Å bli betatt

Started by Zervs, November 16, 2012, 12:54:18 PM

Previous topic - Next topic

Zervs

Man møter en jente på en fest som fører til One night stand/roting og god stemning. Så kommer morgendagen og man stikker hver til sitt. Man kan alltids treffes igjen senere, men likevel begynner man å savne jenta.

Problemet mitt er at jeg kan bli veldig betatt av en jente hvis One night standen inkluderte mye kosing, god kjemi, jenta er utrolig sjarmerende og snill. Da kommer følelsene fort og jeg begynner å lengte etter henne, selv om det går over i løpet av noen dager.

Noen som vært i samme situasjon og har tips til hvordan man slipper å ha denne jenta så til de grader på netthinna etterpå?

Stanley

#1
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Zervs

Bra svar Autowin, men saken er at jeg har en annen jente i ermet som jeg melder litt med. Stikker jeg på byen i helga skal jeg nok klare å bli kjent med en jente til.
Likevel havner jeg alltid tilbake til denne lengselen som best kan beskrives som positiv, men distraherende.

lamasen

Jeg synes det høres sunt ut.
Er ikke så farlig å bli betatt :) jenter er jo herlige.

Potet

Overflodsmentalitetprinsippet vil jeg tro gjelder i større grad for folk som henger seg opp i en spesiell jente de ikke får. Når man har hooket opp med en jente kan det fort være at spenningen går bort/at det ikke var helt slik du håpet og mye annet. Men hvis du fortsatt liker henne godt etter at dere har hooket opp tyder vel det på at hun kan være noe å samle på (FB i det minste).
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

mortenoe

Quote from: Zervs on November 16, 2012, 12:54:18 PM
Man møter en jente på en fest som fører til One night stand/roting og god stemning. Så kommer morgendagen og man stikker hver til sitt. Man kan alltids treffes igjen senere, men likevel begynner man å savne jenta.

Problemet mitt er at jeg kan bli veldig betatt av en jente hvis One night standen inkluderte mye kosing, god kjemi, jenta er utrolig sjarmerende og snill. Da kommer følelsene fort og jeg begynner å lengte etter henne, selv om det går over i løpet av noen dager.

Noen som vært i samme situasjon og har tips til hvordan man slipper å ha denne jenta så til de grader på netthinna etterpå?


Ah, jeg kjenner meg utrolig godt igjen i det du skriver. Det som hjelper for meg er å treffe nye jenter like etterpå. Det er en god følelse syntes jeg og jeg har det utrolig godt der og da.
Den følelsen er jo egentlig ikke et problem, heller en god følelse om ei flott jente du koste deg med.

Overflod og overflodsmentalitet er vell stikkordene til akuratt dette.
Er du klein eller?

dagligvare

Tror ikke det gjør noe å være litt romantisk anlagt :)

Zervs

Lamasen: Riktig, dette er farlig avhengighetsskapende :) Spesielt når alt funker og du bare VET at du får jenta den kvelden!
Jeg er romantisk anlagt, spesielt når jeg er i et forhold. Saken er å balansere det.

Bra jeg ikke er alene Kaizer, det må finnes en kur på dette. Iallefall en måte å lure seg selv på.
Det som er sykt etter en slik hendelse er at jeg kan begynne å tenke: hmmm nå er det 26 timer siden jeg var med henne, nå er det 39 timer sukk sukk..



Dorian Gray

Quote from: Zervs on November 16, 2012, 20:37:07 PM
Lamasen: Riktig, dette er farlig avhengighetsskapende :) Spesielt når alt funker og du bare VET at du får jenta den kvelden!
Jeg er romantisk anlagt, spesielt når jeg er i et forhold. Saken er å balansere det.

Bra jeg ikke er alene Kaizer, det må finnes en kur på dette. Iallefall en måte å lure seg selv på.
Det som er sykt etter en slik hendelse er at jeg kan begynne å tenke: hmmm nå er det 26 timer siden jeg var med henne, nå er det 39 timer sukk sukk..

