Avsporet diskusjon om like-funksjon

Started by Zervs, October 01, 2012, 00:16:41 AM

Previous topic - Next topic

Zervs

Noen ganger skulle jeg ønske at det var en Liker-knapp her inne :)

dtn

Quote from: Zervs on October 01, 2012, 00:16:41 AM
Noen ganger skulle jeg ønske at det var en Liker-knapp her inne :)

Det har jeg tenkt på flere ganger selv også. Savner det.

Stemning

Quote from: dtn on October 01, 2012, 16:50:27 PM
Quote from: Zervs on October 01, 2012, 00:16:41 AM
Noen ganger skulle jeg ønske at det var en Liker-knapp her inne :)

Det har jeg tenkt på flere ganger selv også. Savner det.

Facebookskadet. ;)

dtn

Quote from: Stemning on October 02, 2012, 02:06:31 AM
Quote from: dtn on October 01, 2012, 16:50:27 PM
Quote from: Zervs on October 01, 2012, 00:16:41 AM
Noen ganger skulle jeg ønske at det var en Liker-knapp her inne :)

Det har jeg tenkt på flere ganger selv også. Savner det.

Facebookskadet. ;)

Jeg tenkte egentlig mer på en funksjon som er på flere andre fora jeg er på, hvor man kan gi "+1" eller "tommel opp" til innlegg. Sånn som det for eksempel er på diskusjon.no. Vet om funksjoner for det til vBulletin og IP Board, finnes sikkert til SMF også. Lars og dere andre; vil dere vurdere dette? :)

lamasen

En fordel med det er at man kan rate brukere etter kvalitet og ikke antall innlegg.
Sikkert verdifullt for nye brukere som får masse råd slengt i trynet.

Stanley

#5
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Stanley

#6
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

dtn

Quote from: Autowin on October 02, 2012, 12:14:17 PM
Det er ulemper med det også, da. Da knytter nye brukere FOR sterke bånd til enkeltmedlemmer her, og når de enkeltbrukerene  slutter, så føler de at de står på bar bakke. Slik hadde jeg det på et tidligere forum. Jeg fulgte rådene til bare 5 faste personer, og ikke de andre som svarte. Når de 5 sluttet på forumet, så følte jeg meg helt lost.
Quote from: Autowin on October 02, 2012, 14:26:51 PM
Jeg følger mest rådene Andreas gir, deretter kommer Lars og resten av GV-gjengen (såklart, det er logisk).
Så kommer dere andre. Hvordan det?

Idiotisk holdning. ALLE kan komme med gode råd, og alle kan komme med dårlige råd også. Du kan ikke slavisk følge råd fra noen få personer, og konsekvent drite i andre. Les alles råd, deretter må du vurdere om du synes det virker fornuftig og ikke minst om det passer til akkurat din situasjon.

Om man ikke nødvendigvis rater brukere etter antall "plusser" så kan man i hvert fall rate innlegg etter det. Ser man et innlegg som har 15 "plusser" så vet man at man etter all sannsynlighet kan stole på det som står i innlegget, fordi 15 andre har lest det og vurdert det som står der til å være fornuftig. Har en bruker masse "plusser" så kan man ikke garantere at alt han/hun skriver er gode råd, selv om man selvfølgelig kan få en god indikasjon.

Stanley

#8
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Jungeldyret

Helt uenig, Auto kan du slutte å kommentere ting uten å tenke gjennom:Hvorfor og hva kommenterer jeg her nå.

Instruktørene fra GV har erfaring, og hvem du stoler mest på er utifra hvilken verdi de har gitt deg ved tidligere svar eller annet.
Du vil alltid høre mer på de en fra en annen pga symbolet/statusen instruktør.

Det kommer helt an på temaet det gjelder hvem jeg hører på -

Regner med at du heller hører på din mor angående en familiesak en GV Andreas - Auto?

Stanley

#10
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Jungeldyret

QuoteJa. Men ikke pga. statusen eller verdien jeg tillegger folk. Men pga. relevant informasjon og erfaring de alleredet har angående saken eller temaet.

Dette er ikke for å være spydig. Men det er en grunn til at Andreas er GV-instruktør, og du er deltager. Uenig?

Kanskje jeg gir GV-folka mer verdi, men de har jo på en måte ''bevist'' at deres svar er sannheten.

Du har ingen fakta som tilsier at de har peiling på hva du akkurat lurer på eller temaet, dette er noe du indikerer utifra status og verdi.
Du mener Andreas har mer peil på trening en meg eks fordi han er GV instruktør?

Ingen tvil om at Andreas er flink i hva han driver med ,men allikevel bør man lese svar.
Synes det er bra du ser hvem svarene kommer fra, men har et nytt eksempel:
Du har 950 poster, en ny kar her inne vil høre på hva du skriver - Sannheten er at alt du skriver kommer enten fra en blogg du har lest eller noe du tror er riktig så skriver du det som fakta!
Derfor er det utrolig viktig at du skriver om hva du vet og hva du tror.

Eks:
- Jeg mener
- Jeg tror
- I følge bloggen:
- Etter hva jeg har hørt
- Jeg har erfart


Stanley

#12
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Jungeldyret

Lurer på hvorfor Auto ikke er instruktør han har jo svarene på alt! :)

dtn

Quote from: Jungeldyret on October 02, 2012, 18:23:57 PM
Lurer på hvorfor Auto ikke er instruktør han har jo svarene på alt! :)

+1

(her hadde jeg sluppet å skrive innlegg hvis vi hadde hatt en funksjon for det ::))