Vise for mye interesse

Started by Kingkenny, August 01, 2013, 22:33:06 PM

Previous topic - Next topic

dagligvare

Quote from: Dwerg on October 11, 2013, 19:10:51 PM

Gjelder ikke dette begge veier da? Damer mister ikke interessen for å ha sex med kjekke menn.

Vil gjerne se den statistikken som sier menn ytterst sjelden avslutter et slikt forhold.  :)

Poenget er at damer ofte blir uinteresserte når menn viser for mye interesse. Menn blir ikke uinteressert av at jenter viser for mye interesse.

For eksempel: Hva skjer hvis en kjekk mann går bort til alle damene på et utested og spør om de vil bli med hjem? Svært få vil svare ja. Hva skjer hvis en fin dame spør mennene om det samme? Alle de som er single og mange av de med dame vil svare ja.

Menn avslutter ikke knulleforhold med mindre de får seg dame. Hva skulle motivasjonen for det være?


Lisa

Nå forstår jeg veldig lite av hva Knut sier, men jeg tror jeg er enig med ham i at det er noen grunnleggende likheter mellom hva mennesker tiltrekkes av, uavhengig av kjønn. Alle mennesker liker f.eks. å føle seg verdsatt, bli imponert, ha muligheten til å imponere og å være blant pene mennesker (og selvfølgelig en haug med andre ting). Hvor viktig de ulike faktorene er varierer selvfølgelig mellom mennesker og muligens kjønn.

For å prøve å dra denne diskusjonen tilbake til tema så er for mye oppmerksomhet turn off for de fleste. Litt spenning er sunt. Hvor mye oppmerksomhet som er for mye og hvor mye oppmerksomhet som er nødvendig for å opprettholde kontakt og spenning vil varierer mellom ulike mennesker i ulike livsfaser. Man må derfor prøve å tilrettelegge hvor mye interesse man viser til den andre etter hvor mye man får tilbake.

Roark

#17
slettet

dagligvare

Quote from: Roark on October 12, 2013, 01:45:25 AM
Quote from: dagligvare on October 12, 2013, 01:21:47 AM
Quote from: Dwerg on October 11, 2013, 19:10:51 PM

Gjelder ikke dette begge veier da? Damer mister ikke interessen for å ha sex med kjekke menn.

Vil gjerne se den statistikken som sier menn ytterst sjelden avslutter et slikt forhold.  :)

Poenget er at damer ofte blir uinteresserte når menn viser for mye interesse. Menn blir ikke uinteressert av at jenter viser for mye interesse.

For eksempel: Hva skjer hvis en kjekk mann går bort til alle damene på et utested og spør om de vil bli med hjem? Svært få vil svare ja. Hva skjer hvis en fin dame spør mennene om det samme? Alle de som er single og mange av de med dame vil svare ja.

Menn avslutter ikke knulleforhold med mindre de får seg dame. Hva skulle motivasjonen for det være?

Damer som er needy eller sjalu er veldig turn-off, og gjør at jeg mister lysten på den jenta. Dumpet en dame i går som var alt for interessert.

Men du hadde sex med henne først, går jeg ut fra? Eller mistet du din "seksuelle nysgjerrighet" før den tid?

Roark


Knut

#20
Quote from: dagligvare on October 12, 2013, 01:12:31 AM
Jeg orker ikke engang lese det pretensiøse babbelet ditt. No offense.

Hvis du ikke har fått med deg at jenter og gutter er tiltrukket av totalt forskjellige egenskaper, og at gutter og jenter har fullstendig forskjellige roller i forhold til sjekking så har du ekstremt mye å lære.

Hvis det er det du prøver å formidle på en ekstremt kronglete og tungvint måte så ok.

Wow... virkelig.

Ja, jeg har faktisk ekstremt mye å lære om sjekking, forhold, sex, psykologi og livet generelt, og det vil jeg alltid komme til å ha. Men allikevel er jeg helt klar over de forskjellene ved seksuell attraksjon som du påpeker her. Så det er ikke der jeg mangler kunnskap.

Men ok, jeg kan forklare hva jeg prøvde å formidle på en så enkel måte jeg kan, for de som eventuelt er interessert:
Kvinner og menn tiltrekkes av forskjellige ting, ja, i tillegg til at de også tiltrekkes av enkelte like ting, ja; men både de forskjellige og de like tingene de tiltrekkes av, forårsaker den eksakt samme reaksjonen i tankene/oppfatningen hos både kvinner og menn: Seksuell nysgjerrighet.

Altså at de forskjellige eksterne påvirkningene, gir den eksakt samme interne virkningen.
(På overflaten er det så enkelt som dette. Men i forklaringen min forklarte jeg det mer detaljert, selv om jeg selvfølgelig forstår at det kan ha virket uforståelig for nye øyne.)

