Små tegn på emosjonell tiltrekning

Started by Sola, May 18, 2013, 11:17:06 AM

Previous topic - Next topic

Sola

Da jeg leste på Usminket om de tre forskjellige tiltrekningsformene menn har i relasjon med oss jenter, var det som om siste brikken i puslespillet falt på plass. Det ga en forklaring på det meste. I teorien. I praksis har jeg litt mer problemer med å tolke hva som er et uttrykk for emosjonell tiltrekning, og hva som er ren tilfeldighet. Kan noen komme med eksempler på små hint? Møte vennene hans og leie på gata (om dagen) er på en måte så tydelig at til og med jeg skjønner det, men hva med andre småting som han kanskje ikke engang merker at han gjør?

- ligge i skje og holde hender når man sovner (mens man i begynnelsen kun lå i skje)

Er for eksempel dette et hint? For meg er det å holde hender nesten mer intimt enn sex, men det er kanskje bare meg...

Roman

Jeg vet ikke om jeg er ment til å skrive her, men hva mener du med "tilfeldigheter" ?
Be like water my friend.

Andreas GV

Quote from: Sola on May 18, 2013, 11:17:06 AM
- ligge i skje og holde hender når man sovner (mens man i begynnelsen kun lå i skje)

Er for eksempel dette et hint? For meg er det å holde hender nesten mer intimt enn sex, men det er kanskje bare meg...

Det er ikke negativt ihvertfall, men samtidig er det ikke en stor investering for han heller. Hvor ofte han vil møtes, hva dere finner på når dere er sammen, hvor "offentlig" han er med deg osv er sterkere indikatorer.

Sola

Quote from: Vibingray on May 22, 2013, 18:04:28 PM
Jeg vet ikke om jeg er ment til å skrive her, men hva mener du med "tilfeldigheter" ?

"Tilfeldigheter" er vel et dårlig formulert ord ja. I denne sammenhengen er det noe man gjør uten å tenke over det og uten at det betyr at man føler (ubevisst eller bevisst) emosjonell tiltrekning. Jenter (eller kanskje bare jeg) har det jo ofte med å overtolke selv de minste ting, så i den sammenheng blir en handling som ikke er "tilfeldig", noe som gjøres på grunn av økt emosjonell tiltrekning.

Forresten, bare bra at du svarer, :)

QuoteDet er ikke negativt ihvertfall, men samtidig er det ikke en stor investering for han heller. Hvor ofte han vil møtes, hva dere finner på når dere er sammen, hvor "offentlig" han er med deg osv er sterkere indikatorer.

Ok, takk for svar. Tingene du nevner er jo de sterkeste indikatorene, og de har jo blitt nevnt før i bloggen. Jeg tenkte kanskje at disse var eksempler dere brukte for å tegne de store linjene, men at det var flere smånyanser når man gikk litt nærmere. Hvis det ga noen mening.

Potet

Det er enorm forskjell på å holde hender når man ligger i skje/når man har sex og når man er i offentligheten. Jeg er veldig kosete når jeg ligger i skje og kan fint holde hender med en jente jeg ikke engang har hatt sex med. Gutter er også gjerne mer fysiske og klengete når de er på fylla. Det du generelt bør se etter er ENDRINGER i væremåte. Hvis han ikke var kosete tidligere, men har blitt det er det et godt tegn. Det kan naturlig nok også bety han er blitt mer selvsikker/komfortabel med deg, men også at han har fått mer emosjonell tiltrekning.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Andreas GV

Quote from: Sola on May 23, 2013, 09:53:33 AM

Ok, takk for svar. Tingene du nevner er jo de sterkeste indikatorene, og de har jo blitt nevnt før i bloggen. Jeg tenkte kanskje at disse var eksempler dere brukte for å tegne de store linjene, men at det var flere smånyanser når man gikk litt nærmere. Hvis det ga noen mening.

Jepp, det gir mening :)

Gutter gjør små ting for å øke emosjonell tiltrekning hele tida, uten å være klar over det engang. Generelt sett vil mønsteret være slik:

1. Gutt får bittelitt emosjonell tiltrekning (om så bare av at man tilbringer tid sammen)
2. Gutt tester ubevisst om jenta har kjærestepotensiale (spør om guttehistorikk, ser hvordan hun oppfører seg i sosiale settinger, snakker om henne med kompiser, tester om hun liker de samme tingene som han, osv)

Hvis jente har kjærestepotensiale:

3. Gutt utvikler mer emosjonell tiltrekning og begynner å tenke på jenta når han er alene.
4. Gutt begynner gradvis å investere mer (møtes oftere, faste aktiviteter, introduserer henne for venner, osv)
5. Gutt uvikler enda mer tiltrekning
6. Gutt investerer enda mer, osv.

Husk at alle gutter har noen romantiske forestillinger de har vokst opp med. Derfor vil han ofte forsøke å få deg til å "passe" i den forestillingen. Vær spesielt obs hvis han aktivt inviterer deg på en eller annen aktivitet, sjansen er nemlig stor for at han har sett for seg hvordan drømmejenta passer inn i den aktiviteten og at han håper at du passer inn i den forestillingen. Eksempler er hvis han inviterer deg med på kino, utstillinger, sportsbegivenheter, turer, steder, eventer, fester osv. Selv om du kanskje har mer lyst til å ha hjemmekveld hvor det går ann å prate sammen og dele erfaringer og følelser og bli bedre kjent, så kan det hende det er viktig for hans utvikling av følelser at du "er en sånn jente som kan være med på sånne ting".

Jeg skrev et innlegg på bloggen en gang om ei jente som jeg ville spille Playstation med. I hennes hode var det uromantisk og kjedelig at jeg ville spille tv-spill istedet for å prate, men (den ubevisste) intensjonen min var faktisk romantisk. Siden jeg har en romantisk forestilling om at drømmejenta synes det er gøy å spille TV-spill med meg (eventuelt synes det er gøy å se på meg spille) så var det et forsøk på å investere i henne. Jeg forsto ikke engang selv at intensjonen min var romantisk før hun avviste forslaget, for da kjente jeg at det føltes som en avvisning om å komme nærmere inn på meg som person. Ironien er at hun faktisk likte å spille TV-spill, men tolket mitt initiativ som en avvisning om å prate sammen og dele følelser, som for henne som jente er en vanligere måte å komme nærmere en annen person på.

Andreas GV