samtale som stopper opp fra hennes side.

Started by fri90, June 04, 2013, 12:17:00 PM

Previous topic - Next topic

fri90

Jeg opplever noen ganger at når jeg prater med en jente, så kan samtalen bare plutselig stoppe opp. Det kan være at jeg starter med å spørre hva hun driver med og hun svarer og spør om det samme, men da ikke får noe svar. Noen ganger kan det også være vi har hatt en lang samtale og det samme skjer. Hva kan være grunnen til det?

QueenB

Kanskje fordi du kjører et intervju, og ikke en reell samtale?
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Stanley

#2
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

fri90

Det er samtaler der vi har en bra kjemi og ikke noe intervju-setting.
Her er et eksempel..

Meg: ( hun har vært å besøkt profilen min) Din snik..!

Hun: hehe! I lige måde! Det var forresten en veldig dårlig åpningsreplikk! :P

Meg: Den funka hvertfall! Driver med? Ferdig med eksamen snart?

Hun: Den gjorde kanskje det.. Hvorfor tror du jeg studerer? Nei, ikke så lenge siden jeg kom hjem fra Barcelona. Nå har jeg tenkt søke jobb! Enn du? Regner med at du kanskje sitter med eksamen? :)

Meg: Tenkte det siden de fleste i lillehammer på din alder gjør det.
Vært på ferie? Alltid ville reist ditt! Går privatist i barne og ungdomsarbeid, så ahr det ikke før til høsten jeg.

Driver med ellers bortsett fra skole?

Hun: Aha! jo, hadde vel egentlig studert jeg også, om ikke skolekontoret hadde klusset det til med papirene mine. Jeg ble ikke vurdert. Så da ble det et ufrivillig "fri år"..  Derfor ble det bartenderskole i Barcelona.. 

Meg:Jeg skjønner. Akkuratt det samme skjedde med meg når jeg skulle ta eksamen, så må ta den i høst i stede..
Hva driver du med ellers?

Så ble det stille..

Stanley

#4
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

fri90

Her hadde jeg ikke sendt mye melding frem og tilbake. Uansett så har jeg prøvd å foreslå og treffes tidlig i samtalen, men da blir de usikre, men hva er grunnen til at hun stopper å prate her tror du? Eksemplet ser der du jo.

Sola

"Din snik" som åpningsreplikk er litt utbrukt ja, som hun sier. De KAN være at du da i hennes hode havner i kategorien med "alle andre", og dermed blir litt kjedelig og forutsigbar før samtalen i det hele tatt har kommet igang. "Snik" impliserer også, dog humoristisk, at hun har vært usedvanlig frekk og freidig ved å klikke seg inn på en profil på en nettdeitingsside, selv om dette er selve hensikten med siden. Det er ikke noe snikete, og da er det unødvendig å kalle det for det. Det gir følelsen av å presse inn en spøk som har litt feil grunnlag. Det siste der kan hende gjelder kun for meg, kan hende jeg har eksepsjonell dårlig humor  :)

fri90

Et eksempel står ovenfor i tråden, men her er et til...
meg

Hei :) Står til?

hun
Heij :)  Her går det bare fint :)   enn der?

meg
Venter på en grandis i ovnen,det er digg dagen derpå!
Hvordan har helgen din vært?

hun
ahaa, ble sent i gårkveld altså? :)    jo den har vært fin. Avslutningsfest med kollegaene mine på fredag og 50års dag til min far i går, så det har vært litt innabords i helga :)

meg
haha, ja og så veldig sent også da gitt!
Mye god mat også da vil jeg tro? :)
Hva jobber du med?

hun
hehe :)  ja de ble det :)    Jobber som lærling i barnehage nå, men er ferdig den 28.juni så skal jeg jobbe med større barn fra høsten av 1 år :)   enn du da?

meg
Åh, skal faktisk flytte til trondheim for å jobbe med barn selv, gleder meg! Nå driver jeg å gjør ferdig eksamen i barn og ungdom.
hun
Ser for meg at du er en veldig barnslig og sprudlende jente med mye smil og latter..

Ingen svar..

FatBoy

Mine inntrykk av siste innlegget ditt er at du er ørlittegrann for medgjørlig. Egentlig samme tilbakemelding jeg ga på generelt grunnlag i denne tråden:
http://godevibber.no/forum/index.php?topic=3771.0

Pluss, husker du at jeg sa i nevnte tråd at jeg skulle linke en post som hadde relevans for en annen post, og så fant jeg den ikke?
Vel, jeg fant tråden nå, tror den har relevans for deg enda ang teksting. Mer relevant enn den andre tråden jeg linket tror jeg.
http://godevibber.no/forum/index.php?topic=3585.0

Generelt, prøv deg fram med litt spøkefull breaking rapport. Det kan friste å sende smileys for å få henne til å forstå at du kødder, men det kan virke som om det er bedre uten. Tør å ikke være 100% medgjørlig, men pass på å ikke bli for drøy eller for "konfliktsøkende". (Som ofte kan være mitt problem)
Krydre den normale samtalen med breaking rapport.

(eks, etter hun sier "er lærling i barnehage"
fri90: "hmm, slipper du inn der etter rettsaken da...?"
Små tørre vitser om at hun er gærn, psycho, stalker, pervo osv. Kan være moro.

Pluss, samtalen deres kretser for det meste rundt henne. Altså, det er ikke galt å stille spørsmål, men ikke baser all samtalen på hennes respons til deg. Hun bærer samtalen her på en måte. Dermed framstår du som den som ønsker at samtalen skal gå videre og, "griper etter halmstrå" for å holde samtalen gående med minimal innsats fra hennes side.
Si noe om deg og hva du har gjort! Beskriv, gjør det levende for henne. Husk at det er interessant fordi det kommer fra DEG, hun ønsker å utforske hvem du er og hva du står for så å si. Vis personlighet, ikke bare at du kan være snill og medgjørlig.

Ellers tenker jeg at (selvom gudene vet at jeg har hatt min andel flakes) du ikke nødvendigvis trenger å "holde spenningen oppe kontinuerlig". Altså, om en tekst-samtale slutter, betyr det ikke nødvendigvis at hun ikke VIL svare, men kan bli midlertidig opptatt av noe annet og så glemme hele greia til neste dag.
Så på en side så er det sikkert ting du kan forbedre ved måten du konverserer på, men du kan også zoome ut perspektivet til å se at du ikke trenger å ha "en kontinuerlig sammenhengede logisk samtale som må fortsette der den slapp".
Altså at det at hun ikke svarer, ikke nødvendigvis betyr så mye, selvom man selvfølgelig kan peke på at "Var hun super-interessert så ville hun svart".
Betyr ikke at det er over, men hun er vel kanskje litt på gjerdet.

PS hvorfor ikke spare bli-kjent praten til dere møtes i virkeligheten?