Andre folk sine meninger

Started by Zervs, September 13, 2012, 20:40:57 PM

Previous topic - Next topic

Zervs

I hvor stor grad blir dere påvirket av andre personers negative meninger og hvilken respons gir dere?
Som tidligere nevnt møtte jeg ei nydelig søramerikansk jente i sommer. Dette fortalte jeg om til kompiser som syntes det var helt topp.
Hun postet et typisk jentebilde på wall`n min: (to hender formet som et hjerte med solnedgang i bakgrunnen) der hun skrev: Jeg kommer aldri til å glemme deg, setter stor pris på tiden vi fikk sammen, håper alt er fint:) 

Et par dager etterpå møtte jeg på noen bekjente da jeg var på hjemplassen min (ikke venner) som på hånlig vis kommenterte alt dette, med stor vekt på at hun var søramerikansk. Hva som ble sagt skal jeg ikke gå inn på, men pent var det ikke.
Lot selvfølgelig være å hisse meg opp og spurte i retur om de hadde sagt det samme om hun hadde vært dansk/fransk/italiensk/britisk o.s.v. Mumling til svar.

Hva faen er det med folk som på død og liv skal rakke ned på andre mennesker på den måten? I byen tviler jeg på at noen ville ha kommentert dette negativt. Virket som de hadde samme syn på dette som folk har på 60 åringer som skaffer seg 20 åringer i Bangkok, latterlig!

Zervs sier fuck janteloven :)

Dorian Gray

#1
Hey, hva er galt med å hooke opp med 20-åringer fra bangkok!?
Alle har noe å lære, og alle har noe å lære bort.

Stanley

#2
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

TropiskJuice

Det er ikke unaturlig å la seg påvirke av andres oppfatninger. Alle er offer for en stikkende følelse når noen sier noe sårende og lignende. Men hvor mye vi lar oss påvirke av det, tror jeg kan endres på.

Jeg tar meg ikke så nær av det folk sier som oftest. I de aller fleste tilfeller har de ingen god og fornuftig basis for å si det de sier. Da dveler jeg ikke på hva de sier, spesielt om det er negativt.

Som Roark sier, så minner dine bekjentes oppførsel mer om misunnelse eller bitterhet. Egentlig vitner det mer om deres problemer, enn det reflekterer et hypotetisk problem du har. Jeg hadde ikke tatt meg noe nær av det de sier. Det er i alle fall det enkleste.

Stemning

Er vel ikke alltid misunnelse, kan like gjerne være at de rett og slett ikke syns noe om det. Ikke at man skal ta det til seg heller. Vi kan alle velge hva vi syns. :)

Men jeg syns folk for ofte bortforklarer andres meninger med misunnelse.

UDA

Quote from: Dorian Gray on September 13, 2012, 21:31:13 PM
Hey, hva er galt med å hooke opp med 20-åringer fra bangkok!?

Det er da vel ingen gutter som vil ha 20-åringer fra bangkok ;)
No brain, no pain - no pain, no gain

Dorian Gray

#6
Quote from: UDA on September 13, 2012, 22:37:55 PM
Quote from: Dorian Gray on September 13, 2012, 21:31:13 PM
Hey, hva er galt med å hooke opp med 20-åringer fra bangkok!?

Det er da vel ingen gutter som vil ha 20-åringer fra bangkok ;)



PS: Jeg syns thai-jenter kan være ganske heite, jeg.
PPS: Nå sporet jeg helt av.

Ingen grunn til å bruke energi på sånne folk.
Alle har noe å lære, og alle har noe å lære bort.

Zervs

DorianGray: Made my day!

Takk for gode råd gutter! Det Tropisk juice sa har jeg tenkt selv også. Personlig kommer jeg aldri til å rakke ned på noen uansett hvem de ender opp med.

Ble også nevnt her at en mulig årsak er at de ikke liker det. Vel, hypotetisk sett kunne jeg ha mislikt jenter med grønne øyne og brunt hår, men jeg oppfører ikke meg som en tufs hvis en venn av meg ble sammen med en slik jente.

Toshi

Bare for å ha nevnt det, så kunne det jo vært litt ukalibrert ballbusting.

Jeg liker å se lett på ting og går stort sett for at all oppmerksomhet er god oppmerksomhet. Og om det skulle være noen som virkelig er ute etter å ta meg på noe så kommer de til å grave sin egen grav for jeg bryr meg rett og slett ikke.

VB

#9
Som regel når andre folk snakker dritt til meg uten en god grunn pleier jeg å tenke over hvorfor de gjør det, vanligvis er det en eller annen tullete grunn som ikke har noe med meg å gjøre bak. Enten misunnelse, de er en eller annen form for *-ist (eks. rasist), eventuelt kan uvitenhet eller misforståelser også være bakgrunnen.

Når man innser at det er de som har et problem og det er derfor de snakker dritt så blir det ikke noe særlig å bry seg om.

I ditt tilfelle høres det ut som de enten har et veldig snevert syn om jenter fra sør amerika, eller at de rett og slett er misunnelige. En annen mulighet er at de rett og slett ikke liker deg og derfor snakker dritt til deg.

dagligvare

Dette er sikkert samme typen folk som ville sagt:
- Hooke opp med folk på internett er teit
- Hooke opp med folk på byen er teit
- Hooke opp med kolleger er teit
- Lære seg sjekking og drive selvutvikling er teit

Haters gonna hate.