Når man ber ut på date nr 2 pr sms og får denne type svar..

Started by Oslomann77, May 13, 2013, 22:52:05 PM

Previous topic - Next topic

Oslomann77

Og dama svarer for eksempel:

"Åh, lørdag kan jeg ikke, skal på konsert/whatever. Ønsker deg en strålende helg:)"

Eller jeg på en fredag har bedt de ut på en øl lørdag:

"Er i London nå, blir litt langt å pendle for en øl;)"

Hvordan skal jeg tolke disse...har fått flere av de..

Er det en "mild" avvisning som jeg tror det er, eller er det verdt å prøve igjen en uke senere?

Andre som har opplevd det samme..?

Fint forum forresten, får prøve å bidra der jeg har erfaring :)

Greeneyed

Veldig vanskelig å tolke. Jeg svarer sånt selv om jeg er interessert (uten å foreslå en annen dag), men kan også svare sånn hvis jeg ikke er interessert. Vil ikke tro du taper noe på å prøve en gang til :) Men tipper det snart kommer svar her fra en del som kan mer om sånt enn meg ;)

Oslomann77

Quote from: Greeneyed on May 13, 2013, 23:09:31 PM
Veldig vanskelig å tolke. Jeg svarer sånt selv om jeg er interessert (uten å foreslå en annen dag), men kan også svare sånn hvis jeg ikke er interessert. Vil ikke tro du taper noe på å prøve en gang til :) Men tipper det snart kommer svar her fra en del som kan mer om sånt enn meg ;)

Skjønner..., takk, nå ligger disse sms`ene 1-2 mnd tilbake i tid, men det koster jo ikke en kalori engang å prøve igjen.., kanskje jeg gjør det..

Greeneyed

Det er såpass lenge siden, ja. Hvis de var sånn superinteresserte kan det jo hende de ville sendt deg en melding selv, men om de er litt usikre, og har noen andre valg også, kan det hende de ikke gidder å anstrenge seg for å få til en date nr. 2. Det er tross alt en mindre barriere å si ja til å bli med på noe enn å foreslå en dag selv :)

Oslomann77

Quote from: Greeneyed on May 13, 2013, 23:27:18 PM
Det er såpass lenge siden, ja. Hvis de var sånn superinteresserte kan det jo hende de ville sendt deg en melding selv, men om de er litt usikre, og har noen andre valg også, kan det hende de ikke gidder å anstrenge seg for å få til en date nr. 2. Det er tross alt en mindre barriere å si ja til å bli med på noe enn å foreslå en dag selv :)

Ja.. Jeg kommer til å be ut spontant når det passer, har dem jo på tlf lista..

Og noen spør selv, men de er som regel ikke aktuelle.., rart det der:) Og de fleste av dere skal jo ha alt av planer servert i fanget..:-p

Men bor midt i Oslogryta og ser jo selv hvor lett det er å møte folk.
Definitivt en av "bakdelene". Utrolig lett å gå videre. Ei avviste meg etter noen runder i senga, samtidig som hun slettet profilen sin..., antagelig ikke bare meg i bildet da. Men en av "fordelene" er jo da at det "svir" maks en dag, så er man på "kjøret" igjen hehe..:)

FatBoy

Kan du si noe om hvordan du ber dem ut?

Er det "romantisk date"? Kan de tolke deg som needy? Eller er du chill?

Vanskelig å tolke sms`er "riktig".
Men er det nødvendig å tolke dem riktig?

Viktigste er å ikke legge for mye i hva det betyr.
((Selvom det etter min erfaring høres ut som milde avvisninger. (den første mer enn den andre) (I den andre bruker hun jo humor, det kan jo kalles investering fra hennes side) ))

Greeneyed kaster lys over at man ikke skal tolke for mye når hun sier: "Jeg svarer sånt selv om jeg er interessert (uten å foreslå en annen dag), men kan også svare sånn hvis jeg ikke er interessert."

Jenter kan la være å foreslå en ny dag fordi de ikke vil møte deg, eller fordi de ikke vil virke for frampå.

Hvordan finner du ut av det?
Prøv igjen.

Du har ingenting å tape på å prøve igjen.
Men når du gjør det, start med "Blanke ark". Altså, du bærer ikke nag for at hun ikke har svart/sendt sms/avvist. Du "kommer på hennes eksistens igjen" og casually sender en melding.
Prøv å få henne til å si en dag som passer. Investere.

Selvom mange ikke er fan av å game over tekst, kan det være en idé å sende et par "value-giving" tekster fram og tilbake før du spør, ikke bare gå rett på å spørre om hun vil møtes.
Fortell henne noe funny som har skjedd f eks.

Bare noen tanker, vet ikke så mye om din situasjon.

Oslomann77

Takk for bra svar FatBoy!

Og du har helt rett, den første var ei dame jeg følte det klaffa dårligere med, enn nr. 2. Hun første var 32, vært singel siden hun var 23 sa hun.....

Nr. 2 var som sagt utenlands, men den første kaffedaten gikk faktisk helt greit. Ser hun er online på sukker akkurat nå.., kunne jo fulgt opp der og spurt hvordan det går.
Kan ikke huske at hun har vært innom profilen min siden daten, tror ikke det, og det var før påske..

Ingen big deal i det hele tatt det her, så har noen noe forslag til noe ganske drøyt å melde henne med, så kom med det hehe.., crash and burn her spiller absolutt ingen rolle :P Men like greit å ta det "casually" tenker jeg.