Trikset er å møte flere bra jenter. Hjernen din begynner sånn med en gang du finner en jente du "virkelig liker for en gangs skyld", i motsetning til alle de andre jentene. Overflod og valgmulighet er stikkord her :)
Alle har noe å lære, og alle har noe å lære bort.

lamasen

Quote from: Kaizer on November 22, 2012, 17:37:43 PM
Men er dette da lurt, DG, lurer jeg på. Tenk om man etter en god stund i overflod ikke finner noen jenter spesielle lenger. At jeg ikke lenger finner noen jenter spesielle er noe jeg helst vil unngå

Da går man til neste nivå, damene du ikke turde drømme om back in The days :)

Claw

Da må du nok bare bytte legning  ::)

Isotop

#11
Quote from: Kaizer on November 22, 2012, 17:37:43 PM
Men er dette da lurt, DG, lurer jeg på. Tenk om man etter en god stund i overflod ikke finner noen jenter spesielle lenger. At jeg ikke lenger finner noen jenter spesielle er noe jeg helst vil unngå


Trenger "betatt" å være en eksklusiv følelse? Blir det mindre av den følelsen for hver gang man har opplevd det? Eller kan man i stedet bare glede seg over alle de fantastiske menneskene man har vært så heldig å få møte, og bare bruke den følelsen som en ekstra "boost" i hverdagen?
Jeg har veldig lett for å bli betatt (ikke forelska), og særlig hvis det er noen jeg har kost litt ekstra med. Men det er jo en ny og unik følelse hver gang? I hvert fall for meg, det er jo flotte og unike mennesker det er snakk om.  :)

mortenoe

Quote from: Isotop on November 23, 2012, 02:14:01 AM
Quote from: Kaizer on November 22, 2012, 17:37:43 PM
Men er dette da lurt, DG, lurer jeg på. Tenk om man etter en god stund i overflod ikke finner noen jenter spesielle lenger. At jeg ikke lenger finner noen jenter spesielle er noe jeg helst vil unngå


Trenger "betatt" å være en eksklusiv følelse? Blir det mindre av den følelsen for hver gang man har opplevd det? Eller kan man i stedet bare glede seg over alle de fantastiske menneskene man har vært så heldig å få møte, og bare bruke den følelsen som en ekstra "boost" i hverdagen?
Jeg har veldig lett for å bli betatt (ikke forelska), og særlig hvis det er noen jeg har kost litt ekstra med. Men det er jo en ny og unik følelse hver gang? I hvert fall for meg, det er jo flotte og unike mennesker det er snakk om.  :)

Jeg er enig, og jeg tror om vist den følelsen forsvinner så er det en av bakdelene med å være god med jenter. Det er jo fordeler og ulemper med det meste.
Er du klein eller?

Lars GV

Quote from: Kaizer on November 22, 2012, 21:04:02 PM
Og når man mesterer det, hva skjer da? Når ikke "toppjentene" er spesielle, hvem er det da?

Hvis man skal sammenligne alle jentene ut i fra samme kriterier så vil alltid noen få være "best" og resten "ikke så spesielle". Hvis man klarer å sette pris på individet og se personen for den hun er, sett alene, så blir plutselig veldig mange ganske spesielle. Jeg kom til dette punktet for rundt et år siden, og det er skikkelig digg. Jeg føler at mengden bra jenter der ute er ganske stor, og å bli kjent med nye jenter er mer spennende enn bare det å ha sex med en ny jente.

Noen er såklart mer interessante enn andre, men mange flere kommer innenfor "bra og interessant jente"-kategorien.

EDIT: Det blir egentlig en slags forskjell på hierarki-tenkning og "parallelle typer"-tenkning(kategorier jeg fant på nå, dette er ikke en utbredt teori akkurat):

Hierarki: Noen er bedre enn andre, 1-10-skalaen, o.l.
Parallelle typer: Det finnes forskjeller, men det er alt det er så si; ingen er over eller under andre. Noen er mer interessante for meg personlig enn andre, men alle jenter er "like bra" i utgangspunktet. Noen er bare ikke for meg. Det gjelder å sette seg inn i individet, ikke se på en gruppe individer for å sammenligne dem med hverandre.
Liker man to jenter veldig godt så sammenligner man dem ikke for "hvem som er best", man føler etter hvem som er "mest for meg", som har mye med personlig kjemi å gjøre.
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

Solskinn