Nok en profilvurdering

Started by Esteban, October 05, 2012, 23:44:04 PM

Previous topic - Next topic

Esteban

På inspirasjon fra flere av folka her så har jeg laget en punktvis profiltekst: Rett og slett fordi jeg føler at det er litt lettere og ledigere enn en sånn lang forseggjort tekst.

Om noen ville kommentert på teksten min ville jeg satt stor pris på det. Det er noen ganger vanskelig å distansere seg fra det man har skrevet om seg selv, og om det er noe som bør endres, noe som kommer feil ut, etc, rop ut, vær så snill :)

Elsker:

* Å ha stått opp om morgenen, hater å stå opp
* Å ha trent, hater å trene
* Å være temmelig tatovert, hater å bli tatovert
* Å ha lest en tørr pensumbok, hater å lese tørre pensumbøker

Enda mer jeg elsker:   

* Åpensinnede mennesker
* Dype samtaler med bra folk
* Å tusle rundt i leiligheten med musikk jeg digger
* Turer på St. Hanshaugen med hunden min
* Øl i sommervarmen
* Playstation-kvelder med gamle kompiser
* Ting som engasjerer meg
* Arkitektur, diverse kunstformer og vakre ting
* Jenter som liker å ta seg bra ut
* Jenter (og alle personer forøvrig) som ikke nødvendigvis følger strømmen, men som lever og handler etter en indre motivasjon
I brings the ruckus to the ladies. Black man doing his thing, baby!

Femininist

Jeg er ikke fan av å bare ha lister og den første delen sier egentlig ingenting. Hvorfor ikke si noe om deg selv istedet.

Den andre lista er grei, vil jeg tro, men ett av de siste punktene dine "Ting som engasjerer meg" skulle jeg ønske du hadde fjernet og istedet skrevet hva som engasjerer deg.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Anders GV

Enig med femininist.

Dette var en kjedelig tekst som ikke gir noe særlig innblikk i hvem du er(ALT for generell).


Esteban

Tusen takk for rask tilbakemelding en fredags kveld!

Jeg skal ta til meg feedbacken, og vurderer sterkt å skrive det som en sammenhengende tekst heller.

Nå farer jeg på jobb, men jeg skal kladde videre på den i natt.

Anders: Har du enkelte spesifikke forslag for hva som kan gjøre den mindre generell og mer personlig? Ettersom stort sett alle tingene jeg listet opp faktisk har relevans i livet mitt, så må jo poengene med liksom.
I brings the ruckus to the ladies. Black man doing his thing, baby!

Stanley

#4
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Zervs

Ville definitivt gått for en sammenhengende tekst der du skriver på en normal måte. Hvis du får du til legge inn litt humor uten at det virker kleint, så er det supert! Men ikke sitt å tenk ut noe smart..

Lars GV

Quote from: Esteban on October 05, 2012, 23:44:04 PM
På inspirasjon fra flere av folka her så har jeg laget en punktvis profiltekst: Rett og slett fordi jeg føler at det er litt lettere og ledigere enn en sånn lang forseggjort tekst.

Om noen ville kommentert på teksten min ville jeg satt stor pris på det. Det er noen ganger vanskelig å distansere seg fra det man har skrevet om seg selv, og om det er noe som bør endres, noe som kommer feil ut, etc, rop ut, vær så snill :)

Elsker:

* Å ha stått opp om morgenen, hater å stå opp
* Å ha trent, hater å trene
* Å være temmelig tatovert, hater å bli tatovert
* Å ha lest en tørr pensumbok, hater å lese tørre pensumbøker

Enda mer jeg elsker:   

* Åpensinnede mennesker
* Dype samtaler med bra folk
* Å tusle rundt i leiligheten med musikk jeg digger
* Turer på St. Hanshaugen med hunden min
* Øl i sommervarmen
* Playstation-kvelder med gamle kompiser
* Ting som engasjerer meg
* Arkitektur, diverse kunstformer og vakre ting
* Jenter som liker å ta seg bra ut
* Jenter (og alle personer forøvrig) som ikke nødvendigvis følger strømmen, men som lever og handler etter en indre motivasjon

Det er en utfordring å skrive gode, sammenhengende tekster, men noen generele råd er å få vist litt personlighet, variere språkbruket og holde seg til positive ord og formuleringer. Leseren skal sitte igjen med et bilde om hva slags person du er og hvordan det kan være å omgåes med deg.

Med de stikkordene du har skrevet her kan man f.eks gjøre noe som:

"Setter pris på samtaler om alt og intet, gjerne med litt dybde i seg. Helst over en en utepils om sommeren. Veldig glad i musikk og fyller leiligheten med lyd så lenge jeg er hjemme.
Er glad i å ta avkoblende turer på St.hanshaugparken min hunden min xxx, en livlig og nysgjerrig liten/stor <putt inn hunderase her>. Har behov for playstationkvelder med gode venner. Blir engasjert av arkitektur, diverse andre kunstformer og det som jeg finner vakkert. Setter pris på jenter som liker å pynte seg og å ta vare på seg selv. Har stor respekt for mennesker som tar utgangspunkt i indre motivasjon fremfor hva som er den nåværende trenden eller hva andre hadde foretrukket at man gjorde. Føler det samme om personer som kan ha et åpent, men kritisk sinn."

Får du til 3 tekster av lignende lengde, en for deg som person og interesser, en for hva slags jenter du liker og en for hobbier og jobb, så har du kommet langt. :)
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

Esteban

I brings the ruckus to the ladies. Black man doing his thing, baby!