Har som sagt to avarter til av sms nr. 1, med to andre damer, som jeg også kan prøve å ta opp tråden igjen med.



Oslomann77


Sendte mld til hun som svarte med SMS omtrent som nr. 2 i førsteinnlegget.

Spurte om planene for ferien, og om ingen hadde kapra henne ennå, kan oppdatere svar her, hun har nettopp lest mld.

Jungeldyret

Etter første sendte melding, vent en uke og spørr igjen.

Om hun virkelig har lyst finner hun et tidspunkt. Om ikke - Move on.


Oslomann77

Quote from: Oslomann77 on May 16, 2013, 00:01:00 AM

Sendte mld til hun som svarte med SMS omtrent som nr. 2 i førsteinnlegget.

Spurte om planene for ferien, og om ingen hadde kapra henne ennå, kan oppdatere svar her, hun har nettopp lest mld.

Oppdatering - ikke fått svar..

Og var på date nå på lørdag, hvor jeg en halvtime etter daten sendte nattamelding, samt invitasjon til løpetur dagen etter. Fikk dette svaret(ordrett):

Hei,takk for hyggelig kveld.. Har ikke mulighet til løpetur i morgen, men god tur om du tar turen..:)

Hvordan tolker jeg den? Hva svarer jeg?(Har svart forsåvidt, i dag 4 dager senere.., man hva mener andre her..?)

FatBoy

Kan kanskje være lurt å la henne få tid til å "fordøye" date´en før du inviterer på nytt?
Tenker at det muligens blir litt mye med to dager på rad, selvom hun likte deg!

Men ut fra det du skriver, trenger ikke tolke meldingen i noen retning. (som tidligere nevnt i første svar)

Tenk "ok hun kan ikke i morgen" og la samtalen ligge på is i noen dager, til du har en ny ledig dato.
Deretter send en melding der du gir noe (humor, historie, whatever) og SÅ kan du invitere på nytt.

Virker litt rart å ikke svare på "avvisningen" med en gang (kan virke som du ble snurt), men vente i 4 dager for så å svare på den spesifikke meldingen. (du skrev du svarte 4 dager senere, da tolker jeg at du tok opp tråden fra sist)
Isåfall, det er ikke nødvendig å fortsette samtalen der den glapp.
Start et nytt samtale-emne.

Jeg ville svart: "Ok. Slappfisk! ;) Sov godt -F" (-F = Fatboy, altså forbokstav)
Og så tatt kontakt noen dager senere uten å tenke at den forrige meldingen var en avvisning.
"Halla, ditt og datt skjedde haha!"
Henne: "Oi blabla"
Deg: "blabla kult. Hva gjør du i morra? Være med på ....?"

-F

Oslomann77


For ordens skyld, så var daten nå på lørdag med ei ny ei.

Den mld jeg sendte rett etter daten var veeldig uhøytidelig, men du har kanskje rett. Jeg var ikke edru da hehe.., men forventet heller ikke at hun skulle si ja til å være med.

Men jeg svarte ikke før 4 dager nei, glemte det rett og slett.., skulle definitivt svart på "avvisningen"...

Sendte ny mld i dag, med (humoristisk) invitasjon til harryturhelt helt uhøytidelig, ikke fått svar ennå.

Takk igjen for evalueringen FatBoy!:)

Oslomann77


Sendte som sagt ny mld i dag, med (humoristisk) invitasjon til harrytur helt helt uhøytidelig, ikke fått svar ennå.

Oppdatert:

Fikk svar i sta, ordrett:

Takk for sist, trenger ingenting, men takk for tilbudet..:) Er i Stockholm jeg..:) God tur i morgen!

Lyser ikke akkurat interesse..., spør du meg.

FatBoy

Igjen, ikke tolk meldingene.
Se på det som om samtalen legges på is i noen dager.
"Ok hun kan ikke siden hun er i Stockholm"
Så prøver du igjen når du tror hun er hjemme og faktisk kan.

Husk at hun ikke kan siden hun er i Stockholm. Tipper du tolker det som liten interresse fordi hun ikke foreslår ny dag.
Jenter kan ofte prøve å skjule interressen sin også så du vet aldri..
Som Greeneyed sa, hun kan sende slike sms om hun er interressert eller ikke.

Du skriver at du sender "uhøytidlige" invitasjoner, men hva skal det hjelpe?
Selvom Harrytur i seg selv ikke er er tradisjonell date, og dermed kan ses på som en uhøytidlig invitasjon i seg selv, (ELLER om det er MÅTEN du inviterer på som er uhøytidlig), gjenstår det faktum at du inviterer henne til å sitte alene i bilen med deg over mange timer, uten en mulighet til å kunne gå hvis det blir kleint.
En 6 timer lang date inni en trang metallboks kan bli litt mye for mange.
Tenk på hvor mye du ber henne investere her.
Foreslå heller noe litt "mindre".


Oslomann77


Takk for suveren tilbakemelding:) Er nok litt for lite taktisk i HVA jeg foreslår å finne på. Kanskje er jeg litt for lite interessert, og derfor foreslår noe "helt ut av det blå", for å få en reaksjon. Vet ikke, får tenke gjennom det. Men både måten og det at det var utradisjonelt var det jeg mente med uhøytidelig. Men selvsagt,en 4 timers date er i overkant, ser den, selv om jeg tror det hadde gått fint, vi ble godt kjent på daten.