Video om kroppsspråk

Started by VB, October 10, 2012, 18:12:34 PM

Previous topic - Next topic

VB

Fant den her på et annet norsk sjekkeforum,

http://www.ted.com/talks/amy_cuddy_your_body_language_shapes_who_you_are.html

Veldig enkelt og noe å tenke på neste gang du er ute på byen og prøver å bygge opp motet til å gå bort å prate med den pene jenta ved baren.

Potet

Fin link, rart ingen andre har kommentert den før nå. Fake it til you make it er blitt et vanlig uttrykk for de som driver med selvutvikling. Overaskende å se hvor raske resultater man får ved å endre kroppspråket. Lurer på hvor lenge denne "boosten" varer.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

VB

Quote from: Potet on October 11, 2012, 00:41:04 AMLurer på hvor lenge denne "boosten" varer.

Det er noe jeg lurer på også, skal ut i kveld så dette skal definitivt testes ut.

Stemning

Jeg skal ihvertfall aldri sitte sammentrykket igjen. ;) Sitter stort sett veldig laid-back uansett, men nå blir det mer!

VB

Quote from: Stemning on October 11, 2012, 17:24:26 PM
Jeg skal ihvertfall aldri sitte sammentrykket igjen. ;) Sitter stort sett veldig laid-back uansett, men nå blir det mer!

Spreadeagle over bardisken?

Stemning

Let me see your eagle spread!

Potet

Står du med armene spredt ut på bardisken mens du tar mye plass blir du servert MYE fortere. Bare test det ut, funker knall. Vinner selv mot jenter :).
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Stanley

#7
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Potet

Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Stanley

#9
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Stemning

Quote from: Autowin on October 11, 2012, 20:27:29 PM
Vet ikke. Hvis det er slik jeg oppfattet det, så vil det jo oppfattes sånt: ''Se så barnslig og needy, jeg får vel servere han først, før det blir for mye grining her''. Hvis det er en annen måte å henge med armene over bardisken på, så kom gjerne med eksempler. Dette lurer jeg på, asz.

Han mente nok ikke henge som en utolmodig 6-åring på macdonalds. Heller stå fremoverlent med armene godt ut til sidene og hendene på disken, som om du eier den. Selvsikker i din sak om at du er neste i køen.

Liten avsporing men som handler om barkøer. På tirsdag da vi var ute en tur hadde noen utlendinger dannet en faktisk fysisk kø foran baren. Hvor de ventet. Selve bardisken var det ingen ved, så jeg måtte velge mellom å være høflig og stille meg bak dem i køen, eller gjøre det so mer vanlig i Bergen og Norge ellers som er å stille meg direkte i baren. Overhøflig som jeg er oppdratt, stilte jeg meg bak dem i køen. Kun 1 bartender i baren så ting tok tid. Etter en stund kom det flere til baren og de gikk jo selvsagt rett til disken, og ble servert før meg og de før meg i "køen" de hadde dannet. (Dårlig av bartenderen spør du meg for han så jo tydelig køen). Needless to say så var det litt piss, høflighet lønner seg ikke bestandig.

EDIT: Ser nå at vi har sporet veldig av. Det er fritt frem for å komme tilbake til kroppsspråk generelt for dem som har noe å komme med. ;)

Potet

Helt riktig, Stemning! Men Autowin er nesten inne på noe. For folk som har ventet veldig lenge har en tendens til å bli irritert og breier seg derfor mer ut for at de skal få fortere.

Vet du hvilket land de var fra, Stemning? Jeg kan ikke huske å ha vært i et land hvor det har vært en fysisk kø til baren.

VB: Du får komme med tilbakemelding på hvordan det gikk!
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Stemning

Quote from: Potet on October 11, 2012, 21:46:30 PM
Helt riktig, Stemning! Men Autowin er nesten inne på noe. For folk som har ventet veldig lenge har en tendens til å bli irritert og breier seg derfor mer ut for at de skal få fortere.

Vet du hvilket land de var fra, Stemning? Jeg kan ikke huske å ha vært i et land hvor det har vært en fysisk kø til baren.

VB: Du får komme med tilbakemelding på hvordan det gikk!

Franskmenn tror jeg. Utveksling sikkert. Vet ikke hvorfor de trodde de skulle stå i kø. :P

Potet

Quote from: Stemning on October 11, 2012, 22:55:28 PM
Quote from: Potet on October 11, 2012, 21:46:30 PM
Helt riktig, Stemning! Men Autowin er nesten inne på noe. For folk som har ventet veldig lenge har en tendens til å bli irritert og breier seg derfor mer ut for at de skal få fortere.

Vet du hvilket land de var fra, Stemning? Jeg kan ikke huske å ha vært i et land hvor det har vært en fysisk kø til baren.

VB: Du får komme med tilbakemelding på hvordan det gikk!

Franskmenn tror jeg. Utveksling sikkert. Vet ikke hvorfor de trodde de skulle stå i kø. :P
Kanskje de trodde det var køkultur i Norge? :)
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Potet

Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!