Hvordan komme seg videre?

Started by woop, October 01, 2012, 03:47:02 AM

Previous topic - Next topic

woop

For første gang innenfor sjekking så føler jeg at jeg er stuck. Ikke at jeg har blitt så utrolig flink at det ikke er mulig å lære mere, men ei heller at jeg trenger å lære flere ting, uten å virkelig vite hvordan og hva. Det neste naturlige skritte vil være å melde seg på bootcamp, men jeg har ikke fylt 18-år og bor også på andre siden av kloden. Jeg føler at det å gå over til typisk PUA-teori vil ødelegge det allerede har bygget opp. Jeg er allerede med på Autowin sitt mission forresten. Jeg føler at jeg ikke kan vente på bootcamp eller boken som snart kommer ut, selv om jeg skal benytte meg av begge så snart jeg får muligheten. Noen som har noen ideer om hva jeg burde gjøre? Noen bøker jeg burde lese, sider jeg burde sjekke ut eller "øvelser" jeg burde prøve? Kanskje noen konkrete tips om akkurat hva jeg burde gjøre? :)

Stemning

Var jeg deg ville jeg fokusert mest på å utvikle meg i riktig retning, siden du er så ung. Tenk på hva slags oppførsel du har i ulike situasjoner, og hva jenter (og alle egentlig) tenker om deg når du er som du er og gjør som du gjør. Jobb med selvsikkerhet, evne til å holde blikk, holde samtaler, engasjere folk. Ellers så om du ikke allerede er det, så er det til veldig stor hjelp på sjekkefronten om du er en fyr som bestandig tar på folk. Så det kan du jo jobbe med å endre. Type at du alltid gir "kompisklem" og et stort smil til venner når du treffer dem, lekedytter på dem og klapper dem på ryggen fra tid til annen. Så viderefører du "tapå"oppførselen til jentene du treffer, mye lettere å være intim og forførende om hun allerede tenker på deg som en "tapå"-fyr.

Stanley

#2
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

VB

#3
Quote from: woop on October 01, 2012, 03:47:02 AMmen jeg har ikke fylt 18-år og bor også på andre siden av kloden.

Jeg liker Dan Savage sitt råd til de som er i din situasjon.

Fokuser mindre på å få deg noe nå og heller fokuser på å få noe for 20 år gamle deg.

Dvs, fokuser på skole, les bøker, skaff deg hobbyer, tren slik at du ser bra ut, lær deg å kle deg bra, lær deg god hygiene, skaff deg venner og vær sosial, etc...

Da vil du ha et veldig bra utgangspunkt når du blir eldre og du skal studere, flytte til egen leilighet, etc... Det er også veldig sannsynlig at du vil møte en del jenter på veien.

Det verste du kan gjøre er å sitte inne foran dataen.

Potet

Når du er ute: Fokuser på å ha det gøy og at du pusher deg hele tiden. For mange fokuserer bare på sluttresultatet. Det er viktig at veien dit også er gøy :). For mye teori er farlig, for da er man for mye inne i sitt eget hode og ikke lever i nuet som faktisk er viktigere enn å komme med noe halvhjertet teori.

Ellers: Bygg opp en livsstil som gjør deg lykkelig og mer attraktiv. Er du ikke lykkelig ellers vil det fort også utstråle dette. VB gir gode tips i innlegget over.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

woop

#5
Kan være litt mer utfyllende: Mye av de tingene som er nevnt er ting jeg allerede har på stell, har hobbyer, trener 5 ganger i uken(Noe som bare gjør meg enda mere skinny, hehe), kler meg bra, er sosial og er som regel ute med jenter nesten hver helg(Ikke at det nødvendigvis blir noe ut av det). Det er nå som jeg har alt det på plass at jeg føler at jeg burde fokusere på selve sjekkingen, og ikke bare selvutviklingen. Jeg vil bli best mulig med jenter(selv om jeg er 16 år gammel). Og joda, jeg møter jenter "på veien" og kan ikke si at jeg er dårlig med jenter, men kan ikke kalle meg utrolig god og har heller ingen overflod. Men jeg vet at det er mulig å komme dit jeg vil, alle husker jo "han som hadde draget" på videregående.

