Er det mulig å få sett under hvilke innlegg man har fått liker/liker-ikke? Og eventuelt av hvem? I diskusjoner synes jeg det er nyttig å få sett hvilke innlegg som er best likt slik at man ser hvor mange personer som er enige (uten at de trenger å blande seg inn i diskusjonen evnt finner tipsene veldig nyttige).
Det er også veldig irriterende å se at man har fått minus og ikke aner hvorfor. Ikke det at hvor mye poeng jeg har som bruker betyr stort for meg, med når jeg får minus fra andre og ikke aner hvorfor er det umulig å vite hva jeg gjorde galt, og eventuelt hva jeg kan forbedre. Noen ganger er det obvious hvilke innlegg som får minus (personangrep og lignende). I alle fall når folk gir minus synes jeg folk heller bør heller prøve å diskutere hvorfor man er uenig istedenfor at man bare setter minus på personen og stopper diskusjonen. Hvis en person man satt minus på viser veldig dårlig diskusjonsetikette kan jeg derimot skjønne at folk ikke orker å gå inn i en diskusjon. Hvis man er enig i et innlegg og ikke har noe å tilføye synes jeg en like er greit å gi. Hvis man synes noen gir gode tip kan man like OG i tillegg skrive et kort om hva man fant mest nyttig/ikke hadde tenkt på før. Da får den som gir tipsene bekreftelse på at han ahr gitt et positivt bidrag med den posten, og særlig hva slags tips som er mest nyttige å gi når personen kommer i lignende situasjoner.
Jeg er likevel for et slikt system som dette, siden nye brukere da får litt bedre inntrykk av hvem som er mest respekterte og som har postet innlegg som blir satt pris. Utenom personer som kommer i konflikter med andre på forumet (gir fort mye minus og dermed blir alle plussene fort borte) synes jeg poengene representerer ganske godt hvor mye verdi de bidrar med på forumet.