Det er første gangen jeg har prøvd å forklare dette ordentlig på et forum, så det er ikke sikkert at jeg har klart å formidle det på den mest beskrivende/presise måten. Om ikke annet, så har det hvert fall vært et hint til folk om at det som oftest er flere måter å kunne forstå et konsept på, selv om de andre måtene kan virke uforståelige.

Quote from: dagligvare on October 12, 2013, 01:21:47 AM
Quote from: Dwerg on October 11, 2013, 19:10:51 PM

Gjelder ikke dette begge veier da? Damer mister ikke interessen for å ha sex med kjekke menn.

Vil gjerne se den statistikken som sier menn ytterst sjelden avslutter et slikt forhold.  :)

Poenget er at damer ofte blir uinteresserte når menn viser for mye interesse. Menn blir ikke uinteressert av at jenter viser for mye interesse.
Bare denne uttalelsen alene forteller meg veldig mye. For den delen av uttalelsen din som jeg har pålagt fremhevet skrift, stemmer ikke med virkeligheten.

Det er tydelig at du tenker ut i fra en person som har et needy/desperat tankesett. For hvis tilfellet du refererer til er en slik person som har et slikt tankesett, så har du helt rett; da blir en mann aldri uinteressert av ei jentes overdrevne interesse, fordi han da er needy/desperat nok til å godta altfor interesserte jenter. Men det forekommer som sagt kun i den sammenhengen. Hadde han ikke vært så needy/desperat, så hadde han syntes at altfor interesserte jenter er frastøtende/ikke tiltrekkende.

Du må definere konteksten du snakker ut i fra.

Har du tenkt over at kanskje DU også har ekstremt mye å lære her? Bare en tanke...

Knut

Quote from: Lisa on October 12, 2013, 01:25:18 AM
Nå forstår jeg veldig lite av hva Knut sier, men jeg tror jeg er enig med ham i at det er noen grunnleggende likheter mellom hva mennesker tiltrekkes av, uavhengig av kjønn. Alle mennesker liker f.eks. å føle seg verdsatt, bli imponert, ha muligheten til å imponere og å være blant pene mennesker (og selvfølgelig en haug med andre ting). Hvor viktig de ulike faktorene er varierer selvfølgelig mellom mennesker og muligens kjønn.

For å prøve å dra denne diskusjonen tilbake til tema så er for mye oppmerksomhet turn off for de fleste. Litt spenning er sunt. Hvor mye oppmerksomhet som er for mye og hvor mye oppmerksomhet som er nødvendig for å opprettholde kontakt og spenning vil varierer mellom ulike mennesker i ulike livsfaser. Man må derfor prøve å tilrettelegge hvor mye interesse man viser til den andre etter hvor mye man får tilbake.
Well said, jeg er helt enig.

Dwerg

Quote from: dagligvare on October 12, 2013, 01:21:47 AM
Quote from: Dwerg on October 11, 2013, 19:10:51 PM

Gjelder ikke dette begge veier da? Damer mister ikke interessen for å ha sex med kjekke menn.

Vil gjerne se den statistikken som sier menn ytterst sjelden avslutter et slikt forhold.  :)

Poenget er at damer ofte blir uinteresserte når menn viser for mye interesse. Menn blir ikke uinteressert av at jenter viser for mye interesse.

For eksempel: Hva skjer hvis en kjekk mann går bort til alle damene på et utested og spør om de vil bli med hjem? Svært få vil svare ja. Hva skjer hvis en fin dame spør mennene om det samme? Alle de som er single og mange av de med dame vil svare ja.

Menn avslutter ikke knulleforhold med mindre de får seg dame. Hva skulle motivasjonen for det være?

Du snakker om menn som ikke har skjønt greia.


Greeneyed

#24
Quote from: Roark on October 12, 2013, 01:45:25 AM
Damer som er needy eller sjalu er veldig turn-off, og gjør at jeg mister lysten på den jenta. Dumpet en dame i går som var alt for interessert. 


Jeg som trodde dette var attraktivt


dagligvare

#25
For å bruke TS sitt eksempel (som er meget typisk og vanlig) - når man er i en tidlig datingfase så mister jenter interessen av at gutter viser for mye interesse. Dette gjelder ikke for gutter.

Og det skal ofte ekstremt lite til. Det er bare til å svare for raskt på en melding, eller skrive et for langt svar så er det gjort. Da tenker jenta "NEXT" (ubevisst, i hvert fall).

Gutter derimot, reagerer helt motsatt på at jenter viser interesse i en tidlig datingfase. Da tenker gutten "I'M GETTING LAID WOOHOO!".

