg er nok en god del penere enn jeg ble fortalt gjennom hele oppveksten. eneste mnenskene jeg har et problm med idag, er de "kule og populære" som vanker på byen, promoterer seg selv- en fake versjon av seg selv, er opptatt av fashion, og av å bli sett og hørt av de rette menenskene osv. Spy. sikkert fordi jeg ike føler at de er seg selv, og falskhet har alltid vært et problem for meg....
jajaja, livet er bra!
;D
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Anugita

Gratulerer med kjekkasen, QueenB  ;D

Såh, my story:
Barnehagen gikk jeg veldig lite i, så aner ikke hvordan jeg var med gutter der, men så vel ikke annerledes på dem enn på jentene tror jeg, de var rett og slett lekekompiser og tenkte ikke noe mer over det...

På barneskolen var alt styrt av ei jente, og om man ikke var forelska i den samme som henne ble man ledd av og ertet skikkelig, mens gutten ble flau over at noen kunne være forelska i han... På slutten av barneskolen ble det litt mer akseptert å like hvem man ville, og man sendte lapper rundt med "spør på deg" osv og man var "sammen" i max ei uke, uten at noen av oss egentlig skjønte hva "sammen" og følelser var, man bare var sammen fordi vi hadde lært at sånn skulle det være...

På ungdomsskolen var det litt tilbake til barneskolementalitet, det var kun de "kule" som hadde rett til å ha kjærester, og om man var forelska i noen, og de andre fant det ut var det tilbake til å bi ledd av... Prøvde så godt jeg kunne å passe inn med å følge moten (7&9: svæææære levis 501 & gedigne collegegensere, 10: samme moten QueenB fortalte om, åletrange thigts med sleng, utringing og bar navle, og platåsko... Moten kommer litt senere til bygda ;) ) men passa aldri helt inn noen plass, hadde 2-3 venner jeg hang med på skolen, men satt mye hjemme alene og glodde på TV...

På vgs flytta jeg vekk fra alle og til en liten internatskole, og det ble den beste tiden i mitt liv :) Alle ble godtatt som de var, og det var ett fantastisk miljø... Jeg traff jeg min første kjærlighet, men vi passa nok overhodet ikke sammen, for vi gjorde ikke annet enn å krangle... Fikk mitt første kyss men gikk ikke lenger (da..)... Så ble det slutt mellom oss etter ett par uker, men jeg var fortsatt like forelska selvom jeg var den som gjorde det slutt... Og så gikk tida, jeg var fortsatt like singel og ikke forelska i noen andre, og trodde jeg aldri kom til å finne meg noen... Så en dag rundt vinterferietider overnatta jeg hos han, og han prøvde seg men jeg sa nei, siden vi ikke var sammen... Så han la seg til å sove og jeg angra som #¤%&, og tenkte at dette var eneste sjansen jeg hadde til å bli kvitt jomfrudommen, hvis jeg ikke skulle være jomfru hele livet, for jeg var helt overbevist om at ingen andre ville ha meg. Så jeg vekte han, og han var strax klar.. Trenger vel ikke si at det gikk ganske dårlig? ;)

Etter det holdt jeg meg singel til 3kl, ble en del fylleroting men ikke noe mer... Så i 3kl fant jeg en fyr jeg ble sammen med, men det varte bare noen mnd, for han rett og slett kvalte meg.. Han var mye mer forelska enn jeg var, og skikkelig sjalu kontrollfreak.. Så etter 4 mnd fikk jeg rimelig nok og dumpa han rimelig stygt med ordene "nå er jeg snart russ og da vil jeg være fri til å pule hvem jeg vil!"... Jeg var skikkelig slem mot han egentlig, men jeg hadde fått nok av å bi kontrollert, og han ga seg ikke selv etter jeg hadde tatt det opp med han flere ganger, så i mitt hode den gangen fortjente han det ;)

Jeg oppførte meg pent og gjorde ingen sprell i russetia, og noen mnd etter det igjen traff jeg to fyrer omtrent samtidig... Han ene så jeg bare på som en venn, men han påsto han var skikkelig forelska i meg, mens han lå med venninna mi... Vel, skal fortelle mer om han etterpå... Jeg falt nemlig for han andre fyren, en skikkelig player, og jeg som hadde rimelig begrensa med erfaring gikk rett på spillet hans, og satt igjen med følelse av å være brukt....

Vel, mens jeg slikka sårene hang jeg sammen med han andre bare som venn, og plutselig en natt begynte vi å rote.. (jeg vet, FY MEG!) Jeg hadde forholdsangst og ville ikke noe mer med han da, enda han påstod gang på gang han var forelska... Så fant han seg ei ny dame, og da først innså jeg at jeg var blitt forelska i han, og han holdt på med oss begge en stund mens han prøvde å finne ut av følelsene sine, for han hadde jo da egentlig gitt opp meg.. Men jeg "vant" til slutt, og fikk 4,5 år med on/off med denne fyren, de åra var rett ut ett helvete... Her snakker vi notorisk utroskap og psykisk misbruk...

