-

Started by Ananas, November 26, 2012, 15:21:50 PM

Previous topic - Next topic

Ananas

-
-

tore

Quote from: Ananas on November 26, 2012, 15:21:50 PM
Det jeg nå utlyser, er gutter som kan svare meg på hvorfor og hvordan dere kan late som, over lengre tid, i et forhold?

Som i et kjæresteforhold? Tror ikke det er så mange som later som over lengre tid i et forhold. De aller fleste tror jeg dropper jenta før det blir til et kjæresteforhold. Jeg kan ikke svare det på det du spør om fordi jeg aldri har vært kjæreste med ei jeg ikke har vært interessert i. Jeg tviler egentlig på om noen andre på forumet har erfaring med å være kjæreste med ei de ikke er interessert i heller.

:)

VB

Tror det er mange grunner,

- Sex
- Fordi de tror det er det jenta vil ha (og at hun ikke vil ha sex med han hvis hun ikke får det)
- Fordi de ikke er sikker på sine egne følelser, kanskje de tror de er interessert men så mister interessen etterhvert som det ikke er nytt og spennende
- Fordi de er for feige til å dumpe dama med en gang

Tror det ofte er en kombinasjon av grunnene over, starter med å vise masse interesse fordi de ikke tror dama vil ha sex hvis hun ikke tror det kan bli forhold av det. Så når de går lei er det mulig de holder på henne for å få sex eller fordi de er for feige. Før de til slutt innser at de må dumpe henne før eller siden så kommer det veldig brått på dama.

Selv holdt jeg på med en dame ganske mye lenger enn jeg burde ha gjort, det var hovedsaklig pga mangel på selvtillit og at jeg trodde jeg ikke kunne få noe bedre uansett. Det endte med at jeg til slutt dumpet henne ganske plutselig når jeg fant sjekkemiljøet og startet med det i stede.

Men med det sagt er ikke dette noe fenomen som kun gutter gjør, jenter gjør akkurat det samme pisset bare at det er vel sjelden fordi de vil ha tilgang på sex.

--WTF?--


  • veddemål på ungdomsskolen
  • status i vennegjengen
...men de dypereliggende årsakene er det vanskelig å si noe sikkert om. Noen legger skylden på individet, noen mener det har med samfunnet å gjøre, noen skylder på utdanningsreformene, noen mener foreldre må ta mer ansvar osv. Sex i seg selv betyr faktisk veldig lite, det blir kun et verktøy for å tilfredsstille et eller annet "behov".
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Solskinn

Jeg personlig hadde ikke hatt noe problem med en mann som mister følelsene, ikke har peil på hva han vil og føler og dermed bare 'lurer' jenta. Det jeg derimot har store problemer med å takle er menn som avslutter på en lite verdig måte. Som f.eks taushet. Jeg har selv kanskje vært utspekulert, men å avslutte er noe jeg alltid har gjort og prøvd så godt det lar seg gjøre å være ærlig.

Habbi

#5
VB har gode poenger.
Vil også nevne at gutter gjerne holder litt lengre på jenter, enn jenter på gutter. Kom over et sitat på fb som sa noe alà "jenter springer ikke etter bussen, de venter på neste" i overført betydning. Gutter må gjerne streve noe lengre for å "rekke eller ta igjen bussen", og det er lettere å sitte på en gammel overråtten brummende buss, enn å stå ute i regnet og vente på "the coach of the year 2012". Når bussturen omsider blir så kronglete, humpete og kjiip at du må av for å spy, så vet du selv at du har sittet på for lenge - og man angrer på at en tok sjangsen.

Så, ikke utspekulerte gutter egentlig. Heller mer retningen "vente og se hvordan det går - håper jeg ikke blir kvalm dette går fint". Slik er jeg i det minste, ikke dét at det er noe postivt dog...