Det skal ekstremt mye til før en gutt mister seksuell interesse av en jente som viser for mye interesse før man har hatt sex . Da må hun være rett og slett en psykopatisk stalker (slik som på bildet over). Og de aller fleste menn hadde hatt sex med henne likevel før de dumpa henne.

Jenter er altså motsatt på det punktet. Det skal veldig lite til før de mister seksuell interesse av en gutt som viser interesse. Et smilefjes på feil plass, en nattamelding for mye - bitte små ting.

Dette har jeg sett og hørt og opplevd utallige eksempler på.

Generelt er det som jeg sier - gutter og jenter tiltrekkes av fullstendig motsatte ting. Og mye av feilkommunikasjonen mellom gutter og jenter skyldes at man ikke er oppmerksom på dette.

Potet

Jeg er nesten ferdig med en femårig mastergrad i teknologi (sivilingeniør) på NTNU med mye tung teori, men det Knut prøver å forklare er noe av det jeg har slitt mest å forstå på lenge ;). Tror du er inne på noe, men vanskelig å frostå hva du mener. En 90-åring er først og fremst ikke tiltrekkende pga hun ikke er fysis tiltrekkende. PS: Attraksjon er ikke det samme som det engelske ordet attraction :D. Med litt tid på forumet klarer du helt sikkert å komme opp med en bedre forklaring.

Når det gjelder det å vise mye interesse er turn off er jeg derimot enig med deg. Jeg er tydeligvis veldig sær (men det har jeg hørt før, så det stemmer kanskje) som faktisk synes det er major turn off med jenter som viser for mye interesse tidlig (og særlig når de tilsynelatende ikke har grunn til det). For eksempel hendte det en gang jeg gikk ut at den diggeste jenta på utestedet tok kontakt med meg og før det hadde gått ett minutt begynte vi å rote. Det var ingen motstand og jeg følte rett og slett at en jente som kan få hvem hun ville på utestedet som så er lett å hooke med rett og slett virker feil. Det sier kansje noe om hvordan vi (jeg) er programmert av samfunnet til at vi ikke kan bare ha oss med alle vi vil uten alt imellom (for hadde det ikke vært at folk og samfunnet dømmer andre for å ha veldig mange sekspartnere, og da særlig kvinner, hadde nok veldig mange flere hadde sett med hverandre hele tiden), men når en jente er så billig virker det som at hun har lav selvfølelse/selvtillit som er fy i min bok. Man føler rett og slett at det er noe galt. Hvorfor oppfører hun ikke seg som hun ikke har noen seksuell verdi når utseendet tilsier det stikk motsatte? Enorm egoboost for min del, og det var ikke akkurat slik at jeg fryktet at hun skulle dra meg med på en finn-den-største-nerden-fest, men det var rett og slett noe som skurret veldig. Jeg har hooket fort med jenter tidligere, men da var det mye spenning og flørting inn i bildet. Der var det ikke i like stort grad nå. Det skal sies at jeg i etterkant fant ut at hun hadde sett meg trene mye med fotballaget og det kan tenkes at jeg hadde høy verdi i hennes øyne siden jeg var en av de beste på laget og en av lederne. I tilegg var jeg på utveksling, så det at jeg var norsk var kanskje en bonus? Jeg hooket hele veien med henne til slutt en annen gang (hun var tross alt utrolig digg og flere av vennene mine var tydelig veldig missunnelige og skjønte også lite at hvordan jeg klarte å hooke med henne så fort), men den første gangen klarte jeg ikke å ta det videre selv om jeg vet jeg kunne gjort det. Vet ikke om det sier mest om meg, men en jente som viser alt for mye interesse i starten uten at hun tilsynelatende har noen grunn til det er turn off for min del. Noen som har noen gode responser? Kanskje jeg har noen innstillinger jeg burde endre? Burde jeg heller tenkt at jeg tross alt er en kjekkas, og at en kjekkas iblant får noen ekstremt enkle ligg av digge damer?
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Unloved

Quote from: Potet on October 12, 2013, 15:16:11 PM
Det skal sies at jeg i etterkant fant ut at hun hadde sett meg trene mye med fotballaget og det kan tenkes at jeg hadde høy verdi i hennes øyne siden jeg var en av de beste på laget og en av lederne. I tilegg var jeg på utveksling, så det at jeg var norsk var kanskje en bonus?

Kanskje jeg har noen innstillinger jeg burde endre? Burde jeg heller tenkt at jeg tross alt er en kjekkas, og at en kjekkas iblant får noen ekstremt enkle ligg av digge damer?

Antageligvis. Høres ut som hun har siklet på deg lenge, og trodde kanskje ikke hun hadde råd til å spille kostbar når hun endelig hadde sjangs.

Men det kan jo være greit å ha i bakhodet for oss jenter også, at de man sikler på ikke alltid er klar over det.