Dama er sjalu..

Started by Zervs, January 15, 2013, 02:43:41 AM

Previous topic - Next topic

Zervs

For de som ikke vet, så har jeg nylig fått meg dame. Pen, smart, god humor og så si hele pakka.
Problemet er at hun er sjalu på en bestemt eks som jeg var samboer med.
For henne som er kristen var det tungt å svelge at jeg hadde hatt samboer selv om jeg ikke var gift.

Etter mye om og men, har hun nå akseptert dette. Da vi ble sammen hadde jeg fremdeles et bilde av meg og eksen på facebook liggende i mappen over profilbilder og endel bilder i et par album som Rhodos 09 o.l.
Det er nå 2,5 år siden det ble slutt mellom meg å eksen og vi har heller ikke hatt kontakt på grunn av krangel og bråk i forbindelse med bruddet.

Fordi jeg visste at dette plaget min nåværende kjæreste, slettet jeg eksen på facebook + alle bildene av meg og henne. Dette har ikke blitt gjort tidligere på grunn av generell sløvhet. Jeg har hatt en lengre prat med dama om at nå er det et nytt år og vi skal se fremover og ikke bakover. Ihverfall ikke pirke i noe av det som skjedde for 2,5 - 3 år siden. Hun er enig men likevel får jeg stadig høre i en krass tone: Hun må ha vært spesiell for deg, mer spesiell enn meg, samboer, gamle bilder på facebook, hva faen?!

Utenom dette er vi et balansert par der begge sier meningene sine og ingen bestemmer mer enn den andre. Råd?


VB

#1
Dette her er vanskelig fordi personer som er saa sjalu er oftest vanskelig aa forandre paa. Hver gang hun furter og du prover aa betrygge henne om at det er over gir du henne validering og rett og slett sorger for at hun kommer til aa gjore det igjen.

Beste tipset jeg har er aa vaere krass med henne, si rett ut at forholdet kommer ikke til aa fungere hvis hun ikke stoler paa deg og fortsetter aa dra opp det her. Sett av litt tid og si at hun kan stille alle sporsmaal hun vil om eksen og du vil svare paa alt, saa etter det er det over. Etter det faar hun stole paa deg og holde sleng kommentarene og annet piss for seg selv.

Hvis hun da kommer med kommentarer i ettertid saa ikke gidd aa trost, si rett ut, du lovet aa legge det der bak deg saa slutt med det tullet.

Det er mulig hun blir sint eller furt men hvis du ikke tar det opp direkte saa kommer hun aldri til aa endre seg, kanskje du mister dama men vil du virkelig vaere sammen med noen som er sjalu og peser deg for det hele tida?

Zervs

Hun har stilt en god del spørsmål om eksen, men da hun begynte å spørre om hvordan sexlivet var, hvem var best, ranger ditt og datt, der går grensen. Jeg fortalte henne som sant var, at jeg følte meg mer komfortabel rundt henne enn jeg gjorde med eksen, at jeg virkelig liker henne for den hun er og at det er en grunn til at jeg og eksen ikke varte.
Det er mange jenter der ute, men jeg valgte henne og det for en grunn.

Jeg var ganske sjalu i 15-17 års alderen, men det gikk seg med årene. Det er aldri gøy å møte på eksen til dama og jeg kan kjenne at det stikker litt, men thats it. Jeg tenker som beskrevet over, det er en grunn til at hun er sammen med meg og ikke ham.

Det virker som hun har berg og dalbane-dager, noe som hun delvis har innrømmet selv. Håper bare hun får orden på sjalusien sin.