Jeg kan definitivt bli mere "tapå", haha :D En annen ting jeg ikke er direkte dårlig i men som jeg godt kunne ha trengt mere trening i, er samtaler eller samtaleteknikker. Har ikke noen store problemer med å holde samtalen flytende, men føler at det fort kan bli "standar" og jeg burde gjøre den mere spennene, uten å virkelig vite hvordan. Noen som har noen tips når det kommer til det (bøker, samtaleemner, sider, innlegg eller konkrete tips)? Jeg føler at denne tråden hjelper en hel del, ikke bare pga. de gode svarene jeg får, men fordi tenker meg om og skriver ned det jeg trenger og jobbe med :)

VB

Jeg vil anbefale deg å lese de gratis e-bøkene som ligger på hjemmesiden til GV, http://www.godevibber.no/boker/

Ellers vil jeg tro det neste steget for deg blir å finne ting å prøve ut, så teste det ut i praksis. Ikke vær redd for å prøve nye ting, men du burde passe på at du ikke blir sett på som han rare. Det kan derfor være lurt å prøve slike ting på nye jenter du møter som ikke går på skolen din.

Som regel hvis samtalen stagnerer er alt som trengs en litt mer gi faen innstilling og litt lekenhet. Alle personer du møter liker å ha det morsomt, derfor er det sosialt akseptabelt å gjøre litt rare ting så lenge det leder til noe morsomt. Dvs. du kan skifte tema på samtalen ut fra ingenting hvis temaet dere snakker om er kjedelig, så lenge samtalen blir mer underholdende.

Pære

Vær proaktiv og engasjer deg i noe sosialt som innebærer en form for ansvar, type arrangere elevfest. :)

UDA

Quote from: VB on October 01, 2012, 11:58:58 AM
Quote from: woop on October 01, 2012, 03:47:02 AMmen jeg har ikke fylt 18-år og bor også på andre siden av kloden.

Jeg liker Dan Savage sitt råd til de som er i din situasjon.

Fokuser mindre på å få deg noe nå og heller fokuser på å få noe for 20 år gamle deg.

Dvs, fokuser på skole, les bøker, skaff deg hobbyer, tren slik at du ser bra ut, lær deg å kle deg bra, lær deg god hygiene, skaff deg venner og vær sosial, etc...

Da vil du ha et veldig bra utgangspunkt når du blir eldre og du skal studere, flytte til egen leilighet, etc... Det er også veldig sannsynlig at du vil møte en del jenter på veien.

Det verste du kan gjøre er å sitte inne foran dataen.

Dette er veldig sant! Ihvertfall for min del. Når jeg begynte å "gi faen i jenter" og heller fokusere på å få livet på plass kom jentene som en bonus. Hvis det er som du sier, at du har alt dette på plass (en god framtid, kler deg god, er veltrent, gode karakterer, mange virkelig gode venner) er det kun en ting å gjøre. Det er som med alt annet her i verden. Du øver for å bli bedre.

Prat med jenter så ofte som mulig. Lær deg å like dem, forstå dem, få jentevenner, se jentefilmer (ja, jeg digger Twilight, og skulle gjerne hatt en egen post om hvorfor jeg generelt digger jentefilmer), osv.

Når det er sagt, og hvis du gjør alt dette uten å komme noen vei, må du få input uten i fra. Heng med dem som er gode med jenter og modeller dem.   
No brain, no pain - no pain, no gain

Stanley

#9
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Jungeldyret

For at du skal ha det bra må du ha det det bra med deg selv. hehe

Altså, gå gjennom ting ved deg selv.
Hva er du fornøyd med og hva er du ikke fornøyd med?

Lag en liste og jobb med den -