Utroskap

Started by Zervs, December 27, 2012, 22:06:40 PM

Previous topic - Next topic

Femininist

Quote from: Zervs on January 08, 2013, 02:26:56 AM
De hadde ingen forklaring på hvorfor det er slik, har noen en teori?

Det finnes mange fordommer rundt samliv og religion. Det er somregel andre forhold enn religion som er med på å bestemme hvilket forhold sex og samliv har i en kultur. An-Magritt Jensen har skrevet en del om dette i forbindelse med sine feltstudier i Kenya. I det kristne området hun besøker er det mye polygami som ikke blir sett på som lovlig etter kristne verdier, imens det i det muslimske området hun besøker er det etter religionen akseptert med polygami, men det praktiseres ikke. Nå i farten husker jeg ikke det teoretiske begrunnelsene hun brukte, men både økonomi og fruktbarhet ble diskutert. Hun har skrevet boka "fra nyttebarn til byttebarn" som absolutt er verdt å lese.

Når det kommer til den Sør-Amerikanske kulturen så er kunnskapen min foreløbig begrenset, så der kan jeg ikke hjelpe deg, ei heller vet jeg hvilken kultur det er snakk om. Likevel så ser jeg ser for meg at kropp, seksualitet og forhold er en vei ut fra fattigdom. Både Brasil og Argentina er veldig kroppsfokuserte kulturer, en fin kropp er symbolisert med rikdom. For menn blir da en pen dame symbol på at han er en mann med høy sosial verdi, og kvinner vil "selvfølgelig" ha disse mennene. OM det er slik at det i enkelte deler av kulturen er dette bytteforholdet av utseende-makt som styrer hvem man er sammen med, så er det i mine øyne logisk at partnerbytte skjer ofte. Både utseende og penger/makt er dynamisk og i konstant bevegelse. Om så er vil det ikke spille så stor rolle om den man ønsker er i et forhold, OM man ser på partneren til den man ønsker å være i et forhold med som mindre pen eller med lavere sosial verdi enn det man selv kan tilby fordi det da er en viss sjanse for at forholdet vil bryte opp uansett og at det da bare er "tid" og "overbevisning" som skal til.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Schwarzkopf

Quote from: Autowin on December 28, 2012, 13:12:40 PM
Min personlige mening, og innstilling jeg kommer til å ha resten av livet, er at du bare lever en eneste gang, og at du bør utnytte tiden til din egen fordel. Så med andre ord så skal jeg, når jeg kommer inn i mitt første forhold, være utro.

For en forferdelig umoden,umoralsk og ekkel holdning. Den dagen du møter en jente du er genuint glad i tror jeg, nei vet jeg, at pipen får en annen lyd. Ettersom du enda ikke har hatt et seriøst forhold kan jeg til en viss grad forstå holdningen; hvis dette derimot fortsatt er tilfellet den dagen du møter en jente du er genuint glad i,  håper jeg du alltid forblir alene.