Hva blir menn tiltrukket av?

Started by Ole GV, November 09, 2012, 16:59:58 PM

Previous topic - Next topic

Ole GV

Hva tiltrekker menn, på det helt grunnleggende planet?
Og når jeg tenker på det grunnleggende planet så tenker jeg forbi dette med forskjellen på og havne i kjæresteforhold eller FB forhold. Hva tiltrekker oss menn direkte, der og da? Helt primære faktorer

Jeg er så nysjerrig på dette emnet etter å ha lest litt om det på nettet. Har fått servert hva kvinner blir tiltrukket av på bootcamp hos GV, men er foreløpig veldig usikker på hva som tiltrekker meg selv (gutter)

Det sies at vi gutter er mer opptatte av utseendet enn det jenter er, motsatt. Det stemmer nok, men jeg tror ikke det er så enkelt som og kalle "utseende" som en ene og alene tiltrekningsfaktor. Jeg tror det er ett for vidt begrep

Hvorfor kan jeg synes at en dame som er dobbelt så gammel som meg er skikkelig attraktiv på gaten? Altså heitere enn jenter på min egen alder som går rett ved siden av henne
Hva har hun ved seg og hva utstråler hun som er så attraktivt kontra andre jenter/damer?

Det er noen jenter man legger merke til på gaten, og blir kraftig tiltrukket av. Også er det flere jenter man "snakker seg tiltrukket til"
Altså at hun blir søtere og "penere" etterhvert som du som gutt blir kjent med henne
Man får en slags "felles verden" og blir mer og mer fornøyd med å dele hverandre`s selskap

Man skulle tro at tiltrekning for menn handler tilslutt om "barnet" som kan komme, vi er ute etter og få sunne/friske barn?

Jeg tror at noen av disse faktorne påvirker oss menn, og dette "ser vi etter":

- Fruktbarhet
- Ungdommelighet, som er ett tegn på fruktbarhet (eks: timeglassform, god klesstil, leppestift som passer)
- Feminitet (lurer på om dette er det vi gutter egentlig sier når en jente er søt? Feminitet + tilgjengelig?)
  Søt kontra pen er hvertfall to forskjeller for mitt vedkommende
- Hvor investert hun er personlig i meg, i meg som person. Ikke om hun vil ha sex meg med eller ikke, men om hun liker meg fordi jeg  er meg (hobbyer, personlighetstrekk)

Hvertfall dette med fruktbarhet tror jeg er mye av det . Troen en gutt har på at han kan få ett sunt, frisk og pent barn med henne. Som hun kan bære trygt frem

Hva tror dere folkens? Fyr løs diskusjon :)
Tilgjengelig for 1:1 coaching på café, kveldstid på utesteder eller skype. [email]olegodevibber@gmail.com[/email]

Stanley

#1
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Potet

Det er veldig inviduelt hva menn er tiltrukket av, men om jeg husker riktig vil de aller fleste menn ifølge forskning være veldig opptatt av liv/hofte-ratio og symmentri i ansikt. Mange menn, meg inkludert, foretrekker ikke store pupper.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Voltaire

Utseendet har betydning, men dette har også mye med hva man tør å vise frem. Det gir bonus at man gjør det beste ut av utseendet sitt. Jeg synes også det kan trekke ned litt om man prøver å "dekke til" utseendet med overdrevne sminkemengder og mascara - less is more. Men personlighet spiller inn etter tiltrekning i utgangspunktet.

Utover det kan jeg nevne at følgende ting kan være et skikkelig hinder for noen jenter:

  • Være svært vanskelig å snakke med: Hvis du bare svarer i enstavelsesord eller gir veldig lite tilbake, blir det fort kjedelig.
  • Være negativ: Ikke snakk om at du er i dårlig form, er misfornøyd med noe du har foretatt deg nylig osv.
Jeg liker godt positive, lekne jenter med litt intellekt. Og i alle fall én kunsterisk interesse (helst flere). Hvis hun lever for karrieren sin, ville vi neppe passet sammen.

Og har du tæl - tør å ta initiativ en gang i blant - er det en kjempebonus. Så lenge jeg får ta min andel ;)

Stanley

#4
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Chuck Baz

Quote from: Autowin on November 09, 2012, 23:37:43 PM
Så jenter som sminker seg, dekker egentlig over det faktumet at de EGENTLIG har dårlig selvtillit?
Alt som er overdrevent er vel for å dekke over for noe, eller? :)

Stanley

#6
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

UDA

I mitt hode har er det kun en ting som teller, og er det personlighet.

Hvorfor i all verden sier jeg det?

Fordi jeg "kun" prater med fine jenter. Det er svært sjeldent jeg tar meg selv i å tenke "hu så fin ut". Det blir i stede "Hu så interessant ut, lurer på om hu faktisk er det?".
No brain, no pain - no pain, no gain

Stanley

#8
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Ole GV

KAN vi være så snill å holde oss til saken i denne tråden Autowin, OG være vennlige mot hverandre?
Tilgjengelig for 1:1 coaching på café, kveldstid på utesteder eller skype. [email]olegodevibber@gmail.com[/email]

Ole GV

Intressant å se hva dere skriver

Og jeg har veldig tro på det du sier Kaizer med "Evolusjonspsykologien forklarer det med at menn blir tiltrukket av kvinner som virker kapable til å reprodusere suksessfullt.."
Og da er nok helt sikkert utseende viktig!

Men jeg tror det også ligger andre ting bak det, som jenter kan påvirke uavhengig av utseendet sitt. Også i tilegg til dette med å perfeksjonere sitt utseende
Jeg tror det også ligger i noe jentene kommuniserer, som tiltaler oss menn på en måte

F. eks: Menn liker å hjelpe damer, uansett om det er å fikse TVen eller bilen. Det liker vi å få annerkjennelse for
Hva trigger oss med litt "hjelpesløse" jenter?

Også tror jeg det må ligge MYE i at vi føler at jenta er til å stole på. At jenta er "bare min"
Det er sykt sexy for meg!:) Og jeg kjenner jeg blir varm hver gang en jente klamrer seg til meg på grunn av noen farlige omstendigheter som hun er redd for i omgivelsene
At jenta klarer å kommunisere dette med at hun er "bare din" nå. At hun skaper tillit, slik at du er helt sikker på at hun ikke vil finne på noe med noen andre gutter
Det tror jeg skaper eller trigger tiltrekning hos gutter:)

Tanker, enigheter eller uenigheter?
 
Tilgjengelig for 1:1 coaching på café, kveldstid på utesteder eller skype. [email]olegodevibber@gmail.com[/email]

Stanley

#11
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

vinteRR

"og sikkert 99,99 % av alle mennene i verden, uansett hva de selv sier" Okei. Siden du er helt sikker så. Da er jeg overbevist.

Dev

Quote from: vinteRR on November 10, 2012, 22:17:57 PM
"og sikkert 99,99 % av alle mennene i verden, uansett hva de selv sier" Okei. Siden du er helt sikker så. Da er jeg overbevist.

Det er 0.01 % sjanse for at han tar feil.

Lars GV

Quote from: Autowin on November 10, 2012, 22:10:53 PM
Jeg står på min mening, om at for meg, og sikkert 99,99 % av alle mennene i verden, uansett hva de selv sier;
Så er det UTSEENDE, som teller, og BARE det.

Slutt med å avsporer og kapre tråder med å påstå noe du ikke har grunn eller bakgrunn overhode for å påstå. Dette er en advarsel.

Oppfordrer folk til å holde seg til trådenes tema og å delta saklig.
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.