Etter dette ville jeg bare være singel og leve livet, og testa ut det jeg trodde jeg hadde gått glipp av, som ONS, pulevenn osv, uten at det gav meg noe som helst... Så ett år etter jeg kom meg vekk fra psykoen, hadde jeg roet meg ned igjen og traff verdens snilleste mann.. Vi hadde noen herlige mnd sammen, men han hadde dessverre en del problemer i livet sitt, som han ikke ville trekke meg inn i, så han gjorde det slutt og jeg var helt knust...

Så traff jeg "the love of my life"... Kjærlighet ved første blikk, og det var visstnok gjensidig... Vi hadde noen herlige spennende mnd og var på vei til å bli sammen da han plutselig døde....

Etter at han døde har jeg sliti skikkelig med mannfolk, trekker meg unna og virker nok veldig kald... har følt det som jeg har vært utro mot han når jeg har styra med nen andre... Sender nok ut noen ubevisste signaler som gjør at mannfolka trekker seg unna... Er nå 3 år siden han døde, og foruten de 2 jeg har skrevet om i andre tråder her har jeg ikke rørt noen andre, og har heller ikke særlig lyst til det...

Hva gjorde jeg før for å klare å bli sammen med de, og hva gjør jeg nå som gjør at jeg bare ender opp som ei puledokke selvom jeg er interessert i mer? Aner ikke... Men vet jo at om jeg kun vil ha ligg, så er ikke det noe problem ;) Mitt problem er nå å få de til å være interessert over tid...

Toshi

Allerede nevnt en historie i en annen tråd da jeg var liten gutt. Men det er noe jeg har blitt fortalt.

Barne/Ungdomskolen ba på lite spennende. Var bare en pen jente, og det var ikke sånn pen fordi hun var populær. Tror de fleste ville sagt seg enig.

Vid.gående ble 3 år uten noe spesielt. Fant ut jeg var en totalt annen person når jeg hadde drukket meg fra sans og samling, og merkligste var at mange av de jeg likte i edru tilstand ble stygge når jeg drakk. En annen ting var at jeg ikke så hvorfor et dårlig selvbilde var så ødeleggende for at jenter skulle like meg, og skjønte vel aldri at jeg ignorerte masse positiv feedback for å forsterke selvbildet mitt. Så jeg har vært en total skrue i mange år  :P

Hadde sex første gang da jeg var 17år, en liten helgeromanse og jeg var full stort sett hele tiden.

Jeg har alltid likt å være snill og ærlig, men jeg hadde et dårlig selvbilde og stolte aldri skikkelig på meg selv. Så mine første forhold var dårlige, jeg hadde ingen forståelse av at de likte meg for meg. Så jeg kompenserte nok mye og søkte nok en del validering, så for å være ærlig ble det aldri skikkelige forhold av noen av de.

Det siste av disse ente veldig dårlig og på en måte som fikk meg inn i et langt og kaldt raseri. Så når jeg flytta til Trondheim for å fullføre min 3årige ingeniør så begynte jeg å trene og jeg gjorde mer for å aktivt treffe jenter. Etter 2 år så var alt jeg hadde funnet ut at jeg aldri kunne være ærlig, ting funka stort sett mye bedre når var så drita at jeg knapt huska hva jeg hadde gjort og at det faktisk måtte finnes ideelle metoder for å møte kvinner. "Bare si tull og vær Hard to Want". Det ble en del ONS'er denne perioden, men aldri noe fast. Hjalp ikke akkurat på selvtilliten.

Så begynte jeg i en jobb som tok opp mye tid og mistet fokus på det å møte jenter en god stund. Meldte meg inn på sukker. En dag ble det nevnt PUA på forumet der, og det var ikke akkurat i et positivt tonelag. Jeg googla og fant the game. Dette var 2.5år etter jeg begynte i jobben og om jeg hadde dårlig selvbilde før, så hadde jobben ødelagt det jeg hadde av selvtillit og jeg fikk mindre og mindre energi. Så selv om det var mye nytt, så var jeg ikke helt mindblown og det var jo fortsatt nedsyret av et mindreverdig ståsted. Så fant jeg videre RSD og så Blueprint, og det var nok den skikkelige starten på å "finne meg selv". Videre fant jeg Eckhart Tolle og Alan Watts. Og jeg vet jeg begynte komme i kontakt med følelsene mine på en ny måte. Dette var rett før noe forferdelig skjedde i livet mitt som virkelig sette perspektiv på ting, og jeg hadde ikke lenger noe valg for å holde inne følelsene mine rundt det som hadde skjedd. Og når jeg sier perspektiv, så mener jeg egentlig blåst alt i fillebiter. Alt jeg hadde skapt i tankene mine føltes bare som et uviktig og rotete nøste av garn, noe som jeg hadde levd på innsiden av i så mange år.

