Enig med deg dagligvare angående videoen, men nå er ikke jeg noe stort fan av vsauce siden jeg synes han gjør veldig dårlig research for videoene sine. Han poster tross alt 2-3 videoer om dagen så vidt jeg vet, er klart man ikke rekker å gjøre så mye research da.
Quote from: Lara Croft on January 11, 2013, 12:08:57 PM
Så har jeg et spørsmål til guttene, friendzoner dere jenter? Føler det er litt anderledes andre veien. Føler de fleste gutter kunne hatt sex med en venninne så lenge hun ikke så helt på tryne ut liksom. Jeg vet hvartfall at de fleste av kompisene mine ikke ville sakt nei, hvis jeg plutselig hadde stått der naken forann de liksom
Men samtidig vil jo ikke gutter ha et forhold med hvem som helst, så blir friendzonening da noe man gjør mot jenter som ikke har kjærestepotensiale?
Du har nok helt rett der, de fleste gutter vil ha sex med en jente så lenge han finner hun fysisk attraktiv. Forhold på den andre siden er litt annerledes.
I det siste har jeg sett flere diskusjoner om hvilke problemer akkurat dette kan forårsake for jenter på andre sjekke forum, konsensusen så vidt jeg har sett er at gutter er generelt villige til å ha sex med jenter som de selv mener er mindre attraktive enn det de vil ha for forhold. Jenter på den andre siden kan fint finne seg gutter å ha sex med som er mer attraktive enn de guttene som er villige til å ha forhold med de.
Noe som kan lede til at jenta får en vrangforestilling om hva slags gutter hun kan få forhold med og avviser gutter som er interessert og burde vært aktuelle kandidater som for dårlige for forhold mens hun jakter på gutter som aldri kommer til å gå inn i forhold med henne. Noe som i verste fall kan ende med den klassiske "alle gutter er rasshøl" holdingen når man blir eldre og ikke får landet en kar. Noe som kan bli forsterket av det faktum at jenter generelt sett blir mindre attraktive som partnere når de blir eldre, mens menn har en tendens til å bli mer attraktive med alder (til et visst punkt).
Personlig har jeg tro på at denne teorien kan stemme i visse tilfeller, men den gjelder nok ikke for de fleste jenter (altså det at de ender opp med å få alt for høye forventninger til en partner, ikke delen med at de kan få sex med gutter som ikke vil ha forhold med dem).