Solskinn

Ps: er man ærlig underveis forsvinner spillet som igjen tar bort spenning og jakt. Om ikke alle gutter innrømmer det så er jakten viktig. Og kan hende menn ikke vil innrømme at det er så viktig, fordi de vil være 'gode gutter', el ikke forstår det helt selv...og dermed vil jenta oppleve at gutten er utspekulert, enten det stemmer eller ikke.. Bare noen tanker :p y

--WTF?--

Quote from: Solskinn on November 26, 2012, 18:38:32 PM
Ps: er man ærlig underveis forsvinner spillet som igjen tar bort spenning og jakt. Om ikke alle gutter innrømmer det så er jakten viktig. Og kan hende menn ikke vil innrømme at det er så viktig, fordi de vil være 'gode gutter', el ikke forstår det helt selv...

Her må jeg bare kommentere at NOEN av oss forstår det allerede i tenårene... og dermed finner det helt uinteressant resten av livet.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Stemning

Jeg er slik at når jeg møter en ny jente, så kan det hende jeg vet tidlig med meg selv at dette blir ikke noe forhold ut av. Men det å formidle- og å snakke om at man "bare skal leke" er jeg ikke noe god på. Så da har det hendt at jeg har prøvd å "være mitt sjarmerende selv" men samtidig ikke snakket om at det ikke blir noe forhold. Forsøker ikke bevisst å lure noen, men jeg vet/tror/føler at hun vil miste lysten (jf. spenning) om jeg sier at det her er bare lek. Om jenten ikke vil bare leke, men leker likevel, og ikke tar det opp selv (gjør hun det svarer jeg ærlig og legger kort på bordet), så er det ikke min feil slik jeg ser det om hun blir lei seg når leken er over. Lek på eget ansvar.

Er det slik at jeg ser for meg at her er det muligheter for noe mer, så er jeg ganske lik men viser kanskje mer at jeg er åpen for mer via handlinger. Heller ikke her liker jeg helt det å si hva jeg vil direkte, for jeg tror/føler at det vil kunne ødelegge for spenningen.

Solskinn

Det går jo litt begge veier. For jenten vil det at (som oftest)en gutt er for direkte være turnoff..
Men litt av det stemning sier som jeg også prøvde å si.
WTF: det gjelder jo ikke alle.

--WTF?--

Quote from: Solskinn on November 26, 2012, 21:01:31 PM
WTF: det gjelder jo ikke alle.

Riktig, men jeg må nevne det så ikke alle skal føle seg (u)normale. Hvorfor det er slik har jeg ingen forklaring på, tror det kan ha noe med oppveksten min å gjøre, men kom gjerne med teorier...
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Habbi

Quote from: Solskinn on November 26, 2012, 18:38:32 PM
Ps: er man ærlig underveis forsvinner spillet som igjen tar bort spenning og jakt. Om ikke alle gutter innrømmer det så er jakten viktig. Og kan hende menn ikke vil innrømme at det er så viktig, fordi de vil være 'gode gutter', el ikke forstår det helt selv...og dermed vil jenta oppleve at gutten er utspekulert, enten det stemmer eller ikke.. Bare noen tanker :p y

Kan du utdype/omformulere litt her? Sitter med en stygg følelse om at jeg har misset et sentralt punkt her?

ouch


ofte er det sånn at jeg snakker om hvor godt de liker en, savner enn osv selv tidlig og selv om man bare har treffes et par ganger.
Er i den situasjonen nå, dater en dame, aner ikke hva jeg vil, men svarer at jeg savner henne og osv (føler liksom at jeg må).


2: noen gjør det for sexen sin del

3: andre vet ikke hva de vill.

Anugita

Men hvorfor i all verden sier dere ting dere ikke mener? At dere savner henne/gleder dere til å se henne igjen hvis dere ikke gjør det? Er det ikke bedre å la være å svare på sånt, evt bare sende ett smil?

VB

Quote from: Anugita on November 28, 2012, 02:41:42 AM
Men hvorfor i all verden sier dere ting dere ikke mener? At dere savner henne/gleder dere til å se henne igjen hvis dere ikke gjør det? Er det ikke bedre å la være å svare på sånt, evt bare sende ett smil?

Sosialt press, vil ikke skuffe hennes forventninger, usikker på hva man egentlig vil, totalt rasshøl som gir faen, lav selvtillit og tro på at man ikke finner noen andre, etc...

Det vil være forskjellig fra person til person. Du har sikkert sagt ting du ikke mener av forskjellige grunner selv også.