På innsiden av dette nøstet lå selvbildet mitt, selvtilliten min, samvittighet og alle verdibetrakninger.

Jeg sa opp jobben, og la planer om å fullføre noen studier og å fokusere på de tingene som jeg følte betyr noe. Jeg tok en BC i Trondheim. Det tok ikke så lang tid før jeg møtte en jente, og selv om jeg hadde planer om å fortsette å møte damer, så ble det ikke noe stort fokus på det når jeg hadde henne. Etter en stund følte jeg forholdet ble mye viktigere for henne enn meg, så jeg kuttet kontakten. Den senere tiden har mye fokus gått på studiene mine og jeg har ikke fulgt opp nr'ene jeg har tatt. Så jeg har en stor jobb forann meg for å lage en livsstil og finne de viktige tingene i livet mitt, og jeg skal nyte hvert sekund av det  ;D

Stanley

Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Toshi

Quote from: Autowin on September 04, 2012, 19:40:01 PM
Ser folk skriver om igjen flere ganger om sitt ''første kyss''.

Hva menes med dette? Jeg kysset folk i barnehagen? Teller det? Eller snakker vi seriøse forhold-type-første-kyss, der regelen er at du skal ha passert 15 for at den skal være ''gjeldende''?
Det første kysset betyr noe hvis det betyr noe for deg.

Jeg har kysset en god skokk kvinnfolk, men har aldri hatt et skikkelig seriøs-forhold-type-første-kyss fordi jeg aldri har vært i et seriøst forhold. Jeg har hatt kyss som har føltes helt elektrisk og kilt gjennom hele kroppen. For meg betyr det like mye.

Anugita

Quote from: Autowin on September 04, 2012, 19:40:01 PM
Ser folk skriver om igjen flere ganger om sitt ''første kyss''.

Hva menes med dette? Jeg kysset folk i barnehagen? Teller det? Eller snakker vi seriøse forhold-type-første-kyss, der regelen er at du skal ha passert 15 for at den skal være ''gjeldende''?

Det kan også være at vi jenter legger mer betydning i det enn dere gutta gjør... Og det er veldig hypet opp om man ser til Hollywood.. Samme med første gange, alt skal lixom være noe spesielt...
Og nei, kyss fra barnehagen teller ikke ;) Heller ikke fra bestemora di ;) Men om du var 13 så tells det, så lenge det var ekte kyss... Dvs ikke kyss på kinnet, og ikke sånne smånusser selvom det er på munnen ;)

Stanley

Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Toshi

Anugita: Tøfft av deg å dele :) Tenkte bare jeg skulle si at jeg ikke leste hva du skrev før jeg postet mitt innlegg. Med andre ord var det ikke mening å overgå ditt tap på noen måte med å fortelle om mitt. Det gjør det jo ikke heller når jeg ikke nevner hva det var ;) Man blir jo brent når man mister noen som betyr så mye, men kanskje er det beste man kan gjøre å stole enda mer på at det gir mening i å bli glad i noen og være der hos dem og nyte det før den dagen det plutselig kan være for sent.

Anugita

Quote from: Toshi on September 04, 2012, 20:48:11 PM
Anugita: Tøfft av deg å dele :) Tenkte bare jeg skulle si at jeg ikke leste hva du skrev før jeg postet mitt innlegg. Med andre ord var det ikke mening å overgå ditt tap på noen måte med å fortelle om mitt. Det gjør det jo ikke heller når jeg ikke nevner hva det var ;) Man blir jo brent når man mister noen som betyr så mye, men kanskje er det beste man kan gjøre å stole enda mer på at det gir mening i å bli glad i noen og være der hos dem og nyte det før den dagen det plutselig kan være for sent.

Takk :) 

No harm done ;)
Er vel ingen konkurranse om hvem som har hatt det verst osv, alle har vi vel opplevd diverse igjennom livet som har forma oss til de vi er i dag, og som mer eller mindre innvirker på hvordan vi forholder oss til både oss selv og andre.. 

QueenB

Ananas. outsiders 4 lyfe! Ja, med han samme kjekkasen!

Anugita, takk :)

+ Jeg ble veldig trist av å høre om han som døde- fikk akutte tårer i øynene :( Skjønner at du synes det er vanskelig å finne noen etter han. Sender deg positive vibes gjennom universets ekspresslinje! <3
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Stanley

Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

QueenB

I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Stanley

Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.