Fjerne røykelukt

Started by BlueEyes, September 29, 2013, 13:42:53 PM

Previous topic - Next topic

BlueEyes

Hei,

Som en person som ikke tåler røykelukt in first place er som regel en bytur ikke noe bra sted å gå.
For noen år siden fant jeg en tekstilspray som fjerna røykelukt/parfymelukt uten å gi ifra seg noen andre lukter på klærene. Denne har de nå sluttet å selge på Europris butikkene. Etter å ha besøkt de fleste større dagligvarebutikker har jeg nesten gitt opp.

Noen som vet om noe tilsvarende produkter :) ?

Alternativet er jo bare å henge jakka i gaderobene/skinnjakka, men det er ukult.
Be or not to BE!

piken

Nå vet ikke jeg om du bor i Oslo, men jeg så at de solgte noe luftfjerner på "Noe for enhver" i Smalgangen på Grønland. Ikke testet det selv, men så ut som om det var ca det du leter etter.

BlueEyes

Be or not to BE!

Anders GV

Burde holde å legge jakken ut til lufting over natten.


Det absolutt beste for å garantert fjerne lukt er ozonbehandling.
Er det eneste som fungerer hvis lukten virkelig har satt seg (eksempel bil det har blitt røyket i over flere år).

http://www.klenz.no/products/klen

BlueEyes

Ja, men den maskinen ble nok litt i det heftigste laget :)
Men bra forslag!
Be or not to BE!

Potet

For å fjerne røyklukt i et rom er det effekt å legge skåler med eddik rundtomkring i rommet. hva med å legge en skål med eddik ved siden av jakken ute over natten?
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

BlueEyes

Quote from: Anders GV on September 29, 2013, 17:43:10 PM
Burde holde å legge jakken ut til lufting over natten.

Prøvdte denne funka etter jeg hadde vært ute :)
Slipper allergi-reaksjoner nå :D
Be or not to BE!

piken

Ellers så jeg også at de hadde luktfjerner-spray på Clas Ohlson :) (For de gangene hvor du ikke har anledning til å lufte ute)

BlueEyes

Be or not to BE!

piken

Ja, de to sprayflaskene. I og med at de kan brukes på sko, antar jeg at de også kan brukes på klær. Hvis sko skal tåle de, så er det ingen grunn til at rene materialer som også tåler maskinvask ikke skal tåle det. Men kan nok være greit å høre med produsenten for sikkerhetsskyld.


BlueEyes

QuoteYocoair Spray immediately removes the following smells from the air and from clothing: sweat, tobacco, burned food, vomit, excrement, sewers, urine, refuse, mildew, diesel oil, paint, etc. The Spray also protects allergic people against allergy to animals. Yocoair Spray acts by simply neutralizing odour molecules and thus destroys smells and the source of smells.
http://www.yocoair.eu/britain/index.html   

Dette er den sprayen som ikke etterlater seg lukt.  Etter det jeg kan lese meg til. Tror jeg skal ta kontakt med produsenten el direkte til clasohlson

Be or not to BE!