Hva burde jeg sagt her?

Started by Smooth, October 15, 2012, 01:04:15 AM

Previous topic - Next topic

Smooth

Jeg har hatt et prosjekt med 6 andre jenter, og hun ene har jeg fått et godt øye til. I dag var vi ferdig med prosjektet, og jeg lastet opp prosjektet på nettet, slik at foreleseren fikk det. Så fikk hadde jeg følgende samtale med hun jenta:

Jente: Duu, er det sånn at alle kan se oppgaven vår som du lasta opp??
Meg: Nei, skal ikke være det? Skal sjekke om jeg finner ut :)
Jente: Takk :)
Meg: Altså, vi kan ikke se andres mapper. Så de skal ikke kunne se vår heller
Jente: Men hvorfor ser jeg den da? Er jo du som la den inn
Meg: Fordi du er i gruppa mi. Alle i gruppa vår ser den, men vi kan ikke se andres
Jente: Okei så du måtte velge oss eller noe da?
Meg: Nei, tror *FORELESER* har fikset det. Jeg kan ikke velge hvem som kan se det
Jente: Tror heller alle kan se det jeg
Meg: Ta det med ro jente, det er ingen som ser. Dessuten, hva om noen ser det? :)
Jente: Haha! Vil ikke at alle skal se da:p
Meg: Slapp av nå, det ordner seg;)
Jente: Du er frekk...
Meg: Å?
Jente: Sier jeg skal slappe av. Spurte deg bare om et spørsmål ;)
Meg: Åja, trodde jeg hadde sagt noe frekt. Men det er en del jenter der ute som freaker ut for alt. Måtte sjekke om du er en av dem:)
Jente: Haha:p
Meg: :)


Hva burde jeg sagt etter at hun skrev "Du er frekk..."? Jeg kom ikke på noe særlig bra svar, så ble som det ble.
Og viser hun noe tegn til noe interesse?

Jungeldyret

QuoteJente: Tror heller alle kan se det jeg
Meg: Ta det med ro jente, det er ingen som ser. Dessuten, hva om noen ser det? 
Jente: Haha! Vil ikke at alle skal se da:p
Meg: Slapp av nå, det ordner seg;)
Jente: Du er frekk...
Meg: Å?
Jente: Sier jeg skal slappe av. Spurte deg bare om et spørsmål 
Meg: Åja, trodde jeg hadde sagt noe frekt. Men det er en del jenter der ute som freaker ut for alt. Måtte sjekke om du er en av dem:)
Jente: Haha:p
Meg: 

Du er jo frekk...

Quote
Jente: Haha! Vil ikke at alle skal se da:p
Meg: Slapp av nå, det ordner seg;)

Svar: Det går helt fint! - 


Sørg for å passe på hva du sier innimellom så slipper du komme i den situasjonen du kom i her.
Har vært i sånt før selv, bare å passe på litt. Tviler på at du sier slapp av litt til en kamerat, heller spør hvorfor han er flau å erter han litt for det?

Toshi

Mine 2 cents(med lite chat-erfaring):

Quote from: Smooth on October 15, 2012, 01:04:15 AM
Meg: Ta det med ro jente, det er ingen som ser. Dessuten, hva om noen ser det? :)
Jente: Haha! Vil ikke at alle skal se da:p
Meg: Slapp av nå, det ordner seg;)
Condescending er første tanken som slår meg. Mest på grunn av ..jente" og ..nå" og at du repeterer det du sier.

QuoteJente: Du er frekk...
Du blir busta på det...

QuoteMeg: Å?
Jente: Sier jeg skal slappe av. Spurte deg bare om et spørsmål ;)
Meg: Åja, trodde jeg hadde sagt noe frekt. Men det er en del jenter der ute som freaker ut for alt. Måtte sjekke om du er en av dem:)
Jente: Haha:p
Meg: :)
og blir reaktiv.

Quote
Hva burde jeg sagt etter at hun skrev "Du er frekk..."? Jeg kom ikke på noe særlig bra svar, så ble som det ble.
Og viser hun noe tegn til noe interesse?
For meg virker hun noe usikker på arbeidet, kanskje du kunne gitt henne et kompliment på noe som gjorde inntrykk på deg i oppgaven? "Pfft. Du har ingenting å bekymre deg for, du var jo så flink med *